Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Låter precis som jag! Att vi bokade resan till Sydamerika 5 månader innan avresa är väääldigt spontant för att vara jag
Jag har hamnat i en vänkrets där det plötsligt är fint o bra att vara spontan... jobbigt för en listfaschist som jag
Haha, strukturfacist är mitt mellannamn
Excelfanatiker är mitt ! Maken har försökt att få mig lite mer spontan och det har gestaltat sig så att jag faktiskt inte planerar varenda helg utan ibland har vi frukostmöten samma dag och tar beslut.
då behöver jag inte skämmas för att vi (jag...) har almanackssynkningsmöten hemma
Haha, nej. Det viktigaste tycker jag är att man inte blir så mycket kontrollfreak att man inte kan omprioritera om något kul dyker upp.
haha - strukturfascist En av mina bästa vänner brukar kalla sig det, men efter en jobbig vända förra året då hon gick in i väggen & var sjukskriven en period, då har hon faktist taggat ner lite. Nu GÅR det faktist att ändra planer ibland
Jag är nog ingen strukturfascist riktigt, eller förresten, jag har nog varit det tidigare, men sen jag träffade mannen så har jag coolat ner mig lite, vilket känns skönt! Fast ibland är det svårt med avvägningen - är man superspontan, då är ju sannolikheten väldigt stor att ingen annan är ledig om man vill hitta på ngt spontant en helg. De flesta planerar ju ändå in sina helger & då sitter vi där & jag är skitsugen på att hitta på ngt med några vänner, men ingen kan längre Så ngn slags gyllene medelväg är nog det bästa - lagom mkt planerat, men utrymme för att vara spontan med
Anyone som känner igen ordet "Lagom"??!
Ang att frakta hem vin i handbagaget - när vi flög hem från SA i början av nov 2006 så insåg vi när vi mellanlandade i Frankfurt att det var dagen innan de införde förbudet att ha med vätskor i handbagaget - så vi hade så många flaskor vi orkade bära & det gick bra Vi har fortfarande 2-3 flaskor liggande - eftersom jag haft vinuppehåll pga graviditeten. Men njuter jag igen av vin efter hon föddes. Rätt små mängder förvisso, men åhhhh vad gott
Vilka underbara bilder från Chile!!! Fantastiska! ...och jag halkade vidare in i albumet & såg flera coola klättringsbilder med! Påminner mig om ett ex som klättrade jättemkt & de ggr jag var ute tillsammans med honom & testade på det
Hej på er tjejer!
Jösses vad ni skrivit, tog lite tid innan jag hittade den nya tråden!
Jag är nog väldigt ostrukturerad och obeslutsam i största allmänhet
Sitter nu och försöker komma på vart vi ska åka v. 35. Ni kanske minns att vi hade tänkt oss Kreta men tror att det blir svårt att vara borta en hel vecka (hade tänkt oss charter isf).
I alla fall bokat resan till Jämtlandfjällen nu, 16 timmar på sittplats, jippie! Tyvärr så får man inte boka sovvagn om man har vovve med sig. Och flyga inrikes vill jag inte med tanke på utsläppen. Vi hade ju tänkt att åka till Abisko först men 24 timmar på tåg med sittplats och kissnödiga hundar känns som att utmana ödet.
I övrigt också planerat in en helg i havskajak i Göteborgs Skärgård. Har sett alldeles för lite av dem delarna trots att jag bor precis i närheten så det ska bli mysigt (hoppas att det blir bra väder bara).
Men nu åter till vecka 35. Tror jag kommer vara helt slut efter vandringen och vill helst bara åka någonstans i fyra dagar och typ ligga vid en pool. Är dessutom ett plus om inte resan kostar alltför mycket, men det måste vara "garanterad" sol. Har funderat på Alicante, ngn som varit där? Andra tips?
Hej Kängu - välkommen hit!
Låter supermysigt att kajaka i Gbg's skärgård! Jag gjorde det för evigheter sen i Sthlm's skärgård - minns att Finlandsfärjan kom - då var man inte så kaxig
Kan annars berätta att dottera min, mina föräldrar & två äldsta syskonbarn (16 & 18 år - Telis: samma syskonbarn som jag hälsade på nyligen - i den lilla hålan i Jämtland som din väninna kommer från!) & jag gjorde en liten utflykt ner till norra Skåne över dagen igår. Lunchade på Rusthållargården i Arild www.rusthallargarden.se/ & sen fikade vi på Flickorna Lundgren www.fl-lundgren.se/ En riktig mat-dag som mina föräldrar kallade det Mmmm! Alltid lika mysigt att komma ner till de trakterna!
Zozo, om du är härinne & läser - visst var detta dina gamla hemtrakter??
Kängu - tyvärr inte varit i Alicante & tyvärr är jag lite dålig på att tipsa om rena sol- & slapparesor.