• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-10 10:53:40 följande:

New York -tips tas gärna emot!
    Oh, ja! Längtar efter att åka dit men har insett att man kanske får mer ut av det om man åker med kompis/ar än om man åker med maken som inte är jättesugen!
  • Ab fab

Jag skall dit på jobb men skall försöka ta några dagar extra. Maken tänkte flyga upp sina poäng o få gratis boende genom mig.

Är ju en SATC-fan (som alla andra...) så ett besök i deras butik o en guidad tur är nummer ett

• Tooticki

Me too, bara det att kunna shoppa i samma stad som tjejerna, åka gul cab, dricka kaffe... aaah, jag längtar!

Någon som har tips på bra men inte svindyrt boende på Manhattan?

• Ab fab

inga tips själv men tror det var här i tråden jag såg ett coolt hotell- lite Marockoinspirerat.

Tooticki- såg du bilderna fr Argentina?

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-10 11:16:17 följande:

inga tips själv men tror det var här i tråden jag såg ett coolt hotell- lite Marockoinspirerat.Tooticki- såg du bilderna fr Argentina?
    Låter coolt, får kolla bakåt i tråden.

Ja, det såg underbart ut. Gud vad jag längtar!
  • muggles

När vi bodde i NYC bokade vi boende genom en agentur: www.citysonnet.com/ Man betalar en anmälningsavgift och sedan resten kontant vid ankomst. Innan vi bokade kollade jag runt på nätet och hittade flera rekommendationer om denna agentur och de är seriösa och trevliga. Lägenheten vi bodde i låg perfekt i Tribeca (granne med Robert de Niros filmfestivallokaler ) med utsikt över Frihetsgudinnan. En fräsch tvårummare med balkong, kök och badrum. Det som förvånade mig var att den såg ut exakt som på bilderna (det brukar alltid vara sunkigare i verkligenheten). Det var perfekt att bo i egen lägenhet och kunna köpa egen frukost ibland. De flesta hotell i NY är svindyra med dålig standard och ingen frukost inkl iaf. Vi betalade 7000 SEK för 7 nätter, ett medelklasshotell hade kostat minst 10 000 SEK.

Telis: var tvungen att googla Elbrus - aldrig hört om det berget förut

• lottentotten

Nu har jag bara läst denna sidan, men Lapinette, visst kan du släpa ut din man i offpisten. Min man började också åka skidor pga mig (innan vi var ihop, han gjorde många tappra försök innan jag väl fattade att jag var intresserad) och jag drog ut honom i offpisten andra dagen! På fredagen fick han och en annan kompis en liten kort lektion (20 min) innan jag hade en "riktig" lektion (betalande elev). Efter någon timma åkte han i röda backar och dagen efter var det offpist, det gick väl sisådär... Han ramlade med huvudet före nerför en braaant sluttning, opps! Men han har fortsatt och denna vinter ska han tillbringa med mig i Hemsedal och vara pappaledig

Jag har en fråga till alla er här, vad får man inte missa i Österlen? Sevärdheter, mat, bra boende? Vi kommer resa med en enmånads bebis så långa mysiga kvällsmiddagar är tyvärr inte att tänka på.

• Ab fab

hittade det här på tråden- Om Österlen alltså

Piggelin1 skrev 2008-07-06 20:39:59 följande:
    Hej Muggles,hoppas du haft det bra uppe i Värmlandet!Vi bodde på Östangård, www.ostangard.nu/Annars så vet jag att min kompis L & hennes S bott på ett bra ställe i krokarna, men nu hittar jag inte länken tyvärr. Kan kolla upp om du vill?Fika måste ni göra på www.olofviktors.se/ (ett stenkast från där Å & K bor!)Hittade dessa länkar nu när jag googlade efter ett B&B-ställe i Kåseberga (hittade dock inte det där vi bodde) - kanske kan vara till lite inspiration:www.osterlen.com/sw/list.aspwww.ystad.se/ystadweb.nsf/docsbycodename/sokr...Inför bröllopet vi ska på i aug, så har vi bla fått tips om boende på detta stället:ingelstorp.web16.dandomain.dk/Blekinge har jag tyvärr ingen koll alls på!
  • Ab fab

här är hotellet jag menade
    www.marrakechhotelnyc.com/index.asp

Tooticki skrev 2008-07-10 11:02:59 följande:
    Ab fab skrev 2008-07-10 10:53:40 följande:
    Oh, ja! Längtar efter att åka dit men har insett att man kanske får mer ut av det om man åker med kompis/ar än om man åker med maken som inte är jättesugen!
Svar på tråden Upp och ned, hit och dit