Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
New York -tips tas gärna emot!
Ab fab skrev 2008-07-10 10:53:40 följande:
Jag skall dit på jobb men skall försöka ta några dagar extra. Maken tänkte flyga upp sina poäng o få gratis boende genom mig.
Är ju en SATC-fan (som alla andra...) så ett besök i deras butik o en guidad tur är nummer ett
Me too, bara det att kunna shoppa i samma stad som tjejerna, åka gul cab, dricka kaffe... aaah, jag längtar!
Någon som har tips på bra men inte svindyrt boende på Manhattan?
inga tips själv men tror det var här i tråden jag såg ett coolt hotell- lite Marockoinspirerat.
Tooticki- såg du bilderna fr Argentina?
Ab fab skrev 2008-07-10 11:16:17 följande:
När vi bodde i NYC bokade vi boende genom en agentur: www.citysonnet.com/ Man betalar en anmälningsavgift och sedan resten kontant vid ankomst. Innan vi bokade kollade jag runt på nätet och hittade flera rekommendationer om denna agentur och de är seriösa och trevliga. Lägenheten vi bodde i låg perfekt i Tribeca (granne med Robert de Niros filmfestivallokaler ) med utsikt över Frihetsgudinnan. En fräsch tvårummare med balkong, kök och badrum. Det som förvånade mig var att den såg ut exakt som på bilderna (det brukar alltid vara sunkigare i verkligenheten). Det var perfekt att bo i egen lägenhet och kunna köpa egen frukost ibland. De flesta hotell i NY är svindyra med dålig standard och ingen frukost inkl iaf. Vi betalade 7000 SEK för 7 nätter, ett medelklasshotell hade kostat minst 10 000 SEK.
Telis: var tvungen att googla Elbrus - aldrig hört om det berget förut
Nu har jag bara läst denna sidan, men Lapinette, visst kan du släpa ut din man i offpisten. Min man började också åka skidor pga mig (innan vi var ihop, han gjorde många tappra försök innan jag väl fattade att jag var intresserad) och jag drog ut honom i offpisten andra dagen! På fredagen fick han och en annan kompis en liten kort lektion (20 min) innan jag hade en "riktig" lektion (betalande elev). Efter någon timma åkte han i röda backar och dagen efter var det offpist, det gick väl sisådär... Han ramlade med huvudet före nerför en braaant sluttning, opps! Men han har fortsatt och denna vinter ska han tillbringa med mig i Hemsedal och vara pappaledig
Jag har en fråga till alla er här, vad får man inte missa i Österlen? Sevärdheter, mat, bra boende? Vi kommer resa med en enmånads bebis så långa mysiga kvällsmiddagar är tyvärr inte att tänka på.
hittade det här på tråden- Om Österlen alltså
här är hotellet jag menade
www.marrakechhotelnyc.com/index.asp