• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

Anne - då komplitterar vi varandra. Är ganska så bra på Europa medan du verkar ha varit på mer udda ställen.

Ja, nu när Barcelona är avverkad på min stadslista så kanske jag ska lägga till en ny. Varför inte Istanbul.

• anne på grönkulla

Håller helt med om att det verkar galet med inomhusåkningen - men när jag nu var igång med att nämna riktigt avlägsna o udda skidåkningsplatser, så...

• Lapinette

Anne - när vi besöker storstäder så brukar vi för det mesta bara flanera runt. Promenera på gatorna och titta på husen, sitta på något fik, se kyrkor/monument eller vad som är specifikt för staden. Vi är inte några museepersoner men ibland gör vi självfallet undantag. Sen så gillar vi att äta och dricka gott.

• anne på grönkulla

Istanbul är så stort att man får välja områden att flanera i - det går inte att täcka hela stan till fots. Men väljer man ett område åt gången (efter intresse) så går det utmärkt sen!

• Lapinette

Det är ju ofta så att man får välja ut lite godbitar här och där och gillar man stället så får man åka tillbaka! Vi lämnade några ogjorda delar av Barcelona.

• anne på grönkulla

Jo precis! Men jag kan tipsa om lite områden, godbitar och hotell när det blir dags - mer än gärna! Går direktflyg varje dag från stockholm också, toppen!

• Lapinette

Ahhh Anne, sånt gillar jag. Ska man vara borta en vecka eller kortare så får det inte vara krångligt att ta sig dit.

• Lapinette

Samariaravinen var en upplevelse. Stå där tidig morgon och börja den fascinerade vandringen ned i dalgången. Har även ett annat lite udda minne därifrån. När vi tog båten från ravinens djup för att åka tillbaks till bussen som skulle hämta upp oss så såg vi en man som hoppade upp och ned på kajen, vinkade och skrek ... han missade båten. Undrar så hur han tog sig hem eller om han blev kvar där.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit