• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Tooticki

I know, jag använder dem för att drömma mig bort och hoppas på att få se en bråkdel av sån fantastisk natur när vi åker dit!

• Ab fab

det ser alldeles underbart ut. Hoppas vi får se dina bilder efter resan

• Lapinette

Själv har jag en trådkompis på BT som är nere i Cannes just nu och jag längtar så tillbaka! Ska försöka dra med maken ned i höst en helg men han vill hela tiden se något annat, förstår honom men ibland måste man väl få väcka gamla minnen till liv också?

• Tooticki

Självklart får ni det! Blir de bara en sjuttondel så bra som hans så kommer jag vara överlycklig!

• Ab fab

Jag bodde några somrar i Antibes (i och för sig för hundra år sen) men det var fantastiskt mysigt. Lilla krogen med fisksoppa som man kunde dö för, morgonkaffet vid hamnen...

Skall försöka lägga ut mina bilder fr Argentina i min fotoblogg. har tänkt göra det så länge men inte kommit till skott. Nu skall det bli bot o bättring

• Lapinette

Ab fab - var tiden i Antibes också som reseledare?

• Tooticki

Åh, det är ju drömmen. Det är det som gör mig så ledsen när allt från mataffärer till fik blir stora kedjor, då förlorar man den känslan.

Vill gärna se dina foton!

• Ab fab

nej, det var språkresor på den tiden, sommarjobb under studietiden. 15-åriga tjejer som som skulle lära franska enligt föräldrarna men som själva mest ville sola, parta o bli kära i Jean Luc

• Lapinette

Nu till något helt annat, snö och vinter!

Telis - vilket ställe föredrar du, Chamonix eller Serre Chevalier? Måste erkänna, har inte varit till Chamonix vintertid. Sen undrar jag om du varit i Alp d'Huez?

• Telemarkgrrl

Lappis, definitivt Serre Chevalier! Chamonix passar säkert dom som kör med stighudar och gillar att hajka upp för alperna och sen åka ner i gudförgätna dalar utan liftar. Men håller man sig i pisterna är Chamonix grymt överskattat (i min mening). Bara det att man måste åka buss vareviga dag i Chamonix är sjukt jobbigt.

Har inte varit i Alpe d'Huez men min bästa kompis har. Jag har inte för mig att hon var så väldigt imponerad men jag kan fråga lite mer om du vill?

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit