Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Jag försöker lära mig tycka om ostron. Smakar alltid 2-4 stycken av maken eller på skaldjursplatån men jag har ännu inte blivit frälst. Kan absolut äta dem men inte längta.
Samma här - mycket skaldjursförtjust (och maken desto mer!) men ostron är jag osäker på...
Tooticki - här är det råa som gäller annat är helgerån enligt maken.
Det funkar men som sagt inget jag går och längtar efter. En annan sak jag har ändå svårare för är sniglar. Det går inte alls hem men jag har bara gett dem ett par chanser.
Haha, ok. Ja, är man riktigt frälst kan jag förstå att man tycker det! Sniglar är jag sugen på att äta, får bli på nästa Frankrikeresa.
Ab fab - vad åt ni för gott i Argentina?
Ikväll ska jag och maken ha en mysig dejt ute vid sommarstugan, Rotari, lite goda delikatesser, havsutsikt och solnedgång: kan det bli bättre?
Lappis, nu har jag berättat för en kollega om er Sydafrika-resa och nu vill hon också åka dit. Har du några länkar att dela med dig av?
ostron... hmmm... det går men inte så jag hoppar jämfota. Älskar havskräftor allra mest. Men grymma räkor.. det går inte av för hackor det heller.
Argentina... bara kött Verkligen massor av kött. Förutom det var det mycket ost, empenadas och dulce di leche till allt
Har inte bjudit in någon till på onsdag än...får se vilka som blir de lyckliga . Får bli en liten rundring idag.
Jag äter gärna ostronen rak upp och ner. I sydafrika serveras ostron väldigt ofta med 2 droppar tabasco, line och peppar! Väldigt gott! Att pannera och sedan fritera ostronen är ju jätte gott! Kan kallas helgerån, men gott är det!
Sniglar..ja...sådär..När min svärfar gör dem är de faktiskt suveräna! Han gör de godaste viklöksgratinerade sniglarna man kan tänka sig! Han blandar helt enkelt bara massor av vitlök, smör, salt, persilja och timjan och så lite vitt bröd i stoppar i skalen.
Ska hem o leta i receptpärmen efter soppan ikväll...Hmmm vet inte var jag har det...Kanske någon annan här inne som har ett bra recept så man slipper leta
Tooticki! Sååå mysigt!!!
Ab fab skrev 2008-07-04 10:05:00 följande: