• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

Tooticki - Argentina är ett resmål jag har tjuvkikat på.

Ahhh fab, trodde det var Vasastan du var ute efter. Mellan Oscars och Strandvägen. Just runt Oscars tycker jag är lite trista restaurangkvarter. Vad kan man hitta på inne i City? Själva hamnar vi på Riche lite då och då eller Sturehof. Som sagt det beror lite på vad ni är ute efter.

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-03 15:40:09 följande:

Oh Argentina! Vi var där i november. En underbar upplevelse. Vart skall ni åka?
    Vad kul att höra! Min kusin med sambo har flyttat till Santiago så vi utgår därifrån, sen blir det dykning i Valparaíso, en sväng till Viña del Mar, samt någon nationalpark med gejsrar och varma källor, förmodligen någon vandring/bergsbestigning också. Vi funderar på att ta nattbussen över till Mendoza och hyra en bil och besöka vingårdar några dagar. Gjorde ni något sånt?
  • Ab fab

Riche kanske inte är så dumt- det blir ju en rätt tidig middag om vi skall äta före föreställningen. Såg i DN någon som hette Zink- är det något att ha?

• Ab fab

Vi åkte till Buenos aires (fest,). Sen åkte vi till Iguazo (vattenfall, regnskog, Brasilien o Paraguay). efter det blev det Mar del plata (nationalparker, estancior) och så avslutade vi Buenos Aires (shopping, fotboll)

vackert, varierande, trevligt, billigt, god mat.

• Lapinette

Vill höra mer om Argentina!!! Hur länge var ni på varje ställe och vad rekommenderas?

Zink Grill är rätt så nyöppnat och har fått bra recensioner. Har dock inte varit där än.

• Ab fab

Vi var först torsdag- måndag i Buenos Aires. Vi hann med stadsruntur, släktmidag på yachtklubben, estancia på lördagen, promenad runt stan på söndagen, den fantastiska kyrkogården Recoleta, lunch med alla, barsväng. På måndagen flög vi till iguazu. Där stannade vi i fyra dagar. Vattenfall o regnskog i tre dagar, en dag vid poolen. Tillbaka till Buenos Aires o biltur till Mar del Plata- ligger 40 mil söder ut. passerade Samboronbon fyra dagar där med bil på pampas, ridturer på estancior (en jäkla massa kor fanns det med), sjölejon o god mat. De sista dagarna i BA såg vi på fotboll, var i Boca, shoppade lite, strosade mest omkring.

• Lapinette

Totalt hur många dagar blev det? Tyckte du det var lagom och ångar du något, ett ställe ni stannade för länge på eller något som du hade velat se? Vilken månad var ni där och hur var vädret?

Shit, vad jag ställer frågor!

• Ab fab

Oj.. jag kunde stannat hur länge som helst. Jag skulle gärna flytta dit.

Nästa gång vi åker dit blir det Valdes(nationalpar söderut. valross, pingviner o så där)Salta i Anderna. Skidåkning står högst makens önskelista

kortare tid i mar del plata men det var mycket för att det är en badort o vi var där fö tidigt på säsongen o det var en kall vår.

buenor aires.. där kan man stanna hur länge som helst

fyra dagar var ok i Iguazu. man behöver inte åka till Paraguay- åtminstone inte till Ciudad del este (tror jag det stavas som) Som en galne gunnar på spanska

• Telemarkgrrl

Åh, såg ni kapybaror, Ab fab?! Jag skulle så gärna vilja se kapybaror i det fria!

Lappis, tack för trevligt lunchsällskap! Som jag sa, jag har aldrig velat åka till Sydafrika men efter din beskrivning så blev jag ändå lite intresserad. Det kanske inte skulle vara så dumt. .-)

• Ab fab

Nix inga grisar alls. Få vilda djur förutom sjölejon o fåglar

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit