Alla hjärtans dag brudar! 2009
Var finns ni? Måste vara fler än jag som nu spikat datum och kyrkan står klarbokad
Var finns ni? Måste vara fler än jag som nu spikat datum och kyrkan står klarbokad
I dag pratade vi med Restaurangen.
Känner mig tråkig när jag läser era planer för dukning osv.
Men när damen på restaurangen berättade hur dom skulle dekorera, vita rosor, murgröna, linnedukar, silverljusstakar, så kände vi att: vi nöjer oss med det.
Hmm måste kanske plocka fram lite mer Bridezilla???
Ja, ja..är ju en liten stund kvar...
BlygBrud > Nej, ju mindre Bridezilla desto bättre tror jag. Vi har inte ens börjat planera dukning än men BT är definitivt ett bra ställe att hämta inspiration på. Vi har bestämt vad vi ska ha för mat och det blir inget överdådigt utan vi har pratat om vanlig Exotisk planka, för vi vet att det går hem hos gästerna och så kan alla ta vad de vill ha. Det blir ju en del barn på vårt bröllop åxå. Plus att vi inte har ekonomi till ett jättebröllop och inte vill ta banklån.
Efter ett uppehåll med bröllopsplanerna, så är jag i full gång igen.
Ist för vigsel, middag och fest direkt efter varandra. Har vi nu ändrat oss.
Iom att vi vill vigas före midnatt, så blir festen lite väl sent.
Så vi tänkte göra en fuling, gifta oss endast med dom närmaste.
Sen helgen efter bjuda de tilltänkta gästerna på ett tema-party.
Där vi sen överraskar dom med brudkläderna. och släpper nyheten.
Vi vill inte heller få massa presenter så blir det inga problem med den saken.
Dessutom blir det bara fest och inte middag.
Har gnuggat mina tankeknölar, då ekonomin rasat. Så detta får bli vårat allternativ helt enkelt.
BlygBrud > Nej, men jag är nog ganska ego och tänker mycket jag, samtidigt som man får vara lite realist. Vi vill ju inte spendera flera hundra tusen på vårt bröllop vilket är rätt vanligt att folk gör. Fattar inte riktigt det. Visst, det vore kul att kunna göra som man vill och inte låta ekonomin begränsa det men vi vill inte hålla på å betala på banklån i tio år för ett bröllop. Dom pengarna kan vi ha till annat. Så känns det för vår del.
Hej alla alla-hjärtans-dag-par! Även vi kommer göra slag i saken den 14:e februari. Vi bor i Borlänge och har ännu inte kommit allför långt med planerna, även om vi tänkt en hel del. Detta är klart: lokal, sångerska, vigselförättare, tärnor, bestman, mat, gästlista och inbjudningskorten är så gott som klara. Även hemsidan och festprogrammet början få någon slags form... Hoppas allt flyter på bra för er andra. Mvh, Johan och Bea
BlygBrud > Ja, jag vill inte låna en massa. Vi kommer att ha ett alldeles lagom stort bröllop med drygt 50 vuxna & 15 barn. Då har vi valt att inte bjuda hela släkten, dvs inte alla fastrar och mostrar utan de som vi umgås med i släkten och faktiskt har kontakt med. Sen får vi väl se vad det blir för liv om det. Hemskt med såna Bridezillas som du skriver om. Jag har nog svårt att tvinga över ansvar på andra och även att släppa ansvar så vi ordnar nog med det mesta själva. Sen får vi se vad nära & kära faktiskt VILL hjälpa till med.
JoDee & JohanoBea > Välkomna hit! Själv bor jag typ på den här sidan för att hämta inspiration nu eftersom jag knappt har några vänner som är gifta. Här i trakterna så skaffas det barn hit och dit istället, men få som faktiskt tror på kärlek och giftermål.