Alla hjärtans dag brudar! 2009
Var finns ni? Måste vara fler än jag som nu spikat datum och kyrkan står klarbokad
Var finns ni? Måste vara fler än jag som nu spikat datum och kyrkan står klarbokad
Hej! Här är en till som ska gifta sig på alla hjärtans! Ska börja med inbjudningskorten i helgen, ska bli så kul!=)
Välkomna Meredith och LinaM!! Ja, här är det ståhej utan like ;)
Ska oxå börja med inbjudningskorten i helgen LinaM! :) Min tärna (lillasysteryster) ska komma och vi ska ha en pysselkväll men det är jättesvårt att hålla sig ifrån grejerna. Vill börja NU! :)
Ja, välkomna Meredith & LinaM!
Visst är det svårt att hålla sig ifrån att planera för mycket? Jag vill ju helst planera allt NU, nyss, helst igår, ungefär *skrattar* Men ikväll ska jag och min m2b sätta oss och skriva ihop våra inbjudningar.... tråkigt att vi ska vänta med och skicka ut dem sen bara. Jag vill ju helst göra allt sånt med en gång åxå :)
Hej! Är det någon av er som kommer att gifta sig utomhus? Om ja, hur har ni tänkt? Vi kommer att ha vigseln utomhus, men festen inomhus. Vi vet inte rikigt vart vi ska vara innan vigseln. I Herrgården där festen ska vara ska även gästerna sova. De behöver därmed tillgång till herrgården innan vigsel så där kan vi inte gömma oss. Om vi ska vara hemma tills det är dags är det svårt att tajma. Gästerna ska nämligen gå i fackeltåg till vigselplatsen ca 100 meter och sedan ska vi komma, troligtvis med häst och vagn, men vi vill ju inte visa oss innan gästerna är på plats samtidigt som vi inte vill att våra stackars gäster ska få vänta länge i kylan. Herrgården ligger ute på landet ca 1 mil från vår bostad och det är vanliga bostadshus runt omkring. Någon som har något förslag?
Hej igen! Kul med inbjudningskort! =) Vi har gjort "fodralen" klara men inte texten inuti. Vi är inte riktigt överrens hur texten ska lyda. Hur har ni skrivit? I många inbjudningar har jag sett att brudens namn står först är det tradition? Vad har ni skrivit mer än välkomna, namn, klädsel och OSA? Tackar på förhand!
När skickar ni ut inbjudningskorten?
Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i mitten av oktober då det är många som har långt att resa. Så då har dom en månad på sig vela innan de billiga biljetterna släpps på SJ;)!
Jag har för mig att många har pratat om innan att skicka ut sina inbjudningar i november. Själva har vi tänkt att skicka dem i mitten/slutet på november. Mest för att jag är nervös att de ska komma bort i julposten och komma fram jättesent eller inte alls. Vi har redan skickat våra save-the-date kort så alla vet ju redan om datumet och det känns skönt...
JohanoBea: Kolla här på BT finns det massor med förslag på texter till inbjudningskort, likaså på många sidor som säljer färdiga kort, t.ex. kortdesign.se där vi har beställt. Vi hämtade mycket inspiration från sånt.
LinaM: OT... sorry men när släpper SJ sina billiga biljetter?
Ska man åka på fredagen den 13/2 när kan man som först köpa dessa biljetter?