• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • MilosMamma
    MulleNuh skrev 2008-10-08 10:27:50 följande:
    Kan man inte ha en sån där "boll" i något konstigt material? haha vilken bra förklaring!! Sån man kan ha i korgar med nedstuckna blommor i! Och sen sticka in tex rosor som är VÄLDIGT korta i skaftet?!Förstår någon vad jag försöker få fram??
    oasis? finns även rektangulära som du sen skär i egen form =)
  • MulleNuh

Ja men det känner jag igen!
    Hur länge kan man ha rosor i en sådan utan att dom blir trötta?

MilosMamma skrev 2008-10-08 10:32:16 följande:
    oasis? finns även rektangulära som du sen skär i egen form =)
  • MilosMamma
    MulleNuh skrev 2008-10-08 10:36:38 följande:
    Ja men det känner jag igen! Hur länge kan man ha rosor i en sådan utan att dom blir trötta?
    Ohh länge, ska du ha dom på ett bröllop kan du göra dom dagen innan o ha dom i kyl på natten så klarar dom sej hela dagen o kvällen sen, dom klarar sej bra mycket längre än det med.
  • svartvitabruden
    MilosMamma skrev 2008-10-08 14:44:37 följande:
    Ohh länge, ska du ha dom på ett bröllop kan du göra dom dagen innan o ha dom i kyl på natten så klarar dom sej hela dagen o kvällen sen, dom klarar sej bra mycket längre än det med.
    håller även nejlikor över natten i kyl om de är i oasis?
  • Henriks älskling

Jag kom på en ny idé. Hur funkar Amaryllis som brudbukett? Eller kan det vara så att den är uttjatad vid nyår?
    Håller den sig om man binder den på morgonen?

• W2B Blom

Vi ska gifta oss den 8/8 och söker efter en elegant vacker brudbukett som går i färgerna lila, silver och vit. Vad kan man ha för blommor då? (gärna rosor och med pärlor) Sedan ska buketten inte vara allt för stor, då jag inte är allt för lång typ.

• hummle
    passionsblomman skrev 2008-10-07 20:38:37 följande:
    Mars är en tacksam månad! Då tror jag nämligen att du kan få tag på i stort sett vad du vill.Försök se ngn känsla eller stil framför dig eller ngn färg du gillar så har du det som första hang-up. Vet du att du gillar tulpaner-bra, då har du en start. Då kanske "vårkänsla" kan vara en tanke tex. -Vill du ha det blommmigt och romantiskt eller stramt och stilrent? -Mycket färg eller diskret? -Lekfullt eller elegant? -Annorlunda eller traditionellt? Fundera över lite olika varianter och vartåt du lutar och hur du ser festen som helhet. Då är det lättare att ge blomförslag.(Det finns nämligen hur många olika sorter som helst...)
    jag vill ha en stilren, elegant buket/vigsel/fest med färger som inte tar över. något starkfärgat går bra men inte mörkröda roser tex, vill liksom inte att färgen ska dominera utan harmonera.
    men d får gärna finnas detaljer i buketten som inte hör till det vanliga man tänker sej i en bukett (vet en som hade påfågelfjädrar?! i sin bukett)
    hmmm... känns som om jag försvårar saker mkt, men just färgen vill jag ju ska komma igen i tex näbbensklänning osv osv
    har ALLTID velat ha tulpaner eftersom jag tycker d e tilltalande så även pioner.

men tänkte mest vilka blommor som hör till säsongen.
  • MilosMamma
    svartvitabruden skrev 2008-10-08 14:46:17 följande:
    håller även nejlikor över natten i kyl om de är i oasis?
    Ja gud ja, inga problem.
  • MilosMamma

Henriks älskling skrev 2008-10-08 15:20:25 följande:

Jag kom på en ny idé. Hur funkar Amaryllis som brudbukett? Eller kan det vara så att den är uttjatad vid nyår?Håller den sig om man binder den på morgonen?
    Amaryllis är superfint som bukett av bara amaryllis, helst vit då jag är en sucker för vitt =P, Jättefin idé och den håller sej om man gör den samma dag, men då är det bra o ha stjälkarna kvar o inte sätta den i oasis
  • MulleNuh

Ok!! Ja då kanske man kommer undan lite billigare också!? Men blir det FINT att ha så??
    Jag fick bara en snilleblixt!

MilosMamma skrev 2008-10-08 14:44:37 följande:
Svar på tråden Jag är med florist.