• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • Henriks älskling

Otroligt. Vilken serviceanda. Hade hellre gift mig med en tallkotte i handen.

F A M E skrev 2008-10-13 10:33:49 följande:

Har varit ner till våran interflora butik men där fick jag kalla handen om ideer. Samt att hon tyckte jag skulle veta att "om" jag bokar en konsultation så kostar de pengar. Samt att hon gärna innan vi bokar denna tid, få nästan skrifligt bekräftelese på att hon skulle göra buketten till bröllop.Vi ska inte gifta oss förrän i slutet på juli nästa år.
  • passionsblomman

F A M E skrev 2008-10-13 10:24:08 följande:

Hejsan vårat bröllop ska ha färgerna vinröd silvergrå svart och vit. Har sett olika buketter på nätet och funderar på om de möjligen finns mörk röda kalla blommor??? Frågan är ska man ta in någon annan färg i där då??? ex vit band runt med något silvergrå på. Skulle de vara snyggt. Och om de inte finns mörk röda kalla vad kan man ta istället för då??? Jag är inte så förtjust i rosor. Vill ha en enkel men stilfull bukett ej för plottrigt/masstig.grymt tacksam för svar.
    Fy vad ledsen jag blir! Jag vet att många helst vill boka tid för konsultation och att vissa tar en summa i betalning-som ofta räknas av i totalen när buketten är klar. Men hur ska man veta om man vill komma på vidare konsultation om man inte får småprata lite först???
    Inboxa mig vart du varit så jag vet vem jag inte kan rekommendera!

Vill påpeka att du alltid kan höra av dig till Interfloras huvudkontor om något inte är till belåtenhet när du har med en kedjebutik att göra. De har ju ett intresse av att medlemskapet och mamnet ska borga för service, kvalité osv.

Leta vidare after en florist som du får förtroende för och som är värd dina pengar. Vare sig mörkt röda eller mörkt lila kallor är något som helst problem by the way!
    Kombinationen med bandet du beskrev låter ju helt klockren! Inget att fundera över, bara hitta en TREVLIG florist, komma överens om antal(storlek) på buketten och ev corsage osv. Lycka till!
  • Henriks älskling

Passionsblomman:
    Vad tror du om att trycka in amaryllis och rosor eller bara amaryllis i en buketthållare? Har shoppat loss på e-bay och köpt en silverfärgad, men nu vet jag inte om det var så smart; amaryllis har ju ganska feta stjälkar. Kanske får fundera om och köra på nejlikboll istället.
    ?

• Henriks älskling

Eller MilosMamma med för den delen...

Henriks älskling skrev 2008-10-13 19:02:05 följande:

Passionsblomman:Vad tror du om att trycka in amaryllis och rosor eller bara amaryllis i en buketthållare? Har shoppat loss på e-bay och köpt en silverfärgad, men nu vet jag inte om det var så smart; amaryllis har ju ganska feta stjälkar. Kanske får fundera om och köra på nejlikboll istället.?
  • passionsblomman

Passionsblomman:Vad tror du om att trycka in amaryllis och rosor eller bara amaryllis i en buketthållare? Har shoppat loss på e-bay och köpt en silverfärgad, men nu vet jag inte om det var så smart; amaryllis har ju ganska feta stjälkar. Kanske får fundera om och köra på nejlikboll istället.?
    Hi hi, ja feta är verkligen ordet! De är dessutom ihåligaoch RIKTIGT svårstuckna. Hade du tänkt göra det själv? Det skulle jag nog avråda ifrån. En erfaren florist kan nog få dit även amaryllisklockor, men sla du göra sjäv är det betydligt enklare och bättre förutsättningar för ett gott resultat. Blomvalet med rosor och amaryllis tycker jag annars är jättefint(har vi bollat förut tror jag bestämt )Det fungerar också att binda den "löst" i handen, mendet kräver att du sedan inte mosar den genom att klämma åt järnet om stjälkarna på den stora daggen.
  • Henriks älskling

Mmm... det kommer nog bli en del klämmande...

Tack! :)

passionsblomman skrev 2008-10-13 19:34:38 följande:
    Hi hi, ja feta är verkligen ordet! De är dessutom ihåligaoch RIKTIGT svårstuckna. Hade du tänkt göra det själv? Det skulle jag nog avråda ifrån. En erfaren florist kan nog få dit även amaryllisklockor, men sla du göra sjäv är det betydligt enklare och bättre förutsättningar för ett gott resultat. Blomvalet med rosor och amaryllis tycker jag annars är jättefint(har vi bollat förut tror jag bestämt )Det fungerar också att binda den "löst" i handen, mendet kräver att du sedan inte mosar den genom att klämma åt järnet om stjälkarna på den stora daggen.
  • passionsblomman

"daggen" ? Jag stavar som en kratta i alla inlägg! Ursäkta!

Hoppas iaf att du kommer till ett annat beslut än en tallkotte

• F A M E

Ahhhaaaa jag gillade den ideen i alla fall. Och kan känna lite som du där då. Jag åker hellre 1 mil extra för att få en bra service än hålla mig lokalt.

• F A M E
    MilosMamma skrev 2008-10-13 10:48:01 följande:
    F A M E skrev 2008-10-13 10:33:49 följande:Va e det för pucko till florist+ ursäkta, men så beter man sej verkligen inte!Men det finns mörk röda callor =), visst kan du ta med något band i buketten, hade du tänkt o ha en bukett man "lägger" på armen eller i hållare?Gå till en annan florist och diskutera, dom har möjlighet o visa dej irl vad som skulle avra snyggt o passande till din bukett i matrielle ting.Kolla i mitt galleri, där finns en mörkröd nästan svart calla i en bukett.
    Kikade inne hos dig i ditt bildgalleri på bukketten. Finns de callor som är lite ljusare i färgen tro???? inte klar röda men lite mörkare.

TACK för alla svar jag kan inte mer än hålla med er.
Svar på tråden Jag är med florist.