Jag är med florist.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Hej!
Jag vill gärna ha lijor i min bukett men kan inte bestämma om jag vill ha med pioner eller med rosor... Vilket tycker du blir finast? Dessutom har jag hört att det är svårt att göra buketter med liljor och att de blir hängiga och fula snabbt, stämmer detta??
Tack för tipset. Visste inte vad ranunkler var för typ av blomma med den var ju superfin.
och nej, liljor blir inte hängiga! De är en bra brudblomma. Bukettypen jag föreslagit är dessutom stucken i oasis, dvs vattenförsörjd.
Tack så mycket för dina fina idéer. Droppformad är jag inte så förtjust i men nu vet jag i varjefall att jag välja och vraka lite bland mina favorit blommor. Men det där med att de blir dåliga fort, var det sanning eller?
Jo det blir ett traditionellt persiskt bröllop så det ska ju vara mycket blommer och gärna ööööverallt...
Ska lägga upp lite bilder på olika buketter jag sett... en av dem är beige men pioner och vad jag tror (är inte så duktig) orkideer. Skulle den buketten funka med liljor. Den andra buketten med rosa pioner och lijlor, kan man få med rosor utan att det ser knasigt ut?
Vad skönt att det finns så duktiga och hjälpsamma människor på detta forum ;)
Okey =)=) då vet jag!!! Tack för hjälpen!
Sitter här o funderar på färgtema på mitt bröllop men tänkte att jag får utgå från vad som finns i blomväg. Behöver hjälp med nån bra färg/blomma till ett tidigt septemberbröllop.
Tack PASSIONSBLOMMA för svaret...ja, jag menade en helt rund boll som man bär i band.