• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • Hemliga Maja

Hej floristen MilosMamma!
    Jag undrar vilka blommor som är aktuella och därmed kanske också prisvärda i slutet av maj? Tänker på brudbukett såväl som bordsdekorationer. Tack på förhand!

• FruLjungberg

vad är finast på borden. höga eller låga dekorationer. ens tor som löäper sig över hela långbord eller flera små? gärna med ljus i.

• svartvitabruden

Kan man beställa runda oasisbollar? Eller måste man skära dem runda själv? Skulle behöva rätt stora runda bollar

• FruLjungberg

svartvitabruden: På internet hittade jag olika former kommer bara inte ihåg vad sidan hette men bara att söka åp google

• passionsblomman
    svartvitabruden skrev 2008-10-10 08:09:36 följande:
    Kan man beställa runda oasisbollar? Eller måste man skära dem runda själv? Skulle behöva rätt stora runda bollar
    [/citat]

JA! Det kan floristen fixa åt dig.

Hemliga Maja skrev 2008-10-09 20:27:33 följande:
    [citat]
    Hej floristen MilosMamma!Jag undrar vilka blommor som är aktuella och därmed kanske också prisvärda i slutet av maj? Tänker på brudbukett såväl som bordsdekorationer. Tack på förhand!
    [/citat]

Jättebra tid!!Finns fortfarade en del vår att få tag i, men ffa har hela sortimente på sommarblommor kommit! Det är bara att välja och vraka i princip. Pioner, Luktärter, Liljekonvaljer oosv osv

Många blommor finns ju också året runt , som rosor, Kallor och liljor tex. Det du inte hittar den årstiden är eg bara det vi i sverige kallar julblommor, som julrosor o Amaryllis.

Däremot måste du vara beredd på att allt som behöver förbeställas(vilket man i stort sett alltid gör m brudblommor, man vill ju inte att bruden blir utan) hamnar lite högre i pris än vad det kostar en vanlig dag i blomsteraffären.

Tänk över vilket stuk du vill ha på din bukett/ fest och ev om du har särskilda önskemål om färger osv.
    Du har alltid mest ut för pengarna när du ger Floristen stort spelrum, då kan hon troligen göra lite dealer i partihallarna osv. Lycka till!
    FruLjungberg skrev 2008-10-09 23:08:55 följande:
    [citat]
    vad är finast på borden. höga eller låga dekorationer. ens tor som löäper sig över hela långbord eller flera små? gärna med ljus i.
    Helt hopplöst att svara på utan att veta lite om bordsbredd, typ av lokal etc. Berätta mer så kan jag försöka tipsa lite!!!
  • FruLjungberg

det är normala borf.långbord cirka 6 på var sida har jag för mig.

• passionsblomman

Oj, jag trodde jag var smart och skulle svara flera samtidigt, men det blev inte riktigt som jag tänkte med citatfunktionen... Hoppas ni kan läsa vad det står ändå*snopen*

• passionsblomman
    FruLjungberg skrev 2008-10-10 20:47:51 följande:
    det är normala borf.långbord cirka 6 på var sida har jag för mig.
    Har du en lokal m högt i tak akan det vara kul att jobba med riktig rejäl höjd även på borden: Man brukar säga antingen riktigt högt eller riktigt lågt. Dels för siktens skull. det är inte så kul att ha värsta kvasten mitt i synfältet och underlättar inte umgänget vid bordet heller.
    Dels är det effektfullt att göra en sak ordentligt-inga halvmessyrer.

Ofta är det idag väldigt smala bord. Då kan det vara svårt med löpar-grejen. Lättare då m x antal dekorationer som placeras m jämna mellanrum och så kan man "dra ihop" dem med ngt som man strör eller läggerlite assymetriskt emellan. Dekorationssand, Stenar , snäckor, rosblad, kottar eller vad som passar den känsla och stil ni känner för.

Jag tycker också det är viktigt med ljus och att man inte tar för få. Det är ofta lite väl mörkt när man ska äta och det gillar jag inte alls.

Känner du att det kan vara en hjälp på vägen?
  • september2009bröllop

Hej är ute efter blommor man kan ha i buketten som är av färgen burgundy (en mörk lila nästan vinröd färg). har bland annat sett orchideér i denna färg men vet inte vad som går att få tag i till ett rimligt pris i september.. någon som vet eller har nån idé?

• skogstrollet89

jag ska gifta mig på alla hjärtans dag och "våra" färger blir lila, vitt och silver, vad kan man få ihop då som inte är allt för dyr?

Svar på tråden Jag är med florist.