Jag är med florist.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
W2B Blom skrev 2008-10-08 15:26:38 följande:
Men jag ska gifta mig i juni!
Jag tror hon menade mig. Hihi!
Japp, det kommer nog bli Amaryllisar för mig. Lätt som en plätt! Nåt förslag på corsage till min gulle? Och ja, det blir vit! :)
Ornithogalum tex? Med nåt till?
Haha oj vad jag virrade till det, Haha!!
Ja visst kanske orni, eller en amaryllis knopp?
Hmm... en knopp... låter bra. Med en liten orni till. :)
Ni som tänker vara Gör Det Självare: Absolut inga problem som TS sa m hållbarhet! Jag vill dessutom råda er att INTE INTE INTE stå med dessa dekorationer kvällen innan bröllopet!
Det tar lägre tid än man tror(även när man är utbildad och har fart på det hela)
Gör dekorationerna tex på onsdagen eller så om ni gifter er en lördag. Idealiskt är sval förvaring men det funkar i rumstemp också om det inte är känsliga blommor.(fråga personalen i bl.affären om det när du köper materialet.)Du kommer garanterat att ha andra saker att slutföra sista timmarna .
Om du ställer blommorna i kylen: se upp så de inte råkar komma emot bakväggen, för då fryser de om du har rätt kallt i kylen.Frusna blommor går inte att rädda!!!
Vad gäller sisal så köper du det av floristen. Det är överhuvudtaget så att en välsorterad blomsteraffär med engegarad personal kan hjälpa er att få fram det mesta ni önskar och en hel del ni antagligen inte ens viet att det finns.
Sten, glaskross, sand, torkade material, kanelstänger, alkottar,vanliga kottar,pärlor,fjärilar, fjädrar, band, tyger osv osv. Be dem om tips! De kan också ordna frukt och annat som är ballt i era bordsdekorationer.
Lycka till alla!