• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Hej hej tjejer....

jag har med flit varit mindre aktiv här den senaste tiden, jag orkar inte vara glad och uppåt, men men jag kan inte hålla mig borta längre, för ni är ett sådant bra stöd vad det än gäller!

Har inte hunnit läsa ikapp så mkt, men jag ser att många är tillbaka.

Telis, fan vad trist med ev cystan. Men jag håller tummarna att det inte ska ta lång tid med köer etc. Min erfarenhet är oxå att sös är snabbast på det mesta inom sjukvården.

MrsB, vad roligt att du läser gamla tråden, hur allt började! Måste nästan varit jag som plussade sen, efter BS tror jag... Vänners prins kom i maj, sen kom Iris och sen Victor...

Min sådan där stol heter SACK´N SEAT, den kostar 199 kronor på babyland. Underbart smart historia som vi hade nytta av hela semestern, även när man hälsar på hos kompisar, släkt och vänner. Jag sparade streck koderna på alla semper barnmats burkar, grät och välling. man skulle ha 100 poäng, sen kunde man skicka in de till semper och få en sådan där sack´n seat, så jag känner mig nöjd!

Min make är en känslokall skitkort, så ni vet det, jag är skit trött på min familjesituation.... no more coments...... var bara tvungen att skriva det....

Härliga resor ni har gjort allihopa!!!!

Just det, AM det var säkert jag som promenerade på sturegatan, för jag gick först upp till 7eleven och sen till parkleken i Humla med Victor den dagen, så det stämmer nog.
    Vi är i parken nästan varje eftermiddag, så han får umgås och läras sig visa respekt mot andra barn, och så leka och busa av sig förståss.

Nu måste jag ta tag i min son och göra oss i ordning för en förmiddagspromenad med mammagruppen. Må så gott!

• Lapinette

Cissi - du vet att man inte behöver vara glad hela tiden i denna tråd. Kom in och skriv av dig! Förstår om det känns jobbigt just nu även om jag aldrig varit i din situation.

Telis - FAAAAAN, jag tycker du har varit med om tillräckligt med jävligheter! Hoppas att du snabbt (så snabbt det nu kan gå) får komma iväg och kolla upp den där cystan.

Mrs B - these were the days ... ja, vem var inte optimist i början? Orkar faktiskt inte vara det längre samt att det faktiskt känns så mycket enklare att vara realistisk och ta de fakta att det förmodligen aldrig blir något. Vet att vissa säger att man aldrig ska ge upp men jag måste faktiskt känna att det finns ett slut på detta. Vi har då försökt allt och funkar inte det så måste livet gå vidare. Men fortfarande finns det hopp... men det blir bara mindre och mindre för varje gång.

• Lapinette

Angående Frejis så är väl hon i Toscana (trodde jag)?

• muggles

Cicci: håller helt med Lappis att du inte måste vara glad och uppåt jämt. Även om du är en känd optimist (den största i tråden?) så kan ju _ingen_ vara glad jämt. Särskilt inte efter det som hänt. Kom in här och skriv av dig!!! Stor kram på dig!

Telis: men va fan! Vilka envisa cystjävlar du har då! Kan du gå privat och punktera skiten? Stor kram!!!

Aha, är Frejis i Toscana fortfarande.

MrsB: kul att höra om första tråden! Var du med från början också?

• muggles

Lappis: jag förstår dig så väl när du resonerar. Du tänker precis så som jag skulle ha gjort. Visst kan man hoppas men någonstans får man inse när man ska gå vidare. Om det att gå vidare är att adoptera så får ni ju iaf ett barn. Och om sedan miraklet sker att ni blir gravida själva också, då har ni ju dubbel glädje. Hoppet är ju inte slut för att ni bestämmer er för att adoptera (fortfarande har de ju inte hittat ngt fel). Men att fastna i att göra ivf efter ivf tror jag inte heller är sunt.

• Mrs  B

Hej hej!!!!!

Solen skiner så idag är vi glada....

Nja, fast helt ok tycker jag nog det är idag.

Lappis
    Tyckte bara att du hade så skön inställning till allt då.
    Men förstår att läget inte är så nu 2 år senare, men måste ju vara realist också. Men hur ställer ni er till att adoptera nu, för visst står ni i kö?????

Koko
    Tror det var så att ni skrev att det var läskigt det där med Änglatråden och vissa visste inte vad det var, och det har jag full förståelse för. Men för mig var det en bra terapi i sorgen.

Cicci
    Har inte kommit till ditt plus än men dock din bröllopsresa som verkade vara toppen....
    Förstår hur du känner dig i din sorg och har du inte maken bakom dig så blir det ju ännu jobbigare.
    Skriv av dig, det hjälper, och kolla gärna andra trådar som varit med om samma sak, det hjälpte mig mycket.
    Men visst är det tungt. Min son skulle ha fyllt 1 år för två veckor sedan om han hade fötts då han skulle ca 28 juli.

Muggles
    Nej, jag var inte med från början. tror jag kom in i januari 2007, några månader efter er andra.

• Lapinette

muggles - har ingen aning om Frejis är kvar i Toscana utan det var bara en gissning.

Och visst, har inte lust att stanna kvar i IVF-träsket för det är inte skoj och det tar en massa på psyket. Har hela tiden sagt att vi kör på fram tills nästa sommar. Troligen blir detta vår sista IVF och sen plockar vi ut de små vi har i frysen. Fast man ska aldrig säga aldrig. Inger läkarna hopp och vi känner att vi har kraft så kanske vi gör ett försök till i vår. Ska ju även prova på akupunktur nu under hösten.

Gällande adoption så har vi betalt in anmälningsavgiften och fått en lunta papper hem som jag bara inte orkat ta tag i. Vet att vi ska anmäla oss för att få gå kurs och hembesök men som sagt har inte velat göra något alls åt detta under sommren. Vi står automatiskt i kön per det datum vi betalade in vår avgift och någon gång ska jag ta tag i allt ... men det bär mig faktiskt emot just nu.

• Telemarkgrrl

Cicci, precis som dom andra säger så behöver du verkligen inte vara glad och positiv hela tiden. Hoppas jättemycket att det löser sig med din make och att ni hittar tillbaka till det ni såg hos varandra när ni träffades!

Min cysta ja, min läkare skulle prata med Falun om den måste tas bort innan IVF:en eller inte. Men han trodde iallafall inte att den skulle behöva tas bort med en titthålsoperation utan att den skulle kunna punkteras på samma sätt som man punkterar äggblåsor vid äggplock. Den var 3 x 3,5 tror jag. Han kan inte göra det själv utan han måste i såna fall skicka en remiss till något sjukhus.

Första gången jag hade en endocysta (-99) så var det inget tal om att man kunde göra på något annat sätt än genom en titthålsoperation. Undrar varför dom inte bara hade kunnat gå in och punktera den då? Det är ju så skönt om man slipper sövas och opereras även om titthålsoperationer inte är lika jobbiga som riktiga operationer

Lappis, jag har fått utbildning på Menopur nu och jösses vilket meck. Särskilt när man ska ha maxdos som jag, det blir nog till och hålla sig hemma alla dom kvällarna och inte som förra gången där man kunde smita in på toaletter och sätta Gonal-f-sprutan lite snabbt.

• Lapinette

Telis - spännande med menopur. Om det funkar trots cystan är det då meningen att du kör igång nu, bums?! Jag ska få ny medicin vid min behandling men Pia talade inte om vad för medicin så jag får tåligt vänta och se tills i september.

• Telemarkgrrl

Lappis, nej eftersom vi bara har en enda gång på oss så sa jag att det inte var någon brådska. Om inte cystan måste tas bort så kör vi den sista IVF:en i oktober.

Jag ska gå och ta blodprov för att se om den där cystan producerar något hormon. Om den gör det så måste den tas bort, om den inte gör det så tycker Falun att vi kan göra det sista försöket trots cystan. Jag antar att dom punkterar den i samband med ÄP då precis som förra gången.

Du borde väl få Menopur du också, det finns väl inga andra än Gonal-f/Puregon och Menopur? Kör ni IVF:en innan Spanienresan?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen