• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • _koko_

Just det, bagagevikt hade ju jag också tänkt skriva om. När vi flög med ryanair i somras fick conny inte ha ett gram egen vikt, men däremot en liten vagn. Ryanair är ju dock inte kända för att bjuda på något.

FAN, det sitter en fästing i mitt knäveck!!!

• muggles

Nu ligger det lite bilder uppe i galleriet, det verkar finnas kvar än så länge. Nya bilder på Omsans Mathilda, på MSWs mage och på Junilejons Melvin.

• _koko_

Just det, det var ju det jag skulle fråga också! Var står det att du måste köpa något, muggles? Jag loggade nämligen in när jag såg det, och kan inte hitta något sådant meddelande någonstans?

Jag har haft bilder där i åtminstone 3 år, och har ALDRIG köpt något från dem?!

• Lapinette

GRATTIS Clownis och tack för att du tittade in här och uppdaterade oss!

Koko - fästing usch, har faktiskt aldrig haft någon någonsin.

Saffranin - när tänker du testa?

Muggles - jag går alltid in på mina favoriter och där har jag mina trådar jag hänger på. Enkelt och smidigt och kräver inget letande.

Ego - jag fick mail från min läkare nu på morgonen att CvL har fullbokat ända fram till vecka 39! Ett rykte jag redan hörde i början av juni på FL. Det var det negativa. Det positiva är att de verkar vilja köra den korta metoden på mig denna gång vilket innebär att trots jag inte kör igång denna månad så kommer ÄP bli tidigare än om jag hade kört den långa. Så jag behöver inte nedregleras (ingen näspray och klimakterie för min del )utan kommer att börja med sprutor 2 dagar efter nästa första mensdag.

• _koko_

My GOD, omsan, de där ögonen kommer ju vrida huvudet av så många killar när hon växer upp!!!

• MSW

Clownis: Grattis grattis! Så skönt att ni får vara en familj alla tre!!

Saffranin: Jag hade ont i brösten innan jag plusade, men det var inte mer ont än jag brukade ha innan mens.. Däremot som muggles, fick jag vrål ont ett tag efter att jag hade plusat..

Izzie: Hoppas att det ordnar sig med öronen då!

Fru AM och Telis: *vinkar*

Liten: Ja... Det börjar bli lite nära nu... Hoppas det blir bra och att ni får några nyttiga tips på sömnkursen!

MrsB: Tråkigt att det inte fungerar med sömnen.. Fast på gott och ont är du väl "Van", Max sov väl heller inte så bra?

BS: Tråkigt att det rutinerna krockar.. Men det blir väl egentligen inga problem när ni väl börjar lämna och hämta på riktigt.. Eller ja, då blir det juh dagisets problem..

Inatt sov jag ritkigt gott (vilket jag inte gör varje natt nu för tiden..) förutom när det kom en spindel och kröp på mig.. Tog ett tag innan jag hade lugnat ner mig och kunde somna om.. Men sen sov jag lika gott igen..
    Ska bli skönt när bebisen kommer ut, även om jag inte har möjlighet att sova så länge som jag vill så sover jag i alla fall utan tjock mage i vägen, halsbränna och illamående! (kanske någon som vill påminna mig om det om det visar sig att bebisen aldrig vill sova...)

• MSW

Lappis: Vad skönt att ni ska köra korta metoden.. Då får du juh som du ville! Hoppas verkligen att det är det som får det att fungera för er!

Söta barnen i galleriet är..

• Piggelin1

Hej hej pa er!
    tog lite tid att hitta hit, hittade er inte under vanliga Broellopsaemnen/Relationer. Vickan, hur kan du bryta trenden pa detta vis??????

Hoppas allt aer bra, vi aer fortfarande pa semester, tog vaegen via Amsterdam & brorsan efter Italien/Verona & Frankrike/Alsace. Sa helt ploetsligt har jag tillgang till dator igen!

Har inte laest pa flera veckor, ngn som kan taenka sig att uppdatera mig pa vad som haent sen senast? Muggles sms:ade att Vickan plussat - GRATTIS tjejen! Joesses, det gick fort, har du hunnit landa i nyheten aennu?

Har iaf haft & har fortfarande en grymt skoen semester!! Italien var kanon & Amanda talde savael vaerme (drygt 35C) som bilresor hur bra som helst!

Clownis, sag ditt inlaegg haer precis ovanfoer - har taenkt pa dig manga ggr, stort grattis till lilla tjejen & vad skoent att mannen din mar OK foer tillfaellet & ni kan njuta av er lilla toes tillsammans! Kram!

...och KRAM till alla er andra med!!

• Mrs  B

MSW
    Nej, Max sov inte heller så bra när han var liten så jag är van.
    Men Malte har alltid sovit mycket bättre än Max så lite mer får man ju sova nu och då är det jobbigt när han helt plötsligt vänder och bara gnäller nätterna igenom.
    Inatt vid tolv gav jag Malte lite dricka (vatten och pärondricka) och det verkade göra susen för sen sov han tre timmar innan han gnällde igen, så då var han nog törstig.
    Gäller bara att komma på knepen.....

• muggles

Lappis: gött att det blir korta metoden, tänk om det skulle visa sig vara magin som behövs?!

koko: jag fick mejl om det av kodak, typ 5 mejl med "final notice" som påminner om att jag måste köpa innan 25/7. Det verkar dock finnas kvar än så länge. Jag köpte nu (jag har ett större privat galleri på Moa som släktingarna gillar). Vet inte om mejlen bara är hot el om de verkligen tar bort fotona så småningom, hotet om 25/7 verkar inte gälla iaf

Jo jag får nog ringa Langley och fråga om vikt. Såg ett tips om att det är smart att lägga blöjpaketet i varukorgen på vagnen och tejpa fast det där, det tar ju rätt mkt plats annars. Fler tips ngn?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen