• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Nej, Telis! Ingen cysta nu! Hur lång kan kön vara då?

Mugglan: Har inte testat www.inthepocketbaby.se :s "stol" men däremot deras galet bra haklappar. Livia har en "vanlig" med ficka och en som dessutom har ärmar. Räddade hela semesterpackningen kan jag säga. Annars hade hon fått byta tröja tre ggr om dagen.

• Mrs  B

Muggles
    Vi var på Kanarieöarna med Max när han var 11 månader och gjorde felet att vi inte tog med oss så många blöjor och ingen burkmat för alla sa att man kunde köpa samma märken på plats.

Oj, oj, oj vad fel de hade......
    Blöjor fanns knappt att få tag i och de små paket vi hittade kostade dubbelt så mycket som här hemma. Burkmaten för ca 1 år var ren puré (rinnande) och inget Max gillade. Så han levde mest på välling och gröt som vi hade med oss och yoggi och frukt som vi kunde köpa. Smakade också en hel del på vår mat.

Glöm inte att ta med lite leksaker till Moa, trygghet och bra att ha!!!

Vi har haft med diskmedel för tvätt och diskning och sen torkat kläderna ute, Perfekt!

Har ett helt apotek när vi ska ut och resa,men det mesta är nog till mig själv.

Telis
    Usch vad trist med cystan!!!!
    Hur kommer det sig att de dyker upp hela tiden????
    (Kan ingenting om det, men vet en bekant som har besvär med det men är inte så nära att jag vill fråga henne)

• Telemarkgrrl

Tack för sympati!

AM, jag vet inte om den måste tas bort än och jag vet inte om det är någon kö i såna fall. Jag är bara bitter över att det KANSKE måste göras och att det SÄKERT är kö i såna fall.

Mrs B, jag antar att det är en endocysta i mitt fall. Om din bekant har problem med många cystor så kan det vara PCOS också. Jag vet ingenting om det egentligen, mer än att det gör att man kan få en massa cystor.

• Mrs  B

Telis
    Har du haft problem med det länge????

• BrudSommar2006

Vi har en sådan där in the pocket baby-sits men Iris har fått hålla in andan för att vi ska få på den så nu har maken hittat förlängningsspännen på Clas Olsson.

• BrudSommar2006

Telis, vilket skräp! Jag säger som AM, hur länge tror de att du måste vänta?

• BrudSommar2006

Sweet, läste just på din blogg, vad hon växer! Nu är det inte långt kvar så är hon lika stor som Iris var när hon föddes. Vad mysigt ni verkar ha det också.

• Mrs  B

Läser fortfarande den allra första tråden, spännande......

Har kommit till det första plusset av er som är kvar här och det är du BS!!!!!!!

• Mrs  B

Lappis
    Läser om när ni flyttade till Sverige igen, påbörjade försök och hur positiv du är hela tiden. Glöm inte den tiden!!!!
    Det är säkert väldigt frustrerande idag att fortfarande inte vara gravid, det tvivlar jag inte på, men den attityden du hade då är så skön.

Nenne
    Har du följt dina föräldrars sexråd????

Såg även att ni diskuterade Änglatrådar på fl. Var med i en tråd när vi fick vårt mf och det hjälpte mig enormt mycket att få prata med andra som varit igenom samma saker.
    Läskigt om man inte varit med om det själv, men superbra för mig just då.

• _koko_

Telis - Har inte svordomar nog... Om det är en titthålsoperation du behöver göra var kön för 1½ år sedan upp till 3 månader, dock kortast på sös (där gjorde jag min). Vet du hur stor den var? Mina var 5,5 och 6cm enligt vul, kommer inte ihåg om de var annorlunda "i verkligheten".
    Skräp att inte något kan gå smidigt för er!!!

Ska snabbt inhandla en in-the-pocket-stol, har klämt på dem ett par gånger men inte kommit till skott ännu. Bra att ha med hem till vänner också.

Mrs B - Förstår verkligen att änglatrådar o dyl gör en massa nytta (jag har ju en kompis som förlorade sitt barn i v28)! Minns inte riktigt vad vi skrev, men kan tänka mig att vi inte ville tänka på vad som kunde gå snett?

Nu ska jag göra gröt till conny! Min mamma kommer om en halvtimme och tar ut honom på en promenad så jag får duscha och äta frukost i lugn och ro (det skulle jag ju kunna göra annars också, hon vill nog mest ha lite egentid med honom ).
    Kram på er!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen