• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Izzie: Har inboxat dig min email.. Och det var absolut inte det du skrev som gjorde att jag känner som jag gör angående avslaget.. Tycker dessutom det är bättre att höra "det värsta" så att man vet hur det kan bli, och sedan bli positivt överaskad (oj vilken positiv människa jag låter som.. )än tvärt om.. Men allra bäst är väl om man hör både "bättre och sämre"..

September: Jag har juh pga mitt blod haft riklig (även om jag är van vid mitt, och inte vet hur det "ska" vara..) mens, så det har säkert med det att göra att jag tycker att det är jobbigt..
    Men det är nog mest början när det blöder mycket jag tycker känns värst.. Men som sagt, jag tror att jag överlever det också..
    Dessutom kommer jag juh att ha högre värden, åtminstone i början, efter förlossningen än vad jag normalt har.. För även om de sjunker, så försvinner det juh inte på en gång, utan sjunker succesivt!

Bs: Hoppas det går/gick bra med Iris första dag på dagis!

MrsB: Förstår att det känns tråkigt med din jobbsituation.. Men du får hoppas att du världens super jobb när det väl är dags för dig att börja jobba igen..!

Annars är det lugnt här, bebisen rör sig lite i mellanåt, det känns som att det verkligen börjar bli trångt nu, för det gör mer ont nu när den rör sig!
    Nu ska jag duscha sen är jag bortbjuden till mamma och pappa på kladdkaka!

• Mrs  B

Sitter för tillfället och läser i trådens allra första tråd och det är riktigt rolig läsning ska jag säga.

Vilka teorier ni hade om hur barn blir till, ställningar och alla krämpor.....

Den här teorien hade koko mfl om vilket barn man får:
    - på dagen får man en som sover på natten
    - på soffan blir det en soffpotatis
    - utomhus blir det en friluftsfantast (scout?)
    - i duschen blir det en renlig unge
    - i sängen blir det en sjusovare (snällare än andra teorier... :D)
    - på matbordet blir det ett matvrak eller en kock... Hmmm, kanske en kock om man kör på diskbänken och ett matvrak på matbordet?!! :D

Stämmer det???????

• Mrs  B

Lappis
    Åkte ni till Japan på er bröllopsdag eller var hamnade ni till slut????

• _koko_

izzie - Tråkigt med hemsk öroninflammation! Jag hade det mycket när jag var barn, men aldrig i vuxen ålder, peppar peppar.

Mrs B - Har missat din arbetssituation, har du lust att utveckla?

Sept - Allt är finfint med oss! Conny är en riktig juvel för tillfället, somnar utan gnäll, sover hela natten och är i princip alltid glad när han är vaken. Bäst att njuta medan det varar.

MSW - Mitt avslag varade i 4 veckor, med 2 veckor trosskydd ungefär. Mycket lindrigare än jag hade befarat!

Mrs B - Hahahaha, jag undrar vad conny kommer att bli då, en labbråtta?? Helt galet, det är 2 år sedan vi började skriva!

• Mrs  B

koko
    Är utbildad 4-9 lärare i so/mu, men pga få jobb här runt omkring har jag jobbat som förskollärare i 2 år. Har funkat ok men det är inte det jag vill syssla med. Mitt "kall" är att vara lärare och få vara i skolan bland elever så det är jobbigt för mig när de jag umgås med har de jobben som jag också vill ha.

Har inget jobb att gå tillbaka till eftersom jag vikarierat som förskollärare så det är bara att ta nya tag i december och skicka en massa ansökningar.

Ja, ni var verkligen galna på den tiden. Sååååå roligt att läsa...

• Lapinette

Mrs B - snacka om minne! Nej, vi åkte istället till Sydafrika men drygt 8 månader efter bröllopet. Har inte haft någon kontakt med min pappa sen veckan innan vårt bröllop och han var ju en stor anledning till varför vi hade tänkt att åka dit.

• _koko_

Mrs B - Då förstår jag, tråkig sits! Trodde det var brist på lärare överallt, men uppenbarligen inte. Trist att inte få göra det man brinner för, förstår verkligen att det känns extra illa den här tiden på året.

Fastnade fullständigt i första tråden jag också, måste påminna fruLlan om att hon erbjudit sig vara bröllopskoordinator åt mig! Om det nu någonsin skulle bli aktuellt förstås.

Knepigt väder idag, nyss var det världens åskväder och nu skiner solen igen.

• Saffranin

Håller på att bli tokig tror jag... Nu sitter jag kvar på jobbet efter att ha slutat(!) bara för att kunna gå in här och höra vad ni tror... (jag vet att jag är lite tjatig...)

Ingen mens i sikte och de bruna flytningarna verkar ha avtagit (bara för att jag skriver så får jag väl mens inom en timme)
    Mitt mest framträdande symtom (el inbillning) är att jag är så yr och snurrig hela tiden. Vet dock inte om det eg är ngt symtom?
    28 dagar var i fredags, men den slemmiga flytningen (aladåben?) hade jag i i söndags för två veckor sedan. Kommer den precis i samband med ÄL eg? Då borde BIM varit igår?! Förstod aldrig innan när jag läste eran tråd hur jobbigt detta verkligen var, men nu förstår jag absolut!!

Jag vågar inte testa för det är så tråkigt att få ett minus.

• Saffranin

Förlåt för mitt ego-inlägg, det snurrar bara runt för tillfället och det finns ingen annan jag kan fråga. Maken säger bara att det nog lär visa sig...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen