• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Izzie

Nämen vilket mögel med Kodakgallery! Det borde finnas fler...

Sept - Är hon väldigt lättväckt då? Annars kanske det är kanontider att flyga? Hon kanske sover hela tiden? Du kan ju mata vid start. Kan du ha med dig ligginsatsen till barnvagnen så kan hon sova i den. Hur lång flygtid är det?

• start september

Izzie,

hon är inte så lättväckt när hon sover på natten, men svår att få att somna om hon inte äter. Blir hon övertrött blir det skrik. Att lyfta fram och tillbaka i och ur babyskydd vaknar hon av.

Men jag kanske är feg?

• Page

Host host....om det vankas tråddejt vill jag jättegärna vara med. Glöm inte bort mig!

• Lapinette

Page - kul att se dig här inne!

• Telemarkgrrl

Mugglan, det finns säkert massor med bra gratissajter men här är iallafall en: picasaweb.google.com Det är gratis och man kan "gömma" sina foton så att bara inbjudna kan se dom.

Välkommen hem från semestern, Lappis! Ser fram emot en lång och utförlig reserapport i den andra tråden.

• Lapinette

Telis - det kommer. Om du bara hade FB så ligger utvalda foton redan där.

Själva har vi varit ute och firat makens födelsedag. Det blev Manzini som Liten brukar tala sig varm om. Fick ett mycket personligt mottagande och har ätit samt druckit gott. Sen gick vi vidare till Grill och tog ett par drinkar innan vi lullade hemmåt. Ja... makens födelsedagspresent blev 5-6 dagar i södra Spanien istället för ett regnigt Dalarna.

• Lapinette

Börjar mer och mer acceptera att vi aldrig kommer få barn. Nämnde detta för maken under middagen och han var inne i samma tankebanor. Skillnaden är bara att han har max tänkt på detta ämne 5 gånger denna sommar medan jag har gjort det säkert det fem dubbla. Obs, det är ändå mikroskopiskt lite om man jämför med en vanlig dag för mig. Hur som helt orkar inte försöka, bli ledsen samt låte detta uppta all min tid/mitt liv längre. Känner att jag snart måste acceptera och gå vidare.

• Lapinette

Telis - glöm det där jag skrev tidigare... !

• Izzie

Sept - Jag tycker absolut att du ska kolla det där med liggdelen. Om det är möjligt så behöver hon ju inte lyftas upp alls, utan kan förhoppningsvis sova gott under tiden.

Vi har avgått från våra rutiner en del nu under sommarhalvåret pga av fester, fotbolls-em, grillningar osv. och trots detta verkar det inte störa något nämnvärt faktiskt. Visst, efter en "konstig" kväll/natt, så har vi tagit det lugnt kvällen efter och haft samma procedur och läggtid som vanligt och då har hon snabbt hittat rutinen igen.

Fyra timmars flygtid är ju ändå inte så länge. Du får kanske vara beredd att mata lite mer än vanligt bara, men förhoppningsvis funkar det bra. Jag har hört mig för en del under de senaste månaderna eftersom jag själv är lite orolig för vår USA-resa i slutet av september, och i de flesta fall verkar det funka bättre än vad föräldrarna trott

Hoppas så är fallet både för dig och mig!

Men även om man inte hade haft barn att ta hänsyn till så måste jag ändå säga att flygtiderna på resan dina föräldrar valt verkligen var hemska...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen