Hann förbi en sväng till...
muggles skrev 2008-08-05 10:17:27 följande:
Vickan: när man vill bli gravid men inte har lyckats än så vill man VÄLDIGT gärna vara förbjuden att dricka vin... Kommer ihåg känslan. Men det är nog annorlunda om man inte riktigt var beredd som i ditt fall.
HELT korrekt iaktagelse. Jag var varken redo eller särskilt barnsugen. Vi bara hoppade utför stupet och jag tänker stå för att jag fortfarande är chockad/pyttelite besviken/förvirrad - dvs inte jublande glad. Jag har ju INTE KÄMPAT för att komma hit och jag vet INTE vad det är jag gett mig in på.
Så älskade Nenne, jag önskar verkligen att det var DU som plussade häromdagen, snarare än jag själv. Jag hade kunnat vänta ett bra tag till medans motivationen ökade. Tillvaron är för jävla orättvis när ni är ett gäng här i tråden som kämpat som GALNINGAR och så blir ni omblåsta av puckoVickan som surar över att jag inte får dricka vin på semestern. Ett sånt pytteproblem.
MEN jag får ta tag i insikten att jag faktiskt är gravid och måste hålla mig på mattan. Och ni som fortfarande inte blivit begåvade med stora magar får fortsätta att försöka nå målet om att bli fler i familjen. Kanske är det det som är charmen med den här tråden - att vi kan vara här oavsett steg i förvirringen... eller?
Omsan - ååå skoj att du tittade in! jaaa som sagt.. jag siktar på att ge mig själv en lite ovanlig 32 årspresent!