Ett snabbt inlägg innan jag ska sova.
Vickan! GRATTIS!!!! OTROLIGT!!!!! det kommer bli så bra så! Oroa dig inte.
Nenne!
Jag har precis mailat dig! Tänker på dig och kramar om länge länge länge!!!
Cicci,
är glad att ni kan prata om detta och gå vidare nu. Kank itne förstå din situation eller hur du känner alls, eftersom jag tror man måste varit med om ngt liknande för att verkligen förstå. men det känns väldigt bra att höra att ni börjar reda ut saker tillsammans och att ni nu kan stötta varandra. Hoppas att detta gör att det som var jobbigt i er relation nu kanske kan bli bra. Att ni får mer förståelse för varandra och att ni kan kommunicera bättre och på så vis stötta varandra.
MSW,
spännande!!! inte långt kvar nu!
Liten,
någon annan träningsform låter väl som en bra idé. Ibland behöver man lite nytändning.
Mugglan,
skoj att se dig inne igen! Och det där med semstergräl är en klassiker. Haha, för min del måste jag säga att maken och jag nog "grälar" som mest när vi är lediga... På något vis så blir det lättare och oftare saker som man retar sig på hos varandra när man ses mer... Fast det är sällan det blir några större "riktiga" gräl, kanske mer gruff och så...
Oms,
jätteskoj att få höra om hur det går med både stora o lilla tjejen!
Med vår lilla tjej går det bra. hon växer så jag vet inte vad!!! Nu väger hon ca 4,4 kg vilket är nästan dubbelt så mycket som när hon kom!
Det går bra med kissen!! Det enda som kan vara lite jobbigt är att han ibland vill leka med henne och det får han itne för då kan han ju riva henne eller så. Men han fattar ju inte det. han har annars varit lite "rädd" för henne och det är inte förrän nu den senaste tiden han vågat gå så nära. Men jag tror det kommer bli superbra när hon blir lite större.
Han är en sådan gosig och troligt snäll kisse! Och vi försöker verkligen att leka och gosa med honom ganska mycket varje dag fortfarande så han inte ska känna svartsjuka. Visserligen får han mindre uppmärksamhet nu än förr, men han verkar ändå ta det bra. Hgan har iallafall inte visat några som helst aggressiva tendenser mot Lilltjejen.
Om du vill se bilder så kan du kolla min blogg. Det blir väldigt många inlägg där som handlar om Lill-Snorpan nu....
Jag har förresten ca 1 månad kvar att vara hemma. Sedan börjar hon dagis. Haha alla svenskar tycker det är horribelt att vi ska låta henne börja på dagsi när hon är 3 månader, men själva tycker vi det ska bli superbra!!!!
Man får vara "öppen" och se hur det går. Vi har båda vädligt flexibla jobb så di har tänkt att se hur det går och OM det behövs så kan man ju försöka jobba lite mindre i början.
men dagiset verkar fantastiskt så det känns sååååå bra!
Jag bröjar dessutom bli lite less på att ha så repetitiva dagar med henne. Alltså jag ÄLSKAR henne verkligen och tycker att det är supermysiga stunder vi har. Men jag har verkligen insett nu att jag är en person som behöver annan stimulans också. Så jag har blandade känslor inför att börja jobba om en månad. Visst hade jag kunnat tänkt mig att vara ledig tills hon var 6 månader för hennes skull. Men jag vet inte om jag skulle fixat att vara helledig så länge. Jag har ju redan nu försökt att åka till jobbet 1 dag i veckan och göra lite där. Vilket känns toppen!!! De dagarna kommer jag hem och längtar efter Lilltjejen och det är supermysigt!
Fast jag kan känna mig lite okvinnlig och så faktiskt. Att jag itne känner mer för att "bara" vara hemma med henne.... men men det är som det är med det. Hon är fantastisk, men om jag fick önska mig precis vad jag ville så skulle jag nog helst jobba lite och vara hemma lite. En bra blandning.