• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Låter jobbigt, säger kaninen som sitter med ett glas Chablis bredvid sig.

• Lapinette

Sorry ... är just nu så långt från gravid och gravidtankar man kan vara... mår så mycket bättre då.

• Lapinette

Sorry ... är just nu så långt från gravid och gravidtankar man kan vara... mår så mycket bättre då.

• viktualia

Fru FruLLan skrev 2008-08-05 13:29:37 följande:

Vickan! Grattis till plusset!!! Jag måste faktiskt säga att jag tror att det var bra att du bara "blev" gravid för du är ju ganska så velig så det hade nog dröjt ett decennium om du skulle ha kommit fram till beslutet i din takt
    Maken tog med det mobila bredbandet till sväronen och jag kunde inte låta bli att hoppa in här....

.... åååå vad skoj med hälsning från FruLlis!! och du har troligen ALLDELES rätt! *skrattar länge*
  • Lapinette

Har jag missat något - har Vickan plussat??!!!!

• FruCicci

Godmorgon kära vänner!

Hej lappis!
    JAPP VICKAN har PLUSSAT! Så roligt!

Det blev ingen bebis för oss denna gången, men nu ska vi göra allt (på rätt sätt och planera) för att få ett syskon.

Jag ska boka tid på Ultragyn nästa vecka för att se så att musen är ok och att äggblåsorna har börjat utvecklas, jag tycker de är kanon bra där (odenplan).

I går städade jag hela mitt hem, det var ett tag sedan sist, shit vad skitigt det var. Sen en sväng till Ikea, där var alla andra med pga vädret.

Hur som -hoppas du får en skönt semester Vickan. Du kommer snart in i att dyu är gravid. man måste ge det lite tid bara (jag missade det själv denna gången, suck ångrar mig så in i helvete...).....

Vänner, hej gumman. Jag kommer ner till helgen, har smsat dig så jag hoppas vi kan ses! Saknar dig och prinsen!

Kul att se dig Oms, det var ett tag sedan.

Tinga hur är det med dig?
    Tänkte på en sak, vad ska Piff och Puff heta på riktigt???
    kanske inte du vill göra officiellt här eller?

Verkar som det ska bli bätre väder idag, ska se till att gå ut, för i morgon ska vi sitta i en bil i 6h.

BS, har du kommit hem nu eller? Vi kanske kan ses nästa vecka? Ons el Tors?

Nepp, nu ska jag ta tag i Victor som klättrar på allt just nu, och är livsfarlig för sig själv...

kramar till er alla!

PS, i sep tycker jag vi ska få till en tråd dejt igen!

• Zozo

MSW; jag har ocksa börjat titta pa vad man borde ha med sig.. Nu bor vi ju bara 5-10 min bilväg fran sjukhuset sa maken kan ju alltid aka hem och hämta saker man ev glömt men det skulle kännas ganska bra att ha det mesta ordnat.

• Liten med Mindre

MSW - jag hade inte tid att ha nytta av så mycket ur packningen under själva förlossningen.

Eftersom jag frös som tossing så kom raggsockor väl till pass. Och eftersom vattnet gick på de jag hade på mig var det skönt att ha ett par dunsockor med att byta till. Plus ett par tofflor att hasa runt i på BB.

Vill du inte gå i enbart sjukhusrock så är mjuka byxor eller kjol bra att ha med.

I övrigt var duschprylar,tandborste, hudkräm, lypsyl och en hårborste fint. Är er mat lika usel som vår var så ät godis o kakor inte fy skam heller.

Amnings-bh i någon ungefärlig storlek (hellre för stor än för liten skulle jag tro). Men köp ingen dyr i början - nåt billigt o mjukt utan bygel funkar fint.

Cicci - gärna tråddejt! Bara inte 14-18 augusti eller sista helgen i augusti. Men någonstans däremellan funkar säkert.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen