• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Telis, tack! Måste erkänna att vi längtade hem de sista dagarna, en del andra åkte ju hem tidigare.

Imorgon börjar Iris dagis och jag känner paniken komma, inte för att jag inte tror att det kommer att gå bra, utan för att nu ska ju någon annan och inte jag få tillbringa dagarna med henne, jag har ju inte varit ifrån henne mer än några timmar i taget än. Det är ju rätt jobbigt att ha hand om henne hela dagarna så jag har lite sett fram emot dagisstart men nu känns det så klart inte så längre...

Saffranin, ja det är nog ingen idé att satsa på ÄL-tester, då får man bara panik när man inser att man sumpat den här månaden också gissar jag. Vi har varit i Tällberg flera gånger, fast inte nyligen, Lapinette ställde ju in sin resa dit nu pga vädret och det var nog inte så dumt tänkt.

• Lapinette

Telis - jag är på god väg till acceptans men hoppet finns ändå där någonstans långt borta. Börjar också jobba imorgon igen. Känns helt ok när vädret är så dåligt och vi redan har haft 5 otroligt slöa dagar här hemma.

Saffranin - låter som du ska testa (positivt). Bruna flytningar kan man visst ha trots graviditet. Håller tummarna att det gått vägen.

Och gällande Tällberg, ångrar absolut inte beslutet. Har haft det riktigt skönt här hemma istället och satsar på 5-6 dagar i Andalusien i oktober istället.

BS - hoppas det går bra med dagiset för Iris.

• Izzie

Herregud BS, din sommar har verligen varit speciell. Förlåt, men jag kunde inte låta bli att fnissa till lite när jag läste att din man hade slagit i huvudet på färjan. Hur är det möjligt med all otur???! Jag menar absolut inget illa och det är förstås jättesynd om din man, men vilka är oddsen liksom?

Det går säkert bra med dagisstarten imorgon. Gissar att många går tillbaka till jobbet då, det verkar ju så, inte minst bland alla trådisar. Hursomhelst önskar jag dig & Iris stort lycka till imorgon!

Telis O Lappis - Jag kan absolut förstå att ni tänker som ni gör, men än finns det chanser kvar. Så länge ni vill lovar jag att hålla tummarna stenhårt oavsett om det gäller tandborstsex, ivf el adoption. Kramar till er båda!

September - Om resan bara blir ett stressmoment så förstår jag att du hoppar den. Det går ju fler tåg... (eller flyg kanske vi ska säga...)

MSW - Det var inte min mening att skrämma dig ytterligare ang avslaget (om det nu var mitt inlägg om det för ett tag sedan som förstorade skräcken). Men jag kan inte ljuga heller. Det är inte trevligt helt enkelt. Sedan hur mycket och hur länge man blöder är säkert individuellt. För min del höll det i sig i 8 veckor, men mot slutet räckte det med trosskydd. Det är som en vanlig mens, men den pågår ju så länge att man vänjer sig. Samtidigt är det så mycket annat som händer i ditt liv då, så du kommer nog inte tänka så mycket på det ändå. Dessutom känner man sig inte snyggast i världen när man precis fött barn i vilket fall så det är väl lika bra att ta all skit på en gång.
    Jag hade oxå sjukhusets nättrosor och deras blöjor i början. Ville inte ta på mig mina egna kläder när jag kände mig så saggig, men efter ett par dagar var jag redo för mina egna kläder. Ang lista så har jag en sådan på mailen som jag skicka iväg till dig om du vill. Bara inboxa din mailadress i så fall.
    kram på dig!

Saffranin - Tycker du ska testa...

• _koko_

Hej hej, borde eg gå och lägga mig, men ett kort inlägg kan jag inte låta bli att göra...

Amning vid start och landning är inga problem eftersom det bara är ett "skärp" man spänner runt barnet och i sitt eget bälte, dvs det går att vända barnet lite som man vill.

CD-spelare fanns iaf i vårt förlossningsrum på DS. Vi hade dock radion på i början, tills jag fick spel på reklamen... Efter att han kommit ut satte vi på en bland-cd med diverse finstämd hårdrock.

Grattis vickan, helt galet, knäppt och osannolikt - men ändå inte. Grattis igen!

BS - Tror er sommar går till historien, men nu MÅSTE ni få lite lugn och ro (om jag får bestämma)! Håller tummarna för att inskolningen går smärtfritt.

Stora kramar till er andra. Säger som min med-smygläsare Page: vill gärna vara med om det blir tråddate.

• Izzie

Här har det varit illa annars. Fy vad jag har gråtit i helgen. Har åkt på en riktigt elak öroninflammation och det var det värsta jag varit med om i år. Har ju haft feber, halsont och rosselhosta hela veckan (så surt på sista semveckan) och trodde det skulle vända till helgen, men icke. Den smärtan i huvudet och i örat. Fy fasen. Har inte kunnat sova, och det bara rinner ur örat hela tiden. Så jävla äckligt. Usch, hoppas ingen läser detta till frukosten. Var bara tvungen att berätta. Tycker nämligen så synd om mig själv som fått ställa in allt roligt som vi planerat i veckan. Ja ni hör ju hur självömkande jag låter...

Har iallafall fått en dunderkur med penicillin nu som jag hoppas ska göra underverk.

Matilda skrutt håller på att bli galen (tror jag) på sin tråkiga mamma som bara ligger eller sitter och inte leker med henne. Matilda har verkligen gjort jätteframsteg med både tal och rörelser senaste veckan - Jättekul att följa!

• Mrs  B

Godmorgon!

Här är det vardag igen, , maken är på jobbet och alla har börjat jobba. Lite trist tycker jag att sommaren är slut och alla jobbar medan jag sitter här.

Har fått jobbångest som jag tyvärr brukar få vid terminstart då jag inte får jobba som lärare som jag är utbildad till. Men med två underbara barn här hemma så borde det gå över snart igen, men tyvärr har jag en hel del lärare (bekanta och kompisar) runt omkring mig så man blir hela tiden påmind om att andra jobbar som lärare medan jag har fått göra annat.

Izzie
    Krya på dig!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas verkligen att du blir bra snart igen för det är inget roligt att vara sjuk och ta hand om småbarn samtidigt.
    Har aldrig haft öroninflamation så jag vet inte hur det känns men många säger att det gör väldigt ont.
    Kul med Maltidas framsteg.
    Malte växer också så det knakar......

BS
    Lycka till med inskolningen med Iris idag!
    Brukar gå bra och för det mesta är det föräldrarna som har svårt för inskolningen och lämna sitt/sina barn.

MSW
    Mitt avslag har varat runt 5 veckor på alla tre förlossningarna. Mycket de första veckorna och sen bara trosskydd de sista, som en lång mens.

Välkomna hem alla som varit på vift!!!!!

Idag blir det biblioteket i stan och sen fotbollsträning för Max.

• start september

Hej Koko kul att se dig! Tack för tipset om flyget. Hoppas allt är bra med dig och Conny!

Izzie, usch för öroninflammation. Hade det förra året och det var inte kul. Om det inte känns helt bra när kuren är slut så se till att du får gå till en riktig öronläkare som kan göra rent och se att det inte finns inflammation kvar (jag hade på två ställen och den första penicillinkuren husläkaren skrivit ut tog bara den ena tydligen).

Jo, resan med föräldrarna blev ett stressmoment. Jag har bestämt mig för att avstå om det inte finns platser kvar precis innan och det känns bra. Däremot funderar maken och jag på att göra en weekendresa med flyg själva med henne, det känns däremot helt ok. Så en liten sväng utomlands i höst/vinter kan det nog bli!!

• start september

Saffranin,

håller tummarna. Det låter som att det är värt att testa - men kanske är det flera dagar kvar til BIM så vattd et är lite tidigt?

• Telemarkgrrl
    Izzie skrev 2008-08-10 23:09:34 följande:
    Telis O Lappis - Jag kan absolut förstå att ni tänker som ni gör, men än finns det chanser kvar. Så länge ni vill lovar jag att hålla tummarna stenhårt oavsett om det gäller tandborstsex, ivf el adoption. Kramar till er båda!
    Vad gulligt av dig, Izzie! Fast det känns faktiskt helt okej!

För övrigt så mår jag kanon av den där hormonsprejen som jag har tagit hela sommaren mot endon! Jag vill snorta nässprej resten av livet.
  • Lapinette

Telis - vad skönt att du mår bra! Själv önskar jag att jag slapp äcklig nässpray och spurtor för resten av livet. Ser absolut inte fram emot nästa och den sista IVF-omgången . Så mycket skönare att förtränga allt.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen