• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Saffranin

lite lustigt (och pinsamt) att läsa vad man själv har skrivit, trodde jag skulle vara så lugn och låta det hända när det händer, men ack så fel jag hade!

Tur att ni finns här iaf, hoppas jag inte tråkar ut er alldeles.

• MSW

Saffranin: Hoppas inte du fortfarande sitter kvar på jobbet nu! Men alltså, alla symptom kan juh vara både för att tanten är på väg eller att det håller på att bli bebis! Jag tycker nog ändå att du ska bestämma en dag du/ni ska testa (kan juh vara två veckor framåt i tiden om du verkigen vill vänta ut).. Annars kommer du inte kunna koncentrera dig förrän du testar/tanten dyker upp.. Men om inte blödningen kommer igång igen låter det juh onekligen positivt tycker jag..

• Liten med Mindre

MSW - sååå nära. Spännande!

Sweet - kikade i din blogg och såg den obetalbara bilden av maken och lillkaramellen i sängen. Fantastiskt fin!!!

Mrs B, hoppas att du hittar nåt jobb som kan kännas tillfredställande! Vet lite hur trist det är att inte hamna rätt. Ska faktiskt på jobbsökarseminarium imorgon, och få ett litet coachingsamtal med. Kan behövas - har ett självförtroende i botten eftersom jag faktiskt tycker mig ha sökt en massa jobb men inte kommer någon vart. Fast det lyser säkert igenom att jag inte riktigt vet vad jag vill...

På torsdag bär det av till Jämtland och sov-kurs. Och ni kan ju alla lista ut vilka som sov hela natten, mellan 19 o 06 igår... Riktigt ärketypiskt om det skulle börja fungera nu när vi åker iväg. Å andra sidan är ju dagsömnen riktigt kass.

Och sen verkar lilla fröken ha fastnat i att bara äta Hipp-burkar och sin Milda havregröt. Har fått nobben på både äppelgröt och potatis o fisk på burk idag. Fast fisken var riktigt läbbig - så jag förstår henne...

Sen har kroppen fått sitt med - en timmes skön massage och sen ett antal chokladbollar till efterrätt ikväll. *mums* Jag kommer aldrig i form till cyklingen i höst (har bestämt att försöka köra i höst i alla fall...)

• BrudSommar2006

Liten, lycka till med sömnträningen! Sova hela natten är något jag börjar tro aldrig kommer att inträffa för vår del, om hon inte snabbar sig så hinner hon väl bli tonåring innan vi får uppleva det och de är väl också vakna hela nätterna???

Det gick jättebra den timmen vi var på dagis i morse, fast vi ska vara där mellan tio och elva i tre dagar nu och det är ju så klart mitt i hennes sovtid. Jag försökte lägga henne halv nio redan för att ha sömnen avklarad men det gick ju inte så klart. Så när vi kom hem försökte jag hålla henne vaken till lunch men efter tio minuter så tultade hon mot köksbänken och krävde "bä" (välling) och när hon förstod att jag inte tänkt mig det så lade hon sig ned på golvet med tårarna sprutandes, fortfarande krävandes sin bä så det var ju bara att inse att det inte skulle gå att få i vare sig henne eller mig någon lunch, det blev istället lunch vid ett för henne när hon vaknat. Nästa vecka är det meningen att hon ska äta lunch på dagis vid halv tolv, frågan är bara hur hon ska kunna vara vaken tills dess eftersom vi ska vara där nio. Enda hoppet är att det ska vara så spännande med alla barnen att hon glömmer att hon är trött. Deras förslag var att hon kunde sova i vagnen en stund på förmiddagen medan de är ute på gården men det går ju inte att bara lägga henne i vagnen på en gård full med lekande barn och så sover hon, då måste man ju ut och gå.

• Clownis

Hej tjejer! Någon som minns mig?
    Jag tänkte berätta att vi den 1 jui fick en flicka, 8 dagar över tiden. Jag hade en oförskämt problemfri graviditet men en lite jobbigare förlossning. Efter förlossningen har jag drabbats av foglossningsbesvär, men det gör ju inget när man har fått en sån go liten stjärna.
    Första tiden har allt fungerat bra med amning och sovande. Eftersom maken är sjukskriven och gärna vill njuta av sin dotter så mycket han kan får jag mycket avlastning. Han mår för stunden relativt bra och vi njuter av tiden.
    Vill önska er alla lycka till!

• _koko_

saffranin - Dumt kanske att inge hopp, men det enda riktiga symptomet jag hade när jag plussade var att jag kände mig yr, det liksom snurrade till med jämna mellanrum (oavsett om jag satt ner eller krattade löv - vilket jag faktiskt minns tydligt att jag gjorde vid ett tillfälle ).

BS - Hahaha, låter som att ert dagis inte är vana vid en bestämd tjej som iris. Skönt att det gick bra idag, men skräp att det ligger så fel i era rutiner. Sover inte de flesta barn den tiden på förmiddagen??

Liten - Det är väl bra att hon gillar ekologiskt? Hoppas det går bra på kursen, ser fram emot rapport.

Tack för all omtanke ang min endo tidigare, glömde skriva det då. Har fått min andra mens nu, och jisses vad jag blöder. Har dock inte ont alls, känns väldigt annorlunda, och skönt förstås! Hoppas att det fortsätter så.

Telis - Vad skönt att du mår så bra!!! Jag fick ju hemska vallningar och humörsvängningar under min nedreglering, unnar dig verkligen att slippa det!!

• _koko_

Clownis - GRATTIS!!!! Åh, vad roligt, fantastiskt att det gick vägen!!! Hur är prognosen för din man? Om jag får fråga? Grattis igen...

• Clownis

Koko - progosen är svår att säga. Vid den här tiden förra året sa bara läkarna att han troligtvs skulle uppleva födseln men de visste inte i vilket skick. Cancern har dock inte varit lika aggressiv under våren så han har inte fått så många nya metastaser vilket känns bra. Han är faktiskt i riktigt god form och lilla Bea gör nog gott för honom.

• Izzie

Clownis - Klart vi minns dig! Jättestort grattis till lilla tjejen! Låter super att din man mår förhållandevis bra och kan få njuta av sin lilla dotter. Håller tummarna för att det håller i sig! kram!

• Izzie

Nä nu ska jag hoppa i säng. Pratade med en sjuksköterska tidigare idag som tyckte att jag borde varit mera hjälpt av penicillinet än vad jag är, så nu måste jag ringa tidigt imorgon bitti för att få en ny tid.

kram till er alla!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen