• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl
    viktualia skrev 2008-08-14 10:49:31 följande:
    Är fortfarande hemma hos sväronen. När jag var på dass för en stund sedan kom en massa blod.
    Åh men shit vad jobbigt!! Efter vad jag har förstått så behöver det väl inte betyda något negativt utan kan till och med vara ganska vanligt men så jobbigt att inte veta vad som händer! Stöd- och sympatikramar!
  • nennesjuttioåtta

men vickan, med tanke på hur du reagerar på blodet - det måste väl ändå vara ett tecken på att du VILL att det där lilla ska stanna kvar där det är (= att man vill ha barn)? För det känns väl inte som en lättnad, menar jag? .

• nennesjuttioåtta

Jag har också hört att det är rätt vanligt utan att vara farligt, så hoppas, hoppas, hoppas att det är så i detta fallet!

• viktualia

Nu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen och blivit lite lugnare.. men som sagt jag vill vara HEMMA och inte här... gaaa urk!

Sköterskan på sjukvårdsupplysningen sa att jag måste ringa bm hemma i hålan (ska åka hem till hålan senare idag) imorgon för att kolla läget, om det inte blir värre med värk eller mängden blod.

Och Nenne - lättad över att det ev är missfall.. näee det är jag inte.. mest skraj.

• viktualia

Telestubben - tack för kramarna! Skickar ett stort gäng tillbaka!

Och som maken sa - vilken tur att vi hann hem till Sverige innan detta hände!!!

• nennesjuttioåtta

Vickan
    ja, jäkla tur att ni inte sitter på Sardinien nu! Men vad skönt att sjukvårdsupplysningen gjorde dig lite lugnare, de vet ju vad de pratar om! Du ska se att det inte är någon fara - och på köpet kanske du fått dig en hint om att det verkligen är det här du vill nu! Kanske bara din kropp som vill säga till dig att sluta vela och börja vänja dig vid tanken på att vilja vara på smällen och bli förälder! *funderar*
    Många kramar hur som helst och jag håller tummarna att allt går bra imorgon hos BM!

• Lapinette

Oj, här inne händer det saker - KRAM till Vickan!

• Lapinette

nennelainen - ser att du fortfarande är påloggad så jag passar på att fråga. När är det dags för nästa BIM och vilken taktik kör ni denna omgång?

• viktualia

usch... jag har gömt mig framför svärmors dator och har ingen lust att gå ner och umgås igen.. men nu får jag nog snart göra det.. visar sig när jag återvänder till BT, ska försöka få maken att krångla oss härifrån så tidigt som möjligt.. men det är lite krångligt med tanke på div planer..

tur att ni finns! tack för alla kramar!

/en rätt ynklig Vickan

• nennesjuttioåtta

lapinette
    ingen aning, har precis haft ÄL så det är väl om cirkus 2 veckor. Den här gången har jag inte orkat ta Borago för jag tog ju 2 st /dagen förra cykeln och det fungerade ju inte heller. Denna gången så har vi för protokollets skull sexat en gång om dagen (med undantag från igår), gången före det flera gånger om dagen och gången före det varannan dag men för oss verkar det inte spela någon roll att vi försöker pricka rätt för någonstans vill det sig inte ändå, trots att intentionerna är goda. Maken ska ringa läkarn snart (ja, jag tyckte att jag gjort tillräckligt så nu var det hans tur men han är lite trög) så vi får se vad de säger, hur länge till vi ska få vänta innan vi får hjälp där.
    Ska bli först och främst spännande att följa ert nästa försök, för det är väl ni som är näst på tur vad gäller ivf? Tror att den korta metoden är da thing för er del!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen