• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

stich skrev 2008-11-29 04:24:57 följande:
    Halloj mitt i natten! (jobbar natt)Får man hoppa in här..?!Vi ska gifta oss den 6 juni..
    Välkommen till tråden, Stich!

Hur långt har ni kommit i er planering?

Var ska ni gifta er någonstans?

Var ska ni ha er bröllopsfest?
  • MoonGirl
    puma74lady skrev 2008-11-29 09:08:52 följande:
    vi ska gifta oss den 13 juni, i skultuna kyrka vi med.. festen hoppas vi kunna ha på skultunas scoutkår men det är problem o få tag på henne man hyr av har ringt hela veckan men hon är aldrig hemma så jag ska försöka i dag också.... nästa steg för oss är väll att försöka göra lite snygga inbjudningskort har hittat en sida man kan ladda ner egna bilder o sätta på det va billigt också.... tänkte först att det kanske är lite tidigt och skicka iväg inbjudn nu det är ju typ 7 månader kvar.. eller vad tror ni hur gör ni med inbj?tänkte försöka beställa klänningen i januari februari där.
    Vilken sida är det du har hittat bilder som man kan ladda ner?

Vet du vilken slags klänning du vill ha? Hyra eller köpa? Jag har köpt min klänning, köpte den i början på oktober.
  • MoonGirl
    stich skrev 2008-11-30 00:03:59 följande:
    moongirl- Vi gifter oss i Romfartuna kyrka och kommer ha festen på lövudden (finska viken).Kyrkan är ju bokad och festlokalen, gästlistan är färdig och bordplaceringen. Toastmaster/madame har precis tackat Ja! Färgtema är oxå klart.Ska ner på stan och titta om jag hittar material till inbjudningskorten på tisdag..
    Vad kul! Har aldrig varit in i Romfartuna kyrka. Är den stor?

Vad ska ni ha för färgtema?

Vad vill du/ni ha för slags inbjudningskort?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-29 21:20:55 följande:
    Hej och hjärtligt välkomna alla nya, alltid lika trevligt med nya brudar. Känn er som "hemma"!Har pratat med sambon. Han jobbar den 24 januari och slutar då 21.30. Kanske inte är så kul om han kommer hem mitt i fotograferingen. Barret, hur funkar det för dig? Kan vi vara hemma hos dig kanske?
    Hallå, hallå!

Allt bra med dig? Vilket klänning med röd broderier är det som du skulle vilja köpa? Visst var det två klänningar i ditt bildgalleri som hade röda broderier?

På tisdag åker jag till St: Eriks ögonsjukhus! Spännande! =)
  • MoonGirl

Hallå brudar!

Jag lever! Jag har bara haft det lite fullt upp här hemma med lägenhetsförsäljning och nerpackning av hemmet....

Lite uppdateringar:
    Vi ska snart träffa en fotograf som vi tänkte boka & bröllopsmaten är så gott som bestämt! Vi ska ha 3-rätters middag då.

Vi håller på med inbjudningskorten, fortfarande... hi hi! Jag vill få dit monogrammet som vi ska ha i rätt storlek (kolla in mitt bildgalleri, om ni vill se hur monogrammet ser ut). Det går bra att förminska mongrammet i datorn, men sedan när jag skriver ut monogrammet så blir det väldigt stort. Jag måste erkänna att jag inte är så bra på Photoshop!

Annars går det framåt med viktminskningen, har gått ner några kilon till i alla fall! Det känns superbra!

Alla: Gällande ögonoperationen, så blir det senare i vår (som det ser ut nu). Jag var inställd på att den skulle göras så fort som möjligt, men de vill göra lite fler undersökningar först! Det är väl bra det i alla fall, så att de har så många "undersökningsvärden" som möjligt.

Förresten, var det någon här inne som hade köpt billig tejp på biltema? Var det på biltema? Barret, var det du? Vad kostade tejpen och hur länge räcker en tejprulle därifrån? Köpte tejp från Panduro och det gick åt jättefort....

• MoonGirl

Tessisen: Ha det så jättebra i Thailand!

Jag kikar gärna in på er blogg också om jag får .

• MoonGirl

Ja, nu har jag några sidor att läsa ikapp...

• MoonGirl

miss u skrev 2008-12-12 07:39:01 följande:

Moongirl: Kände du dig tvingad att gå in och skriva lite här när jag sa till dig? Himlans trevligt att stöta på dig på stan iallafall Jag har köpt dubbelhäftande tejp på Silvan. Kostade kanske runt 25-30 kr för 5 meter elller nåt sånt. Kommer inte ihåg! Vi har inte satt igång med inbjudningskorten än, så jag vet inte hur långt det kommer att räcka. Det återstår att se.
    Nej, jag kände mig inte tvingad, men jag kände att jag lär nog skriva här i forumet så att ni ser att jag lever i alla fall! . Ja, det var riktigt trevligt att träffa dig på stan igår!

Jag måste ner på stan idag och köpa mer dubbelhäftande tejp, ska nog gå förbi Silvan då. Jag visste inte att de hade dubbelhäftande tejp där. Tejpen på Panduro räckte så lite.

Ang monogram-historien: Jag har bett min kompis hjälpa mig nu, så nu ska det väl bli någon ordning på det hela! Får man hoppas! I värsta fall så får jag väl skippa det här med monogram, jag tror jag överlever utan monogram också, men det vore roligt att ha en lite mer personlig prägel på våra trycksaker....
  • MoonGirl

Alla: Vi har suttit och hållt på med inbjudningskorten i ett par dagar nu. Vi ska ha sådana här pärlemo-brads (som egentligen är till scrapbooking) i våra trycksaker till bröllopet. Vi har satt dit pärlemo-bradsen i alla våra inbjudningskort nu. Sedan skulle jag på stan igår eftermiddag och köpa flera "brads" till festprogrammet och till vigselprogrammet och det är slut på Panduro!!Det finns inte fler att köpa! Ev. så var "bradsen" slut i lager också!! TYPISKT! Vi hade ju tänkt ha de här pärlemo-bradsen i ALLA våra trycksaker!!! Jag ska ringa till Panduro senare idag (lördag) och fråga om de kan kolla med dem i Malmö (lagret) om de kan beställa hem fler pärlemo-brads ändå på något sätt. Annars får jag försöka kolla runt med andra Panduro-affärer. Det kan ju finnas brads kvar i butikerna, att de inte är slut där. Min bror i Stockholm, jag får fråga honom om han kan besöka Panduro där. Jag tänkte ev. ringa butiken där senare idag och kolla med dem.

Åhhhh! Först ska det krångla med monogrammen och sedan nu med de här pärlemo-bradsen!!! Jag blir nog aldrig klar med mina trycksaker!!! Gaaah!

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-12-12 20:19:44 följande:
    moongirl: Vem har gjort monogrammet åt dig...Det var jättefint...Vad heter den som du har valt...
    Tack för att du tyckte om monogrammen! Det blir monogrammet där det står Sara och Mikael och ett hjärta i bakgrunden. Antingen den mörkgröna versionen eller den ljusgröna versionen. Har inte bestämt mig ännu vilken av dem det blir. Det är en tjej här på bt som har gjort monogrammen till mig.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2