• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Satt och tänkte imorse tiden har gått så fort, om åtta månader gifter jag mig! I måndags var det precis åtta månader tills vårat bröllop! Går riktigt fort nu!!!

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA BRUDAR! säger det nu, så jag inte glömmer att skriva det!!!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-12-18 06:57:29 följande:

Vi måste ha Hamncafét städat till kl 12 dagen efter. Får nog se till att göra så mycket som möjligt innan man går och lägger sig. Vi kommer ju bo typ 10 m från festlokalen så det går fort att ta sig dit iaf. Har du fyllt år? Grattis på födelsedagen i efterskott isåfall! Halsbandet låter jättefint. Kul med matchande örhängen till. Jag köpte ett pärlhalsband + armband när vi var i Kroatien i somras. Får se om jag ska ha det eller om det blir nåt annat köpt i Thailand. Jag har inga hål i öronen, så örhängen behöver jag inte beskymra mig om.Jag har fått en slags bokningsbekräftelse på mailen nu av ägaren till Hamncafét. Men har bett om att hon ska skriva ut det och skriva på det, och att jag ska skriva på och skicka till henne, så det blir ordentligt gjort. Det är ju ändå inte vilken fest som helst som vi hyrt lokalen till.Håller med om att tiden går jättefort! Idag är det exakt 7 månader tills vi gifter oss! Hoppas tiden fram tills dess går lika fort.God jul och gott nytt åt till dig med. Jag lär nog hinna gå in här ett antal gånger till innan det är dagen J.
    OK, så det måste vara städat senast kl 12 dagen efter festen hos er också. Var kommer ni att tillbringa er bröllopsnatt någonstans? Vad kostar det att hyra hamncafét?

Ja, jag fyllde år den 16/12, så nu är man ett år åldre . Känns inte så stor skillnad, he he.

Vad kul att du också har ett pärlhalsband! Det är ju så himla fint! Jag kom på att jag har fått ett pärlarmband av min farmor för jättelänge sedan, måste kolla i mitt gamla smyckeskrin som ligger i Fagersta av alla ställen . Jag vet att jag la undan det för många år sedan, för då var det för stort. Men nu kanske det passar. Jag ska se om det matchar mitt halsband och örhängen. Det vore ju jättebra om det gjorde det, för då har jag allt komplett när det gäller smycken inför bröllopet.

Det är ju jättebra om ägaren till hamncafét vill skriva under bokningsbekräftelsen. Det gjorde de på Brunnby gård på vår bokningsbekräftelse också.

Har du handlat klart alla julklappar ännu då?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-12-18 09:10:56 följande:

Kl 12 känns lite tidigt med tanke på att jag och sambon kom upp runt kl 14 (!!) efter sambons lillebrors sambo. Har nog aldrig sovit så länge förut, eller iofs var det sambon som sov och jag väntade på att han skulle vakna. Vi kommer sova i Hamncafés sjöstuga, en liten stuga som ligger i vattnet utanför. Det kommer bli jättemysigt. Vet inte hur det ska gå med klänningen när jag ska hoppa i båten, men det får bli ett senare problem. Hoppas att du hittar armbandet. Är ju skönt om man använder sånt som annars bara ligger.Jag har två julklappar kvar att köpa. Vet vad jag ska köpa så det är rätt lugnt. Blir att trängas på stan på lördag bland alla andra. Är ju en viss charm med det också. Är du klar?
    Jag har sovit till kl 16.30 en gång i tiden, men då hade jag varit uppe hela natten och jobbat. Jag minns att jag skulle iväg och jobba kl 18 igen och då fick jag liiiite panik! Stressigt värre!

Vad kul att ni ska övernatta i sjöstugan! Vad får ni betala för det? Ingår det i hyrningen av lokalen?

Jag är klar med alla julklappar, känns bra!

Idag fick jag ett recept på lyxiga lussebullar av en kompis. Lussebullar med vit choklad, det lät mumsigt! Tänkte försöka hinna baka imorgon, tänkte nog provsmaka EN i alla fall. Sedan tänkte jag frysa in dem! Är bra att ha lite gott när man får främmande och sedan tänkte jag ta med lite lussebullar till Fagersta så får släkten äta! Är kul att baka och så får andra äta!
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-12-19 23:00:58 följande:
    Hej tjejerJag finns till fortfarande Moon girl Grattis i efterskott ( jag fyllde också år i tisdags ) Mina syskon kommer på söndag och firar mig. Byggjobbarna blev klara med källaren idag, JIIIIIIPPPPPPIIIII. Det är så himla fint men nu behövs det bara ny inredning också. Idag har jag skurat 2 gånger men det är fortfarande byggdamm kvar, måste vara borta till på sön får man hoppas. Kommer vara ledig hela jul o nyår så nu kanske man kommer och få tid att planera ett bröllop. Skulle behöva någon som kan grilla till ca 90 st. År det någon som har något bra tips?God natt med er alla och ha en underbar jul
    Hejsan! Tack för grattishälsningen! Grattis i efterskott till dig också! Vad kul att du också fyller år den 16/12!! Då är vi några st som fyller år det datumet. Mina bröder fyller ju också år det datumet . Man glömmer inte varandras födelsedagar i alla fall

Vad bra att byggjobbarna är klara med källaren nu!! Var bor ni någonstans förresten?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-20 10:19:20 följande:
    Men oj oj oj...MoonGirl:Grattis i efterskott !!!Rebellen75:Grattis i efterskott till dig också !!!
    Tack för grattishälsningen! OCH TACK för pdf-filen!!!! Har du hunnit ut till Badelunda kyrka förresten? Tänkte på om du har skrivit någon vägbeskrivning till kyrkan ännu?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-20 16:40:31 följande:
    NU äntligen har jag lagt upp bilder på vår tårta... Åh vad jag längtar tills jag får äta den igen!Trevlig helg.
    Vilken smaskig tårta, den såg JÄTTEGOD UT!!! Mumma kardemumma! Nu blev jag sugen på tårta . Vad var det för fyllning i nu igen??
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-12-21 15:04:04 följande:
    Grattis i efterskott Rebellen och MoonGirl!!Skickar några soliga och varma hälsningar från ett härligt Thailand!!Miss u: När ni är här så måste ni bara åka och besöka en helgmarknad som de har lite untanför Phuket stad. Vi har varit där idag. Många fynd blev det. Massa kläder, skor...m.m. Till väldigt bra priser. Ett måste alltså!Ha det så gott alla och ha en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År Alla! 2009 blir vårat år!?!
    Hejsan heej! Hoppas ni har det riktigt bra där i Thailand! Tack för grattishälsningen! Hoppas ni har bra väder där borta. Vi har regn här i Västerås idag. Jag har ingen julstämning ännu! Jag vill att det ska komma snö, så att julstämningen kan infinna sig!!

Ha det riktigt bra! God Jul & Gott nytt år till ER också. Ja, 2009 är vårat ÅR, absolut!!!! har ni besökt någon skräddare än då?? Eller köper du någon klänning här i Sverige?!

Kram Kram!
  • MoonGirl

Tessisen: Jag följer din blogg! Kul med 35 graders värme, hääärligt! Solar och badar ni mycket? Du kommer att bli brun som en pepparkaka! och du... det lät inget vidare med rostade larver på lösvikt. Jag hade nog också tappat matlusten, huvvaligen!

Kram!

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-22 10:31:44 följande:
    MoonGirl:Jo vi har bestämt hur vi ska skriva vägbeskrivningen.. Såhär blev det: "Tag avfart 137 från E18 mot Tortuna. Tag höger vid första rondellen mot Tortuna (precis vid Statoil). Efter bostadsområdet tag vänster mot Badelunda kyrka. Tag vänster vi T-korsning mot Badelunda kyrka."Du får väl säga till om/när du valt ut storlekarna på monogrammen... om du vill att jag ska optimera pappret lite... Annars funkar det kanske sådär..!?MoonGirl och miss u:Tårtan är uppbyggd av ett lager passionsfruktmousse och ett lager med chokladmousse. Toppen kommer vara garnerad med mörk choklad och vita chokladbitar på sidorna samt vit choklad som långa bitar på toppen.. Mums mums!
    Vilken bra vägbeskrivning till Badelunda kyrka! Är det OK om vi också tar denna vägbeskrivning? Hur skulle ni göra, skulle ni ha med denna vägbeskrivning i inbjudningskortet (bifogat papper)?

Jag säger till när vi har valt ut storlekarna på monogrammen! Jag mailar dig då. Tusen tack för hjälpen!

Vilken mumsig fyllning i tårtan!! Mumma!!

Vi har bakat lussekatter i mängder idag som vi ska ta med oss till Fagersta när vi träffar släkten. Vi tar även med oss en massa choklad som vi har fått idag. Jag mår illa av all choklad, folk måste hjälpa till att äta upp det! sedan tar vi med oss en massa julklappar och ett glatt humör!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-23 13:09:38 följande:
    MoonGirl:Ni får jätte gärna använda er av vår vägbeskrivning, jag kan inte garantera helt att den är korrekt, men gästerna får väl kämpa lite för att hitta rätt i sånna fall eller vad tycker du? ;o).Om några timmar lämnar jag Västerås för att fira jul i Örebro, sen är jag hemma en liten sväng på torsdag kväll och fredag morgon sen lämnar vi Sverige på ett tag. Men maila om monogramen så får jag fixa det när jag kommer hem... Tårtan är jätte god, jag kan intyga, åt nästan halva själv *slurp*Choklad är gott till en viss gräns, vi har en hel hög choklad här hemma också... Man får väl offra sig till kvällen :o).Ha en underbar jul nu tjejer och ett fantastiskt mysigt nyår så ses vi efter 10 januari, bruna och fina ;o) Förhoppsningsvis.
    Tack, vad snällt!

Japp, jag ska maila och berätta vilken storlek på monogrammen.

Hoppas ni får det riktigt skoj när ni är utomlands! Avis! Vill också åka iväg till varmare breddgrader!!

Själv håller jag på att packa... flyttlasset går 10/1!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2