Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Jag har köpt min brudklänning på Tradera och är verkligen jättenöjd!
Provade den faktiskt igår igen då jag fick min nya korsett med posten. Jag är så nöjd!
Nu behöver jag bara lägga ut resåren i underkjolen lite och ställa in omkretsen på ringarna i underkjolen så är min klädsel helt klar. Känns helt underbart!
Tack, kollade och såg att det var ett av företagen jag kontaktat i går kväll
Fotograf kan jag rek. den vi har bokat www.rowasfoto.se men hon filmar inte Skulle oxå vilja få tag i någon som kan filma vårt bröllop för en inte allt för dyr peng!
miwa:
Vi har bokat en bra fotograf.
5000:- och då videofilmar han samt fotar hela dagen och kvällen.
från 0900 på morgonen till festens slut.
En kille som gjort en del filmer samt reklamfilmer.
Googla på Bo Pärletun så hittar du honom.
Tyckte det var ett superpris för då har han två kameror av hög kvalitet så vi både får en film och massa kort.
Lycka till!
Jag hade dessutom tur så klänningen slank genom tullen. Annars hade det blivit nåra hundra till. Nu gick den på 2099 kr inkl framt.
Vaknade upp kallsvettig i morse...
Drömde att vi (jag och två av mina bästa kompisar) skulle gifa oss på samma dag men inte ett gemensamt, men samma dag ändå...
I och med det tyckte vi att det var en bra id´e att göra oss i ordning tillsammans. I väntan på att vigseln och allt skulle börja så såg vi en film (!!?).
Hursomhelst, när filmen var slut ca 16.30 och vi skulle skiljas åt för att gå till respektive kyrka så kom jag plötsligt på att jag inte pratat med prästen ännu, överhuvudtaget och det visade sig att kyrkan var stäng under midsommar!! Och där stod jag och mannen med alla gäster!!
Det var skönt att vakna och veta att det bara var en dröm!
165:-/ person är de dyrt för en buffe där 5 maträtter exlusive sallad är inräknad?
Har fått som kostnad förslag ifrån den catering vi har frågat. Buffen har jag själv skapat ihop ifrån deras "egna" och valt ut en som passar oss bäst i smak och tycke.
Vet inte vad det brukar kosta men jag tycker det låter som ett jättebra pris!
Vilken catering är det?
F A M E skrev 2009-01-30 09:56:48 följande:
Vi kommer ha jämtländsk brudmarsch in och änglagårdstemat ut (vanlig men fin och ffa glad).
Jag tycker att 165 kr/pers låter som ett bra pris för buffé.
Ni som har bokat solist till kyrkan: är det någon som har tips?
Frisör 73: vad skulle du säga är ett rimligt pris för konsultation/provuppsättning och håruppsättning som inte är alltför komplicerad?
Jag fick tips här på BT om en fotograf som heter Kajsa Fagerström, så vi har bokat henne. När vi bokade tog hon 4000 kr för en halvdag inkl vigsel och utanför kyrkan efteråt. Gillar hennes bilder jättemkt.