• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • mia8

Blombukett vald..och det blev...........den vita kallabuketten! Tack för alla smakråd! Jag har beställt den på Spira Design. Jättetrevlig tjej som heter Susanne. Buketten kommer att kosta 1000 kronor. Hon har semester precis då och butiken är stängd men hjälper till ändå. Service!!!!!!!!!!!

• Greta 1980

Har nog sålt min klänning
    Men var inte helt nöjd med den...
    Nu är det bara att söka vidare.
    Så, svårt. Vet inte alls vad jag vill ha...
    Kanske ska ta en tur till mässan i helgen i Stockholm?

Någon som vet om man kan hyra klänning på Bröllopsgården i Vittinge?
    Eller säljer hon bara?
    Vet att man kan hyra till män där iallafall

• brud2009

Tror nog att man kan hyra klänning, har uppfattat det så på deras hemsida. Lycka till! Ska nog oxå åka dit så småningom.

• 090224 1

Greta 1980 skrev 2009-01-27 18:20:41 följande:

Har nog sålt min klänning Men var inte helt nöjd med den...Nu är det bara att söka vidare.Så, svårt. Vet inte alls vad jag vill ha...Kanske ska ta en tur till mässan i helgen i Stockholm?Någon som vet om man kan hyra klänning på Bröllopsgården i Vittinge?Eller säljer hon bara?Vet att man kan hyra till män där iallafall
    Hej hej..
    Jag va ut till bröllopsgården för nån vecka sen bara..en del klänningar gick att hyra och en del bara att köpa..tyckte kanske inte att hon hade så jättemycket..men hon va väldigt trevlig och hjälpsam..
    ett annat tips är att kolla hos Hefa Brud & Fest..där fanns det massor..både att hyra och köpa..har precis hittat min drömklänning där.. :)
    dom var väldigt trevliga o kunniga..dom har även allt man kan behöva i herrkläder..som går att hyra till ett väldigt bra pris..
    Lycka till :)
    Kram
  • F A M E

Fanns de någon sådan där klänning där i vittinge som jag har i mitt galleri?

Eller med röda detaljer på sig någonstans?

frisören73 skrev 2009-01-27 19:15:28 följande:
    Greta 1980 skrev 2009-01-27 18:20:41 följande:Hej hej..Jag va ut till bröllopsgården för nån vecka sen bara..en del klänningar gick att hyra och en del bara att köpa..tyckte kanske inte att hon hade så jättemycket..men hon va väldigt trevlig och hjälpsam..ett annat tips är att kolla hos Hefa Brud & Fest..där fanns det massor..både att hyra och köpa..har precis hittat min drömklänning där.. :)dom var väldigt trevliga o kunniga..dom har även allt man kan behöva i herrkläder..som går att hyra till ett väldigt bra pris..Lycka till :)Kram
  • mia8

det finns en jättefin klänning där liknande klänningen på din bild. Jag provade den men valde en helvit. Kolla här: www.brollopsgarden.se/sidor/brud/2.html

F A M E skrev 2009-01-27 21:07:11 följande:

Fanns de någon sådan där klänning där i vittinge som jag har i mitt galleri?Eller med röda detaljer på sig någonstans?
  • Sommarliv

nu har vi kommit fram till en nervös del i bröllopet.. min fästman fixar blommorna till mig och festen..

• brud2009

Sommarliv: Spännande men såååååå nervös jag skulle vara

Jag har nu pratat med båda mina tilltänkta tärnor och båda har tackat JA, jiiipppiiii Känns jättekul att de vill vara där för mig den dagen. Ena tärnan är frisör så hon ska fixa håret samt erbjöd sig att sminka mig oxå. Är så lycklig att hon ville det så jag slipper till någe sminkställe oxå Kommer ta tid ändå med allt fix!
    Ska ut och titta på tygprover och mönster till tärnklänningarna samt mina döttrars klänningar i helgen.

• F A M E

Tackar... ska ringa dem så snart minstingen har lagt sig för att sova lite efter lunch. Just nu är ljudnivån ganska bra men mammas uppmärksamhet speedad. Hinner inte gör någonting annat än ha koll, läsa, leka osv.

mia8 skrev 2009-01-27 22:03:51 följande:
    det finns en jättefin klänning där liknande klänningen på din bild. Jag provade den men valde en helvit. Kolla här: www.brollopsgarden.se/sidor/brud/2.htmlF A M E skrev 2009-01-27 21:07:11 följande:
  • brud2009

Hur har ni tänkt/gör med transport från kyrkan? Vi har 2 mil till festlokalen och skulle väldigt gärna vilja åka limousine den dagen! Någon som vet vart man kan hyra en?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2