Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här finns ytterligare en Uppsala brud, som planerar bröllop 2009, har dock inte spikat datum än :/
Har två frågor
Vilket datum har ni valt? Och finns det någon speciell anledning till just det datumet?
Vi har valt fredag den 31 juli som bröllopsdag, varför nja men, varför vara som alla andra. Dessutom så de tidigare lördagarna i Juli är vi uppbokade på av andra saker. Och vi vill gift oss just i julis slut så då passade de alldeles utmärkt med detta datum för oss.
Finns det bilder på Kaplansgården någonstans? Adress?
Tack på förhand!
Vi träffades igen den 19, fölovades 19, fästmannen fyller år den 19... så då valde vi att gifta oss 19 som faller i sept..
Vi skulle ha gjort det föra året , men vi fick barn nr2 då..
Så håller på att gå ner min babyvikt..
ca 6 kg kvar..
Vi tog 090606, ingen anldening mer än att det nu blir en anledning att fira denna dag!
Vi valde midsommardagen, eftersom det är en röd dag och vi alltid är lediga röda dagar och kan alltså fira vår bröllopsdag med varandra. Vi kommer inte ha datumet som bröllopsdag utan midsommardagen.
På så vis kommer vi ju slippa ha bröllopsdag på en tråkig måndag efter jobbet, utan vi ör alltid lediga på VÅR dag!
Vi har den 19 sept. Vi var lite oense om månad då jag ville ha bröllopet på vintern men inte sambon. Han vill typ maj el juni. Han tyckte inte senare än sept och jag tidigast sept. Så september blev det. Han pekade på den 19e för de andra ligger rätt nära andras bröllopsdgr i vår släkt. Jag tyckte först inte att det var ett bra datum för det är min mammas födelsedag me nhon blev jätteglad. Vi gifter oss nästan exakt 30 år efter mina föräldrar ( de skulle gift sig på mammas födelsedag men det var ingen lördag) så de blev väldigt glada för det. Så då tog vi den 19e helt enkelt...
Just det: Pappa hade en bra teori till min sambo oxå. Varje år när jag kommer till min sambo och säger att på tisdag fyller mamma så vet ju han att det är nåt mer att fira... Min far tyckte att det var kanon så skulle han aldrig "glömma" bort det
Hej! Här kommer en till som ska gifta sig i Uppsala, den 30 maj! Vi har valt maj då vi blev tillammans i maj.
Måste passa på att fråga er alla. Vad kostar håruppsättning (med lite löshår) och sminkning?
Frågade min frisör idag och jag tyckte det var dyrt men jag har inget att jämföra med....