Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
20090822: Vad roligt att Kingstreet verkar bra. Var inne på samma idé med borden. Har en kompis som var på bröllop i Vasasalen och tyckte precis som du att det inte gick att prata med så många.
Timba: Vasasalen är lokalen i ena flygeln av slottet. Vi var först inne på att ha både vigsel och fest inne i stan därför valde vi Vasasalen. När vi hade funderat lite kom vi på att vi ville ha en kyrka som låg lite mer på landet och då blev det g:a u-sala för den är fin och min sambos föräldrar är gifta där. Har hört talas om Kaplansgården men vet inte alls hur den ser ut.
u och s 2009: Tack för svaret! Blev så nyfiken- har aldrig hört talas om Vasasalen (och ska själv gifta mig i gamlis). Vad kostar det att hyra den lokalen och hur många gäster ryms där?
Alla Vasasalare! Borde vi inte försöka starta en separat tråd för att diskutera Vasalen i detalj? Jag ska ha festen där, men inte förrän 2010.
Jag förstod inte hur man skapade en ny tråd, Sobeit hur gjorde du? Givetvis ska den inte ersätta diskussionen i denna tråd, utan mer vara ett kompliment liksom ;)...
Har nu startat en tråd för oss Vasasalare, se länk
brollopstorget.se/Forum-1-1/m3235795.html
Där kan vi utbyta tips och idéer!
Timba: Vasasalen kostar ca 15000:- att hyra. Tror den rymmer 120personer, (kan ha fel där).
I priset ingår stolar, bord samt lokalen
Vasaborgen där man kan gifta sig kostar 5000:- att hyra.
Vi valde dessa lokaler för att vi vill ha något annorlunda.
Greta 1980: 15.000:-!? GAAHH. En sådan gastronomisk summa skulle jag inte komma på tanken att lägga på en lokal. Dios mio. Men det var roligt att höra vad den kostade. 15.000 *mummel
Timba; Vet att det lät saftigt men... Man får otrolig hjälp av Ilan som sköter lokalen. Lite som en bröllopsplanerare. Han kommer med tips och idéer och har gjort massor av bröllop! Så efter ett par samtal och möten med honom så upplevde vi det nästa som billigt. (Nästan )
Vi har helt enkelt försökt sparat in på annat.
Tack för råden ang klänning. Det lutar starkt åt nr2
Oj, ja 15.000:- kan man göra mycket annat för! Låter inte billigt i mina öron ialla fall. Men säkert mycket mysigt och speciellt att gifta sig på slottet! Personligen skulle jag dock prioritera lite annorlunda.
Alla är vi olika och har olika idéer och tankar om vad vi prioriterar. Och det är väl tur, annars skulle det blir svårt att boka lokaler och kyrka!
Kram på er alla uppsalabrudar!