Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
F A M E skrev 2009-01-16 12:12:02 följande:
Det var ett par sidor att läsa ikapp!!
Vi ska också köra med barn bord under middagen. Filmhörna och enkelt pyssel ex: pärlor, pappersvikning, spel, lego mm kommer att finnas i rummet intill med vår erfarna barnvakt :)
Är det någon som ska gå på den nya mässan: Factory Nacka Strand den 24-25januari?
Vi kommer att skicka ut inbjudningarna i samma vecka som Alla hjärtans dag är. Och sedan har vi OSA redan 19/4-09. Vissa tycker nog att det är tidigt, men jag anser att efter midsommar så försvinner liksom 1 hel månad att fixa saker.
Oki vi är också inne på att skicka ut dem i feb. men osa 6-7 veckor innan.
HUr har ni fått för reaktion efter att ni har berättat att ni ska gifta er. Jätte många som har ringt upp och verkligen grund kollat att vi har bokat rätt datum. Vi ska gifta oss fre. den 31 juli. NEJJJJJJ de är inte fel datum jag lovar dig de. ahahaaahhaa
Vi kommer nog skicka våra inbjudningar i maj (bröllop sep) och osa i början av aug. Många av våra gäster måste boka hotell. Vi tänkte förboka rum åt alla och så får de boka innan ett visst datum för att det kanske ska bli ett bättre pris. Då hinner de med det innan sommar och semester och även planera för om de vill vara lediga på fredagen för att åka upp.
Hur många av er ska ha brunch dagen efter? Vi tänkte ha det och ev äta midda tillsammans på hotellet dagen innan... Blir som nästan ett 3 dgr bröllop
Oj vad häftigt! Tänker ni bjuda på middag och brunch oxå?
Har börjat titta på schemat under den stora dagen... Vi ska ha våran vigsel klockan 15.00. När börjar middagen???Hur lång tid tar campagnedrickandet innan? Hur har ni andra tänkt??? När jag räknar är middagen klar vid halv åtta...känns lite tidigt eller?
mia8. Vigseln tar ca 45 min, sedan ska gästerna ta sig till festlokalen och mingla lite. Jag tror att middagen för eran del kanske kan börja 17.30, om de inte ska åka till lokalen. Middagen kanske slutar 20.30-21. tror att man ska dra ner på mingeltid och dötid av alla slag, lätt att folk blir trötta. hur räknar du?
Åh, vad spännande! hihi
Vi har borgerlig vigsel...så den tar nog bara ca 20 minuter. Sen grattis och foto..vid lokalen ca 16.00 eller lite efter.. champagne och mingel till ca 17.30 (eller blir det lite för lånt mingel kanske?... sen tvårätters till ca 19 bröllopsdans sen fika kanske dj kan börja spela typ 20.30. Ja vet inte om det känns tidigt att börja dansa då??? Vi tänkte servera korv på natten sen... Vi vill heller inte att folk ska vara trötta och åka hem redan 12...svårt!!!!!!!!!!!!!