• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • monkay

Skrev de något om den utlovade rabatten på 10% som man skulle få om man lämnade en offertförfrågan på slottet?

Känns som om vi inte kommer få den, om de inte ens klarar av att skicka ut en offert till mig. Gaah kan man lita på dem?

• Sobeit

Nu har det hänt saker. Det  känns som en stor propp lossnat.

Vi är färdiga med menyn. Gjort layout och ett provinbjudningskort. Har passat på att beställa en massa ny bläck till skrivaren så jag kan sätta igång massproduktionen. Vi kommer att använda det porsin som finns i bygdegården. Ska däremot ta kontakt med lokalansvarig så att vi kan ta en titt på lokalen oxå. Jag har varit där innan ombyggnationen och har sett på bilderna så jag vet vilka skillnaderna är. M2b har aldrig varit där dock. Så måste vi ju få mäta borden och så.

Sedan är faktiskt bröllopstårtan bestämd. Vi kommer att köpa vanliga vita prinsesstårtor som jag dekorerar själv. Har hittat en fin cake topper som jag vill ha. Så jag får ringa och avboka tårtställningen på Ica Maxi. Det blir billigare att köpa vanliga vita tårtor än att beställa vita prinsessbröllopstårtor. Märkligt nog!

Till tårtställning kommer jag att ha olika klara glastårtfat. De kommer att stå på olika höga små lådor så att det blir en nivåskillnad iallafall.

Dukningen ska sedan gå lite i gammeldagsromantisk ton. Fastän i vårt färgtema. Så borden kommer att 6 gäster sitter per bord. Ett lakan som duk. Över det lägger jag en enkel spets. Och sedan en sidenskimrande smal löpare mitt på bordet. Som blomma på borden har vi tänkt en glasskål fylld av dekoratiossten/sand och i den sitter en blommande blomlök. Ljusen kommer att vara blockljus och de ska stå i genomskinliga ljusbägare (3 st för 19 :- ) på IKEA. Sedan ska jag köpa lite mörkröda rosenblad på Tradera och strö ut emellan sakerna.

Så långt har vi kommit.  

Jo, just det. Vi kommer att gå in i kyrkan till Canon d.

• brud2009

Oj, det var inte dåligt!!! Vad skönt det måste kännas!
    Har inte kommit långt alls men har nästan bestämt hur inbjudningskorten ska se ut, har gjort ett prov ex. känns bra:)
    Ska till och beställa tårta nästa vecka tror jag! Sen måste jag nog ta kontakt med restaurangen där vi ska vara och kolla så att den fortfarande är bokad, var så länge sen vi bokade så jag får såna där oroliga vibbar i magen, tänk om vi är missade eller nåt:) tänk vad mycket man ska gå och oroa sig för!!! mÅste nog ta och ringa kyrka också när jag ändå håller på:)

• Sobeit

Tanken är att jag ska hinna med 2 praktiker under våren nu så det måste vara färdigt så mycket som möjligt nu. Annars blir jag helt sönderstressad och det vill man inte bli.

brud2009 skrev 2009-01-10 16:58:46 följande:
    Oj, det var inte dåligt!!! Vad skönt det måste kännas!Har inte kommit långt alls men har nästan bestämt hur inbjudningskorten ska se ut, har gjort ett prov ex. känns bra:)Ska till och beställa tårta nästa vecka tror jag! Sen måste jag nog ta kontakt med restaurangen där vi ska vara och kolla så att den fortfarande är bokad, var så länge sen vi bokade så jag får såna där oroliga vibbar i magen, tänk om vi är missade eller nåt:) tänk vad mycket man ska gå och oroa sig för!!! mÅste nog ta och ringa kyrka också när jag ändå håller på:)

• mia8

Nej de sa inge om 10%...men jag hade tagit det lite förgivet...hm...

monkay skrev 2009-01-10 14:40:21 följande:
    Skrev de något om den utlovade rabatten på 10% som man skulle få om man lämnade en offertförfrågan på slottet?Känns som om vi inte kommer få den, om de inte ens klarar av att skicka ut en offert till mig. Gaah kan man lita på dem?
  • mia8

Nej nu velar jag ännu mer! Ska kanske nog väl byta cateringfirma iallafall. Hur är Cajsas kök? Hur är deras serveringpersonal? Någon?

• brud2009

Är det någon som har erfarenhet av restaurang rullan/matikum? De har ju både restaurang och catering.

• Mois81

Hej flickor! I går började vi leta bröllopskläder .. och det är ju lite skillnad på service i den här stan. Mästare Arne är helt klockren men Butik Champange... ger jag inte många + poäng.
    Någon som vart till Stockholm och kollat där på kläder ?? Några tips ?

• Äntligen är det min tur

Hej!! Det va läääääänge sen jag va in här!!

Jag lovade några av er att se bilder från bröllopet. Ni kanske kan få några idee´r eller så. Det finns en del länkar till företag jag gillar också.:-9

Imorrn åker vi på våran bröllopsresa! Ska bli SÅÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖNT!! 4 veckor i Florida, Bahamas o ev Jamica. Suck va hrligt. Håller bäst på o packar det sista nu.

Är det någon av er som har stl 37/38 så har jag flera par nya bröllopsskor att sälja sen. Bröllopsklänningar har jag också. 3 st. 2 av dim finns det bilder på på hemsidan. En är helt ny.
    har ni rosa som färgtema har jag en del också. Kommer lägga ut bilder sen på köp o sälj.

Ha det bra med planeringen nu.

angelicaochpeter.weddingannouncer.com/

• Igia

Det är sedan de bytte ägare som det har börjat strula vad jag förstått. Har en kompis som jobbat där men hon har sagt upp sig för att ingenting fungerar längre. Hon hade en tjänst men blev av med den för att ägarens fru skulle ha den, men hon har tydligen ingen kompetens för den.

Har haft en del med Cajsas kök att göra och mkt bra mat. Bara haft buffé. Vi har inte haft personal från de.

Bärsta party har mkt bra mat oxå.

Resturang Rullan har jag oxå en del erfarenhet från och det är bra mat. De har ju rätt bra priser tror jag.

mia8 skrev 2009-01-10 12:44:59 följande:
    Nu blir jag sååå nervös. Jag har varit helt inställd på Lena på taket... Men era inlägg gör mig lite velig...och jag har även fått höra från närmare håll att deras serveringspersonal inte varit direkt bra och att vissa rätter vid buffébetällning har saknats... Samtidigt så har de ju bytt ägare...och kanske ska man ge dem en chans...
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2