• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • Sobeit

Fanns det i andra färger än silver? *nyfiken*

F A M E skrev 2009-01-06 15:11:28 följande:
    Hemtex har rea på halv små block ljus i olika färger. Vi köpte silver 3 st förpackningar med 9 ljus i för 39:-/förp. På gränby alltså då menar jag nu.

• F A M E

Absolut röda, vita, gröna och andra också minns bara inte ljust nu. Vi letade ju efter silvriga. Plommon färgade hittade vi också.

Fanns även lite mörk röda "jul" tyg servetter men sambon gillade ikeas bommuls servetter bättre. Dels för att dem hade mönster samt också lite billigare. Dem kostar ju 4 för 19:-

Köpte 8 st i dag för att ha till våran prov dukning. Ska ta mig tid för de nu tänkte jag.

Vi måste ev leta efter en catering efter som Sambons mamma ev inte vill göra våran buffe. Och jag förstår henne vi kommer ju att bli drygt 70 personer.

• Igia

Absolut!

F A M E skrev 2009-01-05 20:06:39 följande:

Tror ni man kan ha Enya som ingångs musik?De få musik stycken som vi har gemensamt är ju Enya med Lord of the ring. Den är jätte vacker, funkar i pano version då borde den även funka i orgel va??Nu har jag nog fixat så att vi har vita linne dukar på borden.
  • FruLindberg09

ABSOLUT klart bäst att börja planeringen i tid!
    Vi hade tänkt att ha ett litet bröllop först, men nu har det blivit till något större vilket ställt till det lite.

Hade först tänkt ha festen hemma i tädgården, partytält typ.
    Nu känns det som vi skulle behöva ett jätte stort partytält vilket är riktigt dyrt.
    Som sagt jag hade behövt nån som organiserade åt mig
    Nu är vi desperat ute efter lokal. Känner på mig att det kommer lösa sig. Får bli ett partytält i värsta fall.

En frisör har jag iallfal fått tag på skönt!

• Sommarliv

så idag kom man ut på en lång promenad med mina små killar..
    Kan då säga att man har börjat med träningen.. (tror jag)
    Imorgon får fästmannen ringa lite... Det är mycke som händer 2009 för oss.. Vi ska hinna med att ha dop också.. Sen blir man 30
    Så det blir lite för mycke familje träffa för oss..

• F A M E

JAPPPP nu så har jag i alla fall ev hittat våran catering firma vi ska anlita. Ska bara höra om lite referenser och sen se hur vi ska ha de. Innan vi kommer att bestämma oss.

Imorgon måste jag komma på ett bra knep hur man blir fortast rik utan att jobba rumpan av sig.

• brud2009

När du kommit på det "knepet" kan du berätta det för mig då

• F A M E

Absolut jag delar gärna med mig av de mesta jag kan. Men i denna kategori känns de lite torftigt faktiskt.

Har anmält mig till postkodslåteriet stavas de så *suck* är för trött för att tänka efter. Efter som jag bara blir uppringt av en massa olika personer som vill att vi ska skänka pengar. Efter som jag aldrig vinner något på triss eller liknande så skänker jag hellre så är än via kontoinsättning.

Och vinner jag där så kommer jag nog att dö av lycka.

• brud2009

Jag är faktiskt med där och JAG HAR VUNNIT!!!!! Inga stora pengar men ändå, man blir ju glad för allt:)

• Tina79

Var är det bäst att hitta bröllopskläder i Uppsala? Har läst här på BT en massa dåliga saker om Champagne och tycker sen tidigare att bemötandet på Butique Kom in är rent anskrämligt. Blir det bara Mäster Arnes kvar då eller? After Six säljer inte längre klänningar om jag har förstått saker rätt, och absolut inte kläder till brudgummen? Vilka av dessa har kläder till brudgummen?

Jag ska väl iofs inte köpa klänningen på ett bra tag än då vi inte gifter oss förrän 2010, men skulle vilja att sambon kan se lite kläder redan nu. Allt förutom kostym framstår i hans ögon som rena sci-fi kläder a la star trek, och jag skulle vilja att han får lite tid på sig att se och kanske prova redan nu så han kan "smälta" konceptet lite... Det brukar behövas lite övertalning men jag tror det lär vara svårt att få iväg honom till Sthlm redan nu då han tycker att jag är ute i galet god tid!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2