Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Jag tycker blandbuketten.
Kan oxå rekomendera en tjej i Luthagen som heter Sigrids blommar och blad. Hon gjorde min kompis bukett och den var jättefin.
Vad roligt! Spännade och se vd alla kommer att säga.
Vi funderar på att skicka våra i maj el kanske april. Beror på hur länge jag kan vänta
Greta 1980 skrev 2009-01-15 16:42:06 följande:
Ni som har småbarn här, hur kommer ni att göra med dem under middagen? Vi har en fundering på vem som ska få "ta hand om" dem under denna tidpunkt.
Någon som har tänkt något i dessa banor.
Har bara bröder och tyvärr ingen syster. Vi funderade på att ev ha ett barnbord men då måste ju någon vuxen sitta med där, vem ska man välja då???
Om ni inte har köpt accessoarer typ tiara eller hårnålar eller slöja kan tiaror.se vara ett bra alternativ och de finns i Uppsala också och är verkligen prisvärda.
Är det någon som vet var man kan hitta en vacker tårtdekoration där mannan bär/lyfter kvinnan i sina armar där båda är brunetter? Varför är alla brudar på tårtdekorationerna blonda??!! Har googlat runt överallt könns det som.
Vi kommer att ha ett barnbord under middagen och jag har turen att ha äldre halvsyskon. Så "barnvaketn" är en av mina systerdöttrar, en tjej på 21 år. Hon är otroligt barnkär och har väldigt lätt att få kontakt med barn. Så hon är barnvakt och sedan även lektant för barnen efter middagen. Allt för att föräldrarna ska kunna slappna av lite på festen.
Vi har även funderingar på att anlita en grannflicka om det blir många barn som kommer.
Hmm så har inte vi sambons systrar en har ganska många barn den andra har inga alls. Sjävl har jag ingen syster, brödernas sambo tror jag inte är så pigg på de hela heller. Men dock så har vi grannar som skall vara med kanske man kan sätta småttingarna där då?? Känner att vi kanske får skjuta fram denna fråga tills vi vet vilka som kommer på bröllopet.
När skickar ni ut och när ska era gäster osa?
Vi har funderingar på att fråga en tjej (i 20-års åldern) som har jobbat/jobbar som vikarie på barnens dagis att vara med under dagen och middagen. Barnen tycker jättemkt om henne och hon känner ju våra barn väl så nu är det bara att hoppas att hon vill!!!
Så är det bara 4 veckor kvar..........
Hej allihopa nu är det mindre än en månad till jag gifter mig en hel del kvar att planera tex. Vad ska ni ha för musik på kvällen är det nån som har nåt bra tips på underhållning?????