• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • monkay

Tycker båda två var väldigt fina, men den jag röstar på är nr 1. Den hade en shysst kombination av tyg och organza (?) i släpet samt en fin ringning. Very Nice!

• u och s 2009

Hej alla uppsalabrudar
    Vi ska gifta oss i Gamla Uppsala kyrka 8 aug i år. Kommer ha festen i Vasasalen (som fler i den här tråden har jag läst :)).
    Hänger på och följer era bröllopsplaner.

• Igia

Problemet är att båda sitter väldigt bra på mig. Det är en modell som passar min kropp... Jösses så svårt det ska vara då

lottis77 skrev 2009-01-20 10:52:17 följande:
    Tycker båda klänningarna är fina och i samma stil. Är det någon av dem som du tycker sitter extra bra på? Den som ser finast ut på bild behöver ju inte vara den som sitter bäst. Bara av det man ser på bilden tycker jag nog 1.an är finast. Lycka till!
  • Greta 1980

u och s 2009 - VÄLKOMMEN!

Vi ska oxå ha festen i Vasasalen, (och gifta oss i Vasaborgen), så då kan vi flörta lite extra med idéer!

• Greta 1980

Igia: Jag gillar nr 2, men det är ju mest för att det är min stil Svårt att tipsa för man klär ju bäst i det man trivs i!

• u och s 2009

Igia: Jag gillar också nr 2 bäst men båda är jättefina.

Greta 1980: Jag vill jättegärna byta idéer och funderingar. Såg att ni troligtvis kommer ta maten från Cajsas kök. Det lutar åt Cajsas för oss också. Ska dit på provsmakning 2 feb. Skulle gärna ta Kingstreet men det kändes lite för dyrt.

Är det någon som har tips på solist till kyrkan. Vi vill helst ha en manlig och de verkar inte vara så lätta att hitta.

• 20090822

Greta 1980 och u och s 2009 (och alla andra Vasasalare): Vi ska också gifta oss i Vasaborgen och sen ha fest i Vasasalen. Ett vinnande koncept! Jag har hela tiden tänkt att vi skulle sätta ihop borden två och två för att göra "runda" bord (fast fyrkantiga). Men vi var på fest med just det upplägget i höstas och jag har efter mycket om och men kommit fram till att borden blir alldeles för stora för att det ska bli bra. Hela idéen med runda bord är ju att man ska kunna prata med alla runt bordet men det går inte med den här bordsstorleken... Så nu är vi inne på den traditionella E-formen, får se hur det slutar! Vet inte om det gör någon skillnad för er andra, men jag ville bara dela med mig.

(från fd Koholma)

• 20090822

Angående catering ska vi ta Kingstreet. Jag tycker också de är dyra, men hittills är jag väldigt nöjd med bemötandet!

• Timba

u och s 2009: Vad är vasasalen för lokal? Hur kommer det sig att ni inte väljer Kaplansgården? *Nyfiken

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2