• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • Midsommarbrud09

Ska ni ta in på hotell på bröllopsnatten? Var en självklarhet om du hade frågat mig för något år sedan, nu känns det lite bortkastat med pengar...att bo på hotell i sin hemstad!!!? Fast mysigt och lyxigt ändå...Vi ska nog göra det trots allt. Man ska väl unna sig. Eller?

• Sobeit

Vi kommer att ha vår vigsel 15.30. Den kommer att ta ca 45 minuter. Sedan ska vi fotograferas och under tiden får gästerna mingla och umgås med varandra. Mottagningen har vi i bygdegården på andra sidan byavägen. Så för oss blir nog middagen 17.30 - 18.00. Sedan räknar jag att middagen blir färdig 20.30-21.30 någon gång.

Vi har lämnat över ansvaret för festen o middagen till våra två toastmadamer.

• F A M E

Vargtassa: Önskar dig all lycka till nu, när eran slutsput är så nära. Du måste berätta hur allt gick sen osv.

• Vargtassa

Det börjar faktist bli lite pirrigt nu Idag ringde min mamma och ville att vi skulle ha ett "bröllopsmöte" där vi skulle gå igenom hur vi har tänkt oss saker och ting och om det finns något dom kan hjälpa till med Det börjar dra ihop sig..
    F A M E skrev 2009-01-18 19:28:46 följande:

Vargtassa: Önskar dig all lycka till nu, när eran slutsput är så nära. Du måste berätta hur allt gick sen osv.
  • Igia

Vi bjuder nog inte på midda dagen innan utan mer för de som vill så träffas vi. Fler än hälften av våra gäster måste åka 30 mil så de kommer nog upp redan på fredagen kan jag tänka mig. Brunchen bjuder vi på så vi kan träffas lite till och folk kan "nyktra" till innan de ska köra

mia8 skrev 2009-01-17 17:41:56 följande:
    Oj vad häftigt! Tänker ni bjuda på middag och brunch oxå?
  • Igia

Spännande! Njut av varje sekund nu

Vargtassa skrev 2009-01-18 22:08:52 följande:
    Det börjar faktist bli lite pirrigt nu Idag ringde min mamma och ville att vi skulle ha ett "bröllopsmöte" där vi skulle gå igenom hur vi har tänkt oss saker och ting och om det finns något dom kan hjälpa till med Det börjar dra ihop sig..F A M E skrev 2009-01-18 19:28:46 följande:
  • mia8

tack för alla tips med blomval...(har fortfarande inte bestämt mig)och för tidstankar. Sk ta hjälp av min nygifta toastmadamme. Hon brukar ha koll på allt.

Lycka till Vargtassa! Ska bli jättekul att höra sen hur allt har gått!

Midsommarbrud09..jag har samma tankar som du om onödiga pengar osv...men men vi hamnar på hotell ändå. för lyxens skull! Kan kännas häftigt att få vakna på hotellrum och sen äta hotellfrukost! Vi har varit i kontakt med lite olika hotell eftersom att vi har flera långväga gäster. Vi har fått några erbjudanden om rabatt om vi rekommenderar dem till våra gäster.

Nu står jag häroch ska välja vigselförättare. Så har någon hört något, vet något, kan ge tips eller har skräckhistorier om någon i Uppsala som är bra??? Vi vill ha en lite längre vigsel än vad de borgerliga brukar vara.

• Greta 1980

Vi kommer oxå att köra brunch dagen efter. Kul att knyta upp dagen efter med dem som vill komma då, och som sagt så kan alla nyktra till lite innan hemfärd. (Vi kommer nog även att öppna presenterna då.)
    Mina svärföräldrar kommer att hålla i brunchen hemma hos dem.

mia8: I beräkning för middag och fest, så har jag samma tider som Sobeit ungefär. Tror att det kan vara lagom. (Dock är vår vigsel ca 20minuter)

Vargtassa: Allt lycka till som går! Och kom ihåg att njuta av er dag!

Midsommarbrud09; Vi kommer oxå att köra hotell, även fast vi har nära. Just för att få lite lyx, på VÅR dag! Och en hotellfrukost såklart!

• Igia

Hallå!

Jag behöver er hjälp... Jag har nu varit och provat klänningar igen och kan inte bestämma mig. Har två som favoriter och det är de två översta i mitt galleri.

www.brollopstorget.se/hem/igia/galleri.php

Vill ni hjälpa mig lite med era åsikter?

Tack!

• lottis77

Tycker båda klänningarna är fina och i samma stil. Är det någon av dem som du tycker sitter extra bra på? Den som ser finast ut på bild behöver ju inte vara den som sitter bäst. Bara av det man ser på bilden tycker jag nog 1.an är finast. Lycka till!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2