Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Vi har också beställt från Trillermat (gamla café Linné). Min bror anlitade dem när de gifte sig och det var väldigt gott och bra på alla sätt och vis!
Min pappas nya frus dotter pluggar passande nog till frisör, så hon ska hjälpa mig med håret. Annars hade jag gått till "min" frisör på Märstagatan (hårbolaget). Mycket trevlig och duktig!
Köpte två st bröllops cd-skivor med "musik till bröllop" för att få lite inspiration och för att visa kantorn vilka bröllopsmarscher vi tänkt oss. Väntar bara att de ska komma med posten. Köpte frimärken i heglen "tillsammans". Söta små frimärken med hjärtan!
Det är "bara" fyra månader kvar! Tiden rusar iväg och nu börjar det verkligen kännas i maggropen att något är på väg att hända! Skrev ut papper (hindersprövning och efternamnsbyte) från nätet idag som vi suttit och fyllt i. Känndes helt sjukt att heta någonting annat! Och att detta verkligen händer! Trodde nog inte att någon skulle vilja gifta sig med lilla mig....Nu är det på riktigt!
Nybyfrisörerna (Matilda) eller frisörerna (Nina) på stora torget
Jag har verkligen ingen utbildning av varken hår eller smink, emn jag känner att jag hellre vill pula på själv hemma och slippa åka iväg. Jag är inte sådär supersminkad särskilt ofta privat så jag känner att de år av sminkning som jag har i mig gott kommer att räcka. Så jag har börjat träna nu med det smink som jag har hemma och jag vet vad jag vill åstadkomma. En klassisk enkel brudmakeup. Har en väninna som ska hjälpa mig med lite pointers, men resten gör jag själv.
Vad gäller håret så har jag valt en så enkel uppsättning så den kan knappt gå som uppsättning. Bild finns i mitt galleri. Min lillasyster ska hjälp amig att locka mitt egna hår och sedan har jag köpt löshår som jag ska rulla själv. Provade montera löshåret när jag fick hem det och det gick riktigt riktigt bra. Satte snabbt upp en väldigt förenklad version av min frisyr och det blev br amed både tiaran o slöjan "monterad"
Så jag kör på det motto som jag haft sedan jag var 1,5 år: "Lela kan själv!"
Nu har jag lagt upp lite nya bilder i mitt galleri. Bland annat bild på den ring som jag kommer att ha som vigselring. Från början skulle jag ha min morfars vigselring, men den passade absolut inte ihop med min förlovningsring. Så nu blir det en ny ring iallafall. Däremot ska jag bära morfars vigselring på min högerhand istället.
Jättefin ringar och fin frisyr. Tror det blir kanon med en sån frisyr till din klänning
Bilden på den första ringen är precis en sådan som jag ska ha Frisyren är ju jätte läcker, vart köpte du löshåret någonstans??
Vet att du har sagt de förrut men orkar inte gå tillbaka och leta. Jo jag vet ursligt lat idag.
Sobeit: Jag tycker att det är coolt och smart av dig!
Önskar att jag kunde greja det själv, men litar tyvärr inte tillräckligt på mig själv
Jätte fin frisyr! nåt i stil med hur jag vill ha det!
Har alla här fått iväg inbjudningarna? Jag måste fixa snart :-0
men ska till Köpenhamn i helgen o snusa på bebis så det får bli efter det (alltså jag har inte ens gjort korten)
Vi har inte skickat våra inbjudningar än. KOmmer inte göra det förräns tidigast i april. Gifter oss i september. Måste ha klart med hotell och sånt innan så det är lite pyssel kvar innan vi kan skicka iväg vår inbjudningar.