Uppsalabrudar 2009 - del 2
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Här kommer den nya tråden för oss snacksaliga Uppsalabrudar! Enjoy!
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-5-61/m3066533.html
Tror inte man måste boka tid. Jag har inte gjort det. Visserligen har jag inte varit och provat nåt här i Uppsala.
Jag kommer beställa från Milly för för mig känns det bäst. De har ju bilder på klänningar som de själva sytt. Jag mailade även med Kanacca för att få ett pris och då låg de rätt lika i pris. Kanacca var tom dyrare på tärnklänningarna. Sedan fick jag väldigt utförligt från milly vad de skulle använda för tyg osv...
Tror det nog blir bra vilka man än väljer, annars skulle de ju inte kunna fortsätta leverera så de känns ju som om att de måste göra ett bra jobb.
I tisdags var vi till feststället och pratade med hovmästaren, bestämde maten, tider och hur kvällen ska se ut. Känns så bra! Idag har jag bokat ett band som ska spela på kvällen, sångerskan ska även sjunga i kyrkan samt att de ska spela när gästerna kommer till feststället. Är så glad att det äntligen är bestämt
Nästa är att bestäma transport och om vi ska ha någon som videofilmar vigslen och vem i så fall? Någon som har förslag???
har tyvärr ingen på förslag där 2009. transporten har vi inte ens tänkt på men vi bor åt andra sida bara 2 km ifrån kyrkan
Hästar finns de miljontals av här.
Men jag ska koncentrera mig på de när mina kläder är klara. Vi har hittat hur sambon ska se ut. Däremot så är vi lite osäkra på om han ska ha lång eller kort kavaj. vilket tycker ni är snyggast.
Nu har jag postat inbjudningarna och det år så underbart att ha det bortgjort! Nu kan jag äntligen fokusera på ngt annat. Typ äldsta dotterns kalas i slutet av månaden.
Ha inte så mycket ångest för allt!! Passa på och njut. It´s once in a lifetime!! Det ska vara roligt att planera och fixa till bröllopet, glöm inte det! Fastna inte i "bröllopsträsket", med alla "måsten". Gör som DU/NI vill, det är ER dag!!
Trevlig helg!
Jag har ett tips till alla som stressar upp sig över planerandet och börjar känna ångesten komma krypande. Lägg bort allt som har med bröllopet att göra och ta en paus från det några dagar. Då får ni möjlighet att få lite distans till det igen och har möjligheten att göra som Midsommarbrud09 säger. Att njuta av planerandet!
Jag har gjort på detta sätt när jag känt att jag bara står och stampat på samma punkt hela tiden. Och så har det bara lossnat när jag inte varit så uppe i det hela tiden.
Nu är frimärken inköpta och imorgon skrivs adresserna... nu är det nära! IIIIIIHHHHHHHHHHHHHH!
vad härligt.. Så långt vill jag också komma..
Men ska också skriva lite kort.. Vi har dop nästa månad..
Ahahaaaa idag var vi på HeFa och provade brudklänning, så att jag kunde hitta den sorten som skulle passa mig, min typ osv. Dock så vart sambon sjuk på vägen in han stog mest ute och hyperventilerade, svettades och var likblek i ansiktet
OCH vi glömde kameran ahaaaaaaaaa tur att vi har kamera i mobilen, dock inte lika bra som den riktiga. Så nu sitter jag och tittar igenom de olika klänningar jag provade ca 10 st olika. Men jag är mer och mer inne på att jag har valt rätt från början.
Dock så undrar jag om jag verkligen ska ha långt släp efter, är ju ganska kort i rocken. hmmmm de lär tänka vidare på de.
Var den någon av er som letade efter den svenska sidan som säljer milly-klänningar?
Jag hittade den, men kommer ju inte ihåg vem som undrade....
brudbutiken.se brudklänningarna "stella".