• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • Sobeit

F A M E skrev 2009-02-09 11:27:59 följande:
    Nu såg jag den sobeit, jättefint. Vi har kommit överräns om att göra våra korthållare i trolldeg, röda små hjärtan. Få se när vi väl sätter oss ner för att göra dem. Servetterna kommer vi att vika som ett hjärta. Hittade de på en sidan jag fick ifrån någon här inne.

Vad duktigt att vika servetterna till hjärtan! Sånt fixar inte jag. Jag fattar inte instruktionerna. hihi

Jag ska göra små askar i papper som vi lägger några godisar i o sätter fast namnlappar på.

Sedan ska vi ha små skyltar med info om vad det är för mat på buffébordet. Ska köpa lite tunn ståltråd och vika till hjärta (2 st mot varandra) och där emellan fästa lappen. Foten blir i trolldeg.

• Blina

Var på MästeArnes i helgen. Vet att de är lite dyrare, men det kändes att han som jobbade hade bra koll. Han bad mig ta med min klänning så att han kunde matcha pastron och skjorta (om mannens skjorta är för vit, kan klänningen se "smutsig ut" tex). Ville att vi skulle bli en fin enhet tilsammans. Är jätte nöjd.
    Men jag har ju inte varit i Norrtälje. De är nog jätte duktiga där har jag förstått.

• Igia

Finns även HeFa brud och fest på G:la uppsalagatan. De ska oxå ha till herrar. Har inte varit där själv så jag vet inte hur de är.

• monkay

Vi var där innan vi åkte till Norrtälje, de hade frack, smoking och jaguette men ingen frockcoat. Men de var jättetrevliga där också. Så vill man inte ha just frockcoat så är ju Hefa ett mkt bra alternativ prismässigt.

Igia skrev 2009-02-10 11:41:36 följande:
    Finns även HeFa brud och fest på G:la uppsalagatan. De ska oxå ha till herrar. Har inte varit där själv så jag vet inte hur de är.
  • Igia

Det var ju bra att veta. Då behöver han ju inte masa sig iväg dit för att prova nåt de inte har hahaha!

monkay skrev 2009-02-10 12:45:21 följande:
    Vi var där innan vi åkte till Norrtälje, de hade frack, smoking och jaguette men ingen frockcoat. Men de var jättetrevliga där också. Så vill man inte ha just frockcoat så är ju Hefa ett mkt bra alternativ prismässigt.
  • monkay

hehe precis

Igia skrev 2009-02-10 12:50:16 följande:
    Det var ju bra att veta. Då behöver han ju inte masa sig iväg dit för att prova nåt de inte har hahaha!
  • FruLindberg09

vad är skillnaden på frockcoat o jaguette?

• Igia

Frockcoat ser ut som en kostym fast med lång kavaj och oftast i nåt mönstertyg.
    http://www.uppklädd.se/&subCat=Frockcoat
    Jaguette ser nästan ut som en frack fast rundad framtill som går bak. Blir inte lika kantig.
    http://www.uppklädd.se/&subCat=Jaquett

FruLindberg09 skrev 2009-02-10 12:58:08 följande:
    vad är skillnaden på frockcoat o jaguette?
  • FruLindberg09
    Igia skrev 2009-02-10 14:35:20 följande:
    Frockcoat ser ut som en kostym fast med lång kavaj och oftast i nåt mönstertyg. www.uppklädd.se/Jaguette ser nästan ut som en frack fast rundad framtill som går bak. Blir inte lika kantig. www.uppklädd.se/
    TACK! då är nog hefa bara att glömma för oss med jag trodde typ att en jaguette va en frockcoat. Norrtälje låter intressant.
    Är dock lite rädd att jag ska fastna för nån klänning. (har redan beställt min)
  • In lust we trust

Hej hej! Här kommer ytterligare en uppsalabrud. Kommer gifta mig 29 augusti i år i Dalby kyrka.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2