• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • brud2009

Nej, tyvärr! Har själv svårt att hitta det rätta bandet

Igia skrev 2009-02-12 00:41:54 följande:
    Nej, inget spec. Vi kommer nog ha DJ om du inte har ett förslag på bra band som kan spela allt från rock till gammel dans
  • F A M E

Vi känner en som spelar i ett känt band som ska ev spela för oss. Fast vi har inte riktigt bestämt oss ännu om denna punkt ännu.

• brud2009

Nu blev man nyfiken, vad är det för band?

F A M E skrev 2009-02-12 22:43:51 följande:

Vi känner en som spelar i ett känt band som ska ev spela för oss. Fast vi har inte riktigt bestämt oss ännu om denna punkt ännu.
  • F A M E

All LYCKA till nu vargtassa på din stora dag imorgon.

Nja jag trodde han menade ett riktigt band, men nu när jag pratade med honom ordentligt. Sambon alltså, så är dem bara ett coverband som kommer att släppa en ny skiva i år. Men vad dem heter vet han inte, samt så skulle bara sångaren komma och sjunga för oss.

Han är grymt bra, efter som jag har varit på en fest där han sjöng, men vi får se hur vi gör.

• mia8

Hoppas att ni alla har haft en mysig alla hjärtans dag! Vi postade våra inbjudningar igår...pirrigt!

• Midsommarbrud09

Åh...vi ska skriva klart dem i morgon. Tärnan kommer över och hjälper till. Så är det bara i väg till postlådan....

• Hawaiiii

Hej Uppsalabrudar.... Vi gifter oss 1 aug 2009.

Lokal är klart
    Inbjudningar skickade
    Tärna, bestman, toastmaster klart
    Fotograf klar
    Catering lutar åt Lena på taket, vill proväta först

Kvar att fixa bla:
    Frisör och smink? tips någon?
    Hotell för bröllopsnatten? Hörnan? Gillet? Ingen aning...
    Transport till festen? Häst? Bil? Helikopter? Ingen aning..
    Florist? INGEN aning där heller.... *suck*

Ja, tips anyone?

• mrsbubban

Hallå alla uppsalabor!

Här kommer ytterligare en uppsalabrud. Vi ska gifta oss den 6 juni. Har bokat hår och makeup hos magnolia design, en tjej som heter Pernilla och verkar jättebra! Har ännu inte bokat fotograf. Idéer och tips tas tacksamt emot.
    Lycka till alla!

• lottis77

Vad får ni betala för hår och smink inkl provuppsättning och provsminkning? Har bokat min frisör men det kostar ca 3000 kr och sen tillkommer några hundralappar för smink och då måste jag ändå ta med eget smink. Hon sminkar tydligen inte så ofta så hon har bara ögonskuggor. Vet hur jag är, kommer köpa massor med nytt dyrt hållbart smink. Känns sådär och det kommer bli väldigt dyrt... Nu funderar jag på alternativ. Någon som har nåt bra tips?!

• monkay

Jag har bokat på Creative Makeup på Vaksalagatan.

För 3000 kr ingår:

- Provsminkning
    - Brynplock
    - Bätra på kit
    - Provuppsättning hår

Och sen själva sminkningen och håruppsättningen på dagen D förståss

lottis77 skrev 2009-02-16 21:48:56 följande:
    Vad får ni betala för hår och smink inkl provuppsättning och provsminkning? Har bokat min frisör men det kostar ca 3000 kr och sen tillkommer några hundralappar för smink och då måste jag ändå ta med eget smink. Hon sminkar tydligen inte så ofta så hon har bara ögonskuggor. Vet hur jag är, kommer köpa massor med nytt dyrt hållbart smink. Känns sådär och det kommer bli väldigt dyrt... Nu funderar jag på alternativ. Någon som har nåt bra tips?!
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2