• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2
  • Hawaiiii

Åh, den där har jag också sett! Jag har hittat två som jag väljer mellan, finns i mitt galleri :) Kul att det finns fler som väljer svart/vitt.

20090822 skrev 2009-02-18 22:58:16 följande:
    Hawaiii: Vet inte om du fortfarande letar klänning med svarta detaljer, men här är en iaf: www.marinadesign.se/butik/product_info.php
  • bimadrock

hej hej!
    Är lite sugen på att veta vart ni alla ska hålla er bröllopsfest?
    Jag har inte så stor koll på staden då jag är relativt nyinflyttad. Har försökt kollat lite i tråden men det är ganska många sidor att gå igenom! =)

/Helena

• Sommarliv

Vi har nu gjort lite ändring på våran planering..
    jag hoppas det inte många i släkten som blir sura..

• 20090822

bimadrock: Vi ska vigas i Vasaborgen och ha festen i Vasasalen.

• FruLindberg09
    monkay skrev 2009-02-18 22:51:16 följande:
    Hej! Jag har fått tips om Best western hotellet i svava gallerian, vet inte vad det heter, men tydligen är det jättemysigt och SUPERGOD frukost. (hmm, eller är det kanske det som heter hörnan? )De har ialalfall två bröllopssviter
    Ja men är det inte just så det heter? det i svava?
    vi ringde dit för att boka men bröllopssviten va upptagen vårat datum de har som sagt 2 sviter men den ena rekommenderade hon inte personligen. Den va väldigt stor och omysig lät det som, inga fönster heller.
    Ska ringa o höra om hotell Linné annars kan man ju oxå ta ett vanligt rum med bröllopspaket

Bimadrock: vi gifter oss i Gamla Uppsala kyrka och har festen i Stabby prästgård.
  • Sommarliv

Vet ni någon fin enkel klännign som man kan ha på ett dop? , som man kan lätt springa ner på stan och köpa.....

• monkay
    var tvungen att googla på hotellen, det där hotellet jag fått rekomendation på heter Best Western Hotel Svava och ligger i svavagallerian i den gamla delen mot stationen.... Tror Hotel Hörnan ligger nere vid fyrisån

haha blev helt snurrig där ett tag! Blandar helt om hotellen

Så här står det på deras hemsida ang deras bröllopspaket:

"Bröllopspaket
    Få ett kärleksfullt avslut på Er lyckligaste dag hos oss på Best Western Hotel Svava.

Vi hjälper Er att er övernattning ska bli så fin, just som ni vill ha det.

Vårt bröllopspaket:
    - Övernattning i ett dubbelrum eller i vår minisvit
    - En flaska mousserande vin
    - Frukt och choklad
    - Lån av morgonrockar
    - Förlängd utchecknings tid
    - Frukostbuffé alternativt frukost på rummet

Pris dubbelrum: 695 kr per person
    Pris minisvit: 945 kr per person

Erbjudandet gäller alla weekends 2009.

Välkomna! "

Vi ska nog sova hemma eftersom vi bor 3 minuter ifrån det där hotellet, men jag blir sjukt sugen på hotellfrukost nu
  • FruLindberg09

hehe ja snurrigt värre

mmm lät smarrigt det där! *kurrar*

monkay skrev 2009-02-19 11:35:06 följande:
    var tvungen att googla på hotellen, det där hotellet jag fått rekomendation på heter Best Western Hotel Svava och ligger i svavagallerian i den gamla delen mot stationen.... Tror Hotel Hörnan ligger nere vid fyrisån haha blev helt snurrig där ett tag! Blandar helt om hotellen Så här står det på deras hemsida ang deras bröllopspaket:"Bröllopspaket Få ett kärleksfullt avslut på Er lyckligaste dag hos oss på Best Western Hotel Svava.Vi hjälper Er att er övernattning ska bli så fin, just som ni vill ha det.Vårt bröllopspaket:- Övernattning i ett dubbelrum eller i vår minisvit- En flaska mousserande vin- Frukt och choklad- Lån av morgonrockar- Förlängd utchecknings tid- Frukostbuffé alternativt frukost på rummetPris dubbelrum: 695 kr per personPris minisvit: 945 kr per personErbjudandet gäller alla weekends 2009.Välkomna! "Vi ska nog sova hemma eftersom vi bor 3 minuter ifrån det där hotellet, men jag blir sjukt sugen på hotellfrukost nu
  • F A M E

Nu har jag beställt våra ringar, hoppas att dom kommer i slutet av nästa vecka. Dock så kan vi inte gravera dem förrän vårat nya efternamn har blivit godkänt ifrån prv. Undrar hur lång tid sånt kan ta.

Klänningen beställs ikväll då sambon kommer hem. Sen så måste vi fixa tid för provdukning så jag slipper tänka på den biten och börja fokusera på nästa sektion av vårat bröllop.

Efter som vi inte bor i central uppsala utan en bit utan för så kan jag tyvärr inte hjälpa dig bimadrock. Dels för att vi vill stå så pass anonymt som möjligt. Finns massor med folk omkring oss som surrar här omkring.

Men du kan ju kolla bygdegårdar, googla på bröllop-uppsala så kommer det säkert upp massa mat nyttigt info.

• Sobeit

bimadrock skrev 2009-02-19 09:56:51 följande:
    hej hej!Är lite sugen på att veta vart ni alla ska hålla er bröllopsfest? Jag har inte så stor koll på staden då jag är relativt nyinflyttad. Har försökt kollat lite i tråden men det är ganska många sidor att gå igenom! =)/Helena

Vi kommer att hålla vår bröllopsfest i Hagby Bygdegård. Och vigseln hålls i Hagby kyrka.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2