• MulleNuh

Nervös!!!! OT!!

Fy.. I morgonbitti ska jag börja äta Champix! Det är en medicin för rökstopp. Ganska läbbiga och starka tabletter. Men dom ska ge effekt har jag hört..

Behöver stöd! Jag vill inte vara en äcklig rökare längre.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 21:25
    Jag ska väl tillägga att jag har rökt i 20 år! Och jag är idag 29 år..

Sjukt att man rökt i 20 år och inte ens fyllt 30..

• Svar på tråden Nervös!!!! OT!!
  • Mrs D to be

jag fattar inte att man börjar röka. har aldrig fattat poängen med det. Visade min kompis hur skadade hennes lungor var genom att dra ett halsbloss och jag kräktes så dant hostade jag.

• MulleNuh

Ja varför börjar man?! Svårt att säga..
    Mrs D to be skrev 2009-01-01 22:29:07 följande:

jag fattar inte att man börjar röka. har aldrig fattat poängen med det. Visade min kompis hur skadade hennes lungor var genom att dra ett halsbloss och jag kräktes så dant hostade jag.
  • lillabruden

Föreställ er....ett tomt rum...det är tyst....ni hör fotsteg....lite rassel.....in kommer Lillabruden o Company med pompoms! Hoppas och viftar och skuttar och trillar......reser sig igen och formerar till ett fint kaos. Börjar

*OK! Heja Heja alla friska! Den som röker ska vi smiska!!! Dags att fimpa din cigg! Gå och skaffa dig ett ligg!! HEJA HEJA!!!*

en ny variant på 'sluta röka börja göka', vad tycks

jag har aldrig provat en enda cigg faktiskt. kommer aldrig att göra det för jag får inget ut av det. När jag var yngre och kompisarna reagerade på att jag åt sniglar, så svarade jag 'Du röker, det är värre!!' Så blev dem tysta!! grupptryck är ingen riktig ursäkt generellt tycker jag...så varför vissa börjar...människan är destruktiv och ett beroendedjur. det kallas dumhet.
    Men smarthet är att sluta röka!!!

• Emmet99

hurraaaa!! Jag började börja fr att jag tyckte det var skoj att göra rökringar. (bra tänkt Emmet, bra tänkt..*suck*)

Urk vad jag önskar att jag aldrig börjat. Natten var helt galet jobbig. Jag var uppe och letade efter min lilla gröna nikotininhalator som jag köpte för ett par år sen. Kunde inte hitta den och började grina i ren desperation. Sen lugnade det sig lite och jag kunde sova. Helat galet vad det går upp och ner, är inte alls som jag trodde det skulle vara. Både lättare och svårare på samma gång. Det som känns bäst är att jag trots min rent maniska desperation bara letade efter min inhalator, men fullkomligt ignorerade cigg-paketet jag kände i fickan när jag letade efter dem =)

är det någon som vet hur lång tid det tar innan nikotinet är ute ur systemet?

• Jasmina E

Har hört att det tar ca 5 år innan man är lika "ren" som en icke rökare.
    Men jag kanske är helt ute och cyklar.

• MulleNuh

KAAAASTA ciggen du har hemma!

Och nej det tar absolut inte 5 år för nicotinet att försvinna!!
    Det tar ca 1-2 veckor..

Sen kan man ju så klart bli röksugen hela livet, men det är något annat det..

Kolmonoxidet är ute ur kroppen på ca 48 timmar.

Emmet99 skrev 2009-01-02 20:22:59 följande:
    hurraaaa!! Jag började börja fr att jag tyckte det var skoj att göra rökringar. (bra tänkt Emmet, bra tänkt..*suck*)Urk vad jag önskar att jag aldrig börjat. Natten var helt galet jobbig. Jag var uppe och letade efter min lilla gröna nikotininhalator som jag köpte för ett par år sen. Kunde inte hitta den och började grina i ren desperation. Sen lugnade det sig lite och jag kunde sova. Helat galet vad det går upp och ner, är inte alls som jag trodde det skulle vara. Både lättare och svårare på samma gång. Det som känns bäst är att jag trots min rent maniska desperation bara letade efter min inhalator, men fullkomligt ignorerade cigg-paketet jag kände i fickan när jag letade efter dem =)är det någon som vet hur lång tid det tar innan nikotinet är ute ur systemet?
  • Emmet99

Jasmina E skrev 2009-01-02 21:09:07 följande:

Har hört att det tar ca 5 år innan man är lika "ren" som en icke rökare. Men jag kanske är helt ute och cyklar.
    tror det tar 5 år ungefär innan riskerna för olika sjukdomar och så närmar sig hur de hade varit om man inte rökt.

Tack mulle!.Snart 2 dygn klara nu=) Andra dygnet lite lättare, men jobbigt. Hoppas det blir bättre imorgon. Lever på minttabletter som är sockerfria, så magen lär flippa ut snart :P Men det har gått såååå mycket bättre än jag trodde :)

Jag vill inte slänga ciggen jag har, för tror jag mår sämre då. "Jag har inga-cigg panik" ovanpå allt usch. Nu har jag cigg, men väljer att inte röka.
  • lillabruden

Emmet99, abstinens såhär på natten idag? Du får gå in i tant-tråden, börja på sida ett

Fortsätt kämpa!!! Det kommer att bli skitbra tillslut! ALLT är jobbigt i början, och det mesta är jobbigt alltid....men man lär sig leva med det

• Emmet99
    lillabruden skrev 2009-01-03 04:19:05 följande:
    Emmet99, abstinens såhär på natten idag? Du får gå in i tant-tråden, börja på sida ett Fortsätt kämpa!!! Det kommer att bli skitbra tillslut! ALLT är jobbigt i början, och det mesta är jobbigt alltid....men man lär sig leva med det
    hehe, nej det är jag som har en helt vansinnigt utflippad dygnsrytm för tillfället. Skulle vända rätt på den, men bidde fel eftersom sluta röka + inte få sova= rent omänsklig tortyr. Kan konstatera att det är "godnatt-ciggen" jag saknar mest. Ahghrgh... Tacktack för stödet!!! :)
  • MulleNuh

Skitbra jobbat!!!! Kämpa på!!

Jag ska säga att igår var min absolut jobbigaste dag! Jag var såååå röksugen så jag nästan grät!! Och då var min 20:e rökfria dag (tror jag)

Jag skriver dom vidriga grejerna till dig också.. Det är jobbigare än man tror och det håller på länge.. Så du inte blir chockad senare.

Men jag tror du grejar detta!! Är du beredd så..

Svar på tråden Nervös!!!! OT!!