• MulleNuh

Nervös!!!! OT!!

Fy.. I morgonbitti ska jag börja äta Champix! Det är en medicin för rökstopp. Ganska läbbiga och starka tabletter. Men dom ska ge effekt har jag hört..

Behöver stöd! Jag vill inte vara en äcklig rökare längre.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 21:25
    Jag ska väl tillägga att jag har rökt i 20 år! Och jag är idag 29 år..

Sjukt att man rökt i 20 år och inte ens fyllt 30..

• Svar på tråden Nervös!!!! OT!!
  • MulleNuh

MYCKET bra!! 12 timmar är en jävligt rba start!!

Detta med kaffe är lite skumt.. När jag är riktigt röksugen så HJÄLPER det faktiskt med lite kaffe. Men jag har nu ändå nästan slutat helt med kaffet också. Har bara blivit så.

Men du. Jag tycker faktiskt du ska köpa hem lite plåster att ha i nödfall.. Det är bra mycket bättre att du slänger på ett plåster om det krisar ordentligt än att köpa cigg.. Och JAAA det kommer krisa extreeeemt.. Många ggr..

Emmet99 skrev 2009-01-01 18:28:55 följande:
    jag vill också ha våfflor!! :D Synd vi inte har våffeljärn =( Shit vad gott.. Hur som haver! har nu inte rökt på 12 timmar, men sen sov jag ju förstås hela dagen. Jag utmanade ödet genom att dricka kaffe, men det MÅSTE jag kunna, kan inte ge upp mitt älskade kaffe också. Det är lite jobbigt, men tänker på hur gott det är att faktiskt bara känna smaken av kaffe och inte nån cig. Tack för stöd och pompons!! Det hjälper ska ni veta!
  • passionsblomman

Jo, Emmet: Här kommer en icke-rökares bästa kaffetillbehör: Köp dig de godaste, finaste chokladpralinerna du kan hitta(inte Marabou eller sånt) och så tar du fram två ts på ett litet fat när du dukar upp med kaffet1 Då äter du bara två-blir ingen tjockis av det, och du får njuta chokladens fröjder ihop med kaffet! Din mun kommer att tacka mig!

• Emmet99
    MulleNuh skrev 2009-01-01 18:32:41 följande:
    MYCKET bra!! 12 timmar är en jävligt rba start!!Detta med kaffe är lite skumt.. När jag är riktigt röksugen så HJÄLPER det faktiskt med lite kaffe. Men jag har nu ändå nästan slutat helt med kaffet också. Har bara blivit så.Men du. Jag tycker faktiskt du ska köpa hem lite plåster att ha i nödfall.. Det är bra mycket bättre att du slänger på ett plåster om det krisar ordentligt än att köpa cigg.. Och JAAA det kommer krisa extreeeemt.. Många ggr..
    äter knäcke nu, känns som att det hjälper lite.. jag har en inhalator någonstans sen ett tidigare försök ifall det skulle bli panik, men känns som att det är att ta ett steg bakåt liksom. Men hellre inhalator än cig. Damnit, jag börjar förstå att folk som slutar röka går upp i vikt, känns som jag vill tugga på något precis hela tiden!!!!

Passionsblomman: Nyaaaam! Oj vad gott!! Sådana där mjuka som bara smälter i munnen på en! Jag är så himla nyfiken på hur allt kommer smaka när man fått tillbaka lite lukt och smaksinne =)
  • MulleNuh

Köp morötter och skala och lägg i vatten i kylen bara. Så tar du en sån varje gång du blir sugen.. DET blir du inte tjock av. Jag gjorde dock inte så utan jag har gått upp 3 kilo på 3 veckor.

Emmet99 skrev 2009-01-01 19:21:29 följande:
    äter knäcke nu, känns som att det hjälper lite.. jag har en inhalator någonstans sen ett tidigare försök ifall det skulle bli panik, men känns som att det är att ta ett steg bakåt liksom. Men hellre inhalator än cig. Damnit, jag börjar förstå att folk som slutar röka går upp i vikt, känns som jag vill tugga på något precis hela tiden!!!!Passionsblomman: Nyaaaam! Oj vad gott!! Sådana där mjuka som bara smälter i munnen på en! Jag är så himla nyfiken på hur allt kommer smaka när man fått tillbaka lite lukt och smaksinne =)
  • laris

Oki vad skönt att det är fler som har dåliga vanor de vill sluta med. Idag tog jag mitt sista snus. Det känns rätt så jobbigt faktiskt men jag tror att man måste ta en dag i sänder. Alla klarar det!!!

• Emmet99
    MulleNuh skrev 2009-01-01 19:29:50 följande:
    Köp morötter och skala och lägg i vatten i kylen bara. Så tar du en sån varje gång du blir sugen.. DET blir du inte tjock av. Jag gjorde dock inte så utan jag har gått upp 3 kilo på 3 veckor.
    tyvärr tycker jag inte alls om morötter, men sitter och PREGAR i mig clementiner nu. Fy fan vad jobbigt det är nu, urk urk! Jag vet att det skulle vara mycket lättare om jag inte tänkte på det, men kan bara inte låta blir att tänka på det.

Laris: kämpa på! Vi fixar detta!!
  • MulleNuh

Jo man tänker på det HELA tiden i början! I typ 3 dygn är det allt man tänker på!!
    Sen kommer du märka att det går längre och längre mellan de gångerna.

Emmet99 skrev 2009-01-01 21:45:40 följande:
    tyvärr tycker jag inte alls om morötter, men sitter och PREGAR i mig clementiner nu. Fy fan vad jobbigt det är nu, urk urk! Jag vet att det skulle vara mycket lättare om jag inte tänkte på det, men kan bara inte låta blir att tänka på det.Laris: kämpa på! Vi fixar detta!!
  • Mrs D to be

För att motivera er att sluta så får välldigt många KOL av att röka villket slutar med att du drunknar i dina egna vätskor i lungorna för att du har så dålig lungkappacitet att de inte orkar vädra ut vätskan.
    inte så vidare kul att sitta där som ssk och se paniken i patientens ögon när de ber om att man ska öppna fönstret så att de kan få luft.

• MulleNuh

Ja usch.. Jag skrev om kol här uppe också.. Äckligt!!

Mrs D to be skrev 2009-01-01 22:24:14 följande:

För att motivera er att sluta så får välldigt många KOL av att röka villket slutar med att du drunknar i dina egna vätskor i lungorna för att du har så dålig lungkappacitet att de inte orkar vädra ut vätskan.inte så vidare kul att sitta där som ssk och se paniken i patientens ögon när de ber om att man ska öppna fönstret så att de kan få luft.
  • Hammerman

Morfar hade kol. Han hade två syremaskiner mot slutet och likförbannat var fingrar och nästipp alldeles blå pga syrebrist.

Det är ett ganska otrevligt sätt att dö på.

Svar på tråden Nervös!!!! OT!!