• MulleNuh

Nervös!!!! OT!!

Fy.. I morgonbitti ska jag börja äta Champix! Det är en medicin för rökstopp. Ganska läbbiga och starka tabletter. Men dom ska ge effekt har jag hört..

Behöver stöd! Jag vill inte vara en äcklig rökare längre.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 21:25
    Jag ska väl tillägga att jag har rökt i 20 år! Och jag är idag 29 år..

Sjukt att man rökt i 20 år och inte ens fyllt 30..

• Svar på tråden Nervös!!!! OT!!
  • MulleNuh

Ja usch!! När jag rökte (haha kul att säga så) så fimpade jag ordentligt och kastade i papperskorg! Självklart noga med att den var helt SLÄCKT innan.. Fanns ingen papperskorg så la jag dom i plasten på paketet och kastade när en papperskorg dök upp!

• anja1661

hmm...jag kan ärligt säga att när jag var rökare så slängde jag nog aldrig någon fimp i papperskorg...tyvärr. tänkte nog inte så långt som att det skulle vara miljöfarligt....men jag stampade alltid på de så att jag inte riskerade att starta en skogsbrand eller så!

hur många dagar har du mulle varit rökfri nu?? visst e det en härlig känsla att bara få säga att man är rökFRI!?

kämpa på!

• MulleNuh

Hmm 12 eller 13 dagar!

Nu är det faktiskt inte särskillt jobbigt ens måste jag säga.

anja1661 skrev 2008-12-23 13:40:44 följande:
    hmm...jag kan ärligt säga att när jag var rökare så slängde jag nog aldrig någon fimp i papperskorg...tyvärr. tänkte nog inte så långt som att det skulle vara miljöfarligt....men jag stampade alltid på de så att jag inte riskerade att starta en skogsbrand eller så! hur många dagar har du mulle varit rökfri nu?? visst e det en härlig känsla att bara få säga att man är rökFRI!?kämpa på!
  • lillabruden

Det är nog många som inte tänker på nerskräpningen av ciggarettefimpar... men titta ner så ser ni hur äkligt det är Och det är ändå mycket pengar som går åt att städa gatorna.

NI ÄR SKITBRA SOM SLUTAR RÖKA!! bara så ni vet!

• Emmet99

jag tror det tar typ 100 år eller något liknande för en cigarettfimp att brytas ner i naturen. Helt sjukt. MulleNuh, jag har råkat få ett paket champix, tycker du jag skall pröva sluta med eller utan, du som testat? 4 dagar kvar till stopp nu :)

• shakynose
    MulleNuh skrev 2008-12-02 20:58:35 följande:
    Fy.. I morgonbitti ska jag börja äta Champix! Det är en medicin för rökstopp. Ganska läbbiga och starka tabletter. Men dom ska ge effekt har jag hört..Behöver stöd! Jag vill inte vara en äcklig rökare längre.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 21:25Jag ska väl tillägga att jag har rökt i 20 år! Och jag är idag 29 år..Sjukt att man rökt i 20 år och inte ens fyllt 30..
    Jag hade rökt i femton år när jag slutade för nästan två år sedan. Då var jag 26... Nästan lika sjukt.

Sedan jag slutade har jag "trillat dit" ett par gånger och rökt nån vecka och sedan slutat igen. Det är fanimej inte lätt att hålla sig undan när det blir stressigt eller nåt händer.
  • MulleNuh

Vadå? Äter du dom och ska sluta om 4 dagar??

Emmet99 skrev 2008-12-27 17:55:53 följande:
    jag tror det tar typ 100 år eller något liknande för en cigarettfimp att brytas ner i naturen. Helt sjukt. MulleNuh, jag har råkat få ett paket champix, tycker du jag skall pröva sluta med eller utan, du som testat? 4 dagar kvar till stopp nu :)
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2008-12-27 18:24:16 följande:
    Vadå? Äter du dom och ska sluta om 4 dagar??
    nej nej, jag äter dem inte. Tänkte försöka sluta utan utan först. Men ville höra om du tycker de har hjälpt dig mycket eller om de kanske inte gjorde så stor skillnad? Ifall jag skulle använda dem skulle jag röka sålänge som de säger att man skall.
  • MulleNuh

Alltså eftersom du inte direkt försökt sluta tidigare så ska du INTE ta dom nu!
    Läkare skriver ju inte ut dom till någon som aldrig ens försökt sluta röka. Och så gör dom ju av en anledning. Biverkningslistan görs låååång.

Nej, sätt ett datum och ge dig FAN på att sluta då. Ha plåster hemma eller tuggummi att bara ta i nödfall! Om du får ett abstinensanfall. Man ska inte hålla på at ta sånt där jämt. Då blir man beroende av tuggummina ist.

Ja på mig har dessa hjälpt MYCKET! Jag känner en enorm skillnad faktiskt..

Emmet99 skrev 2008-12-28 01:56:29 följande:
    nej nej, jag äter dem inte. Tänkte försöka sluta utan utan först. Men ville höra om du tycker de har hjälpt dig mycket eller om de kanske inte gjorde så stor skillnad? Ifall jag skulle använda dem skulle jag röka sålänge som de säger att man skall.
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2008-12-28 08:29:38 följande:
    Alltså eftersom du inte direkt försökt sluta tidigare så ska du INTE ta dom nu! Läkare skriver ju inte ut dom till någon som aldrig ens försökt sluta röka. Och så gör dom ju av en anledning. Biverkningslistan görs låååång.Nej, sätt ett datum och ge dig FAN på att sluta då. Ha plåster hemma eller tuggummi att bara ta i nödfall! Om du får ett abstinensanfall. Man ska inte hålla på at ta sånt där jämt. Då blir man beroende av tuggummina ist.Ja på mig har dessa hjälpt MYCKET! Jag känner en enorm skillnad faktiskt..
    tack=) ok, ja jag har ju bestämt mig för första januari. Och det är första gången (och förhoppningsvis sista) jag verkligen försöker. Men då lyssnar jag till ditt råd och lägger tabletterna på hyllan. Jag fick dem av en bekant som hade men inte tänkte använda dem själv eftersom han slutade utan och eftersom de är förbannat dyra tackade jag inte nej. Tack för rådet :)
Svar på tråden Nervös!!!! OT!!