• MulleNuh

Nervös!!!! OT!!

Fy.. I morgonbitti ska jag börja äta Champix! Det är en medicin för rökstopp. Ganska läbbiga och starka tabletter. Men dom ska ge effekt har jag hört..

Behöver stöd! Jag vill inte vara en äcklig rökare längre.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 21:25
    Jag ska väl tillägga att jag har rökt i 20 år! Och jag är idag 29 år..

Sjukt att man rökt i 20 år och inte ens fyllt 30..

• Svar på tråden Nervös!!!! OT!!
  • lillabruden

samma här....men det är ju nästan omöjligt att sluta med socker när man är så jäkla söt, eller hur *stoppar munnen full med lösgodis!*

passionsblomman skrev 2009-01-03 22:38:27 följande:
    En lite läskig sak som jag noterar är att mycket av det ni kämpar med som håller på med att fimpa, är att det ruggigt mycket liknar att sluta med socker......som är min drog då tydligen...
  • lillabruden
    JanetKim skrev 2009-01-03 23:30:37 följande:
    DU HAR HUMOR! :D
    [citat]Föreställ er....ett tomt rum...det är tyst....ni hör fotsteg....lite rassel.....in kommer Lillabruden o Company med pompoms! Hoppas och viftar och skuttar och trillar......reser sig igen och formerar till ett fint kaos. Börjar*OK! Heja Heja alla friska! Den som röker ska vi smiska!!! Dags att fimpa din cigg! Gå och skaffa dig ett ligg!! HEJA HEJA
  • Mrs D to be

jag tänkte göra mig av med mitt sockerberoende nu.. *suck* har försökt förr men men. Tänkte utmana min mamma på vem som kan gå ner mest i vikt med. Jag kan ju inte få spö av min mamma då dör jag hällre. Måste vara en bra motivation? eller har ni några tipps?

• Hammerman

Ät frukt som en galning. Det kanske inte är det BÄSTA du kan göra, men sätter sötsuget in så är bananer, clementiner och fruktsallad åtminstone bättre än en påse lösviktsgodis, en frestelse en sötsugen jäkel som jag faller för lite för ofta. Dessa förbannade colaflaskor...

• Mrs D to be

jag har snarare problem med "efterrätter" en smågodis, det är inte min största last :-P men dock en av dem. Tänkte köra en detox nästa vecka. kunde inte göra det förra gången för jag orkade inte jobba pga utränsningen så jag fick avbryta. men nu är jag ledig :)

• momi boki

hoppar på tråden en som sitter med abstinens hemma nu så de skricker omd e

• MulleNuh

ja! Men du! Hur tänkte du igår när du slängde ciggen?

Hur trodde du det skulle kännas??

• momi boki

hehe ja visst eja skulel få dom här dagarna av rent helvete omman nu får skriva de så. men efter som ja vet att om jag har ciggareter hemma så röker jag hela tiden. har ingen disiplin på mig när de gäller låta bli. så då kastade ja dom o skicka med mitt bank kort me killen till jobbet så ja helt enkelt inte kan köpa nya heller, haft mina turer i dag men känns bättre efter en stund. men de är jobbigt mest vannan att göra saker exp när de ringer röker ja gärna en cigg. till kaffet. osv morgonen e tuffast

• MulleNuh

jo tack jag vet!!

Jag har haft det värsta suget nu! Men jag har ätit en medicin läkaren skrivit ut åt mig.. Funkade superbra faktiskt.

• momi boki

är de en sån medicin som man mår illa av osv om man skulle smyg röka?

Svar på tråden Nervös!!!! OT!!