• MulleNuh

Nervös!!!! OT!!

Fy.. I morgonbitti ska jag börja äta Champix! Det är en medicin för rökstopp. Ganska läbbiga och starka tabletter. Men dom ska ge effekt har jag hört..

Behöver stöd! Jag vill inte vara en äcklig rökare längre.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 21:25
    Jag ska väl tillägga att jag har rökt i 20 år! Och jag är idag 29 år..

Sjukt att man rökt i 20 år och inte ens fyllt 30..

• Svar på tråden Nervös!!!! OT!!
  • Emmet99

Jasmina E skrev 2009-01-14 16:39:28 följande:

Jo det är det ju. Till den största delen iaf. Annars skulle det behövas mer än ren viljekraft att sluta vilket det inte gör.
    jag prövade först utan nikotinersättning, vilket slutade med tårar tandagnisslan och katastrof. Nu använder jag inhalator och det är en ENORM skillnad, så visst är man fysiskt beroende. Annars hade det ju inte varit någon konst att sluta :)
  • Jasmina E

Hmm. Kan tänkas att det är mycket individuellt då.

Inhalator, är det den där lilla fula grejen som ska symbolisera en cigarett som man sitter och suger på och får i sig gradvis mindre nikotin?

Eller vad tänker jag på?

• Emmet99

Jasmina E skrev 2009-01-14 16:48:29 följande:

Hmm. Kan tänkas att det är mycket individuellt då.Inhalator, är det den där lilla fula grejen som ska symbolisera en cigarett som man sitter och suger på och får i sig gradvis mindre nikotin? Eller vad tänker jag på?
    precis, det är det, fast man bestämmer hur mycket nikotin man vill ha i sig. Man ser otroligt fånig ut med den :) Men oj vad den dämpar suget, bara vanan jag behöver bli av med nu, och när den är borta nikotinberoendet
  • Jasmina E
    Emmet99 skrev 2009-01-14 16:55:09 följande:
    Jasmina E skrev 2009-01-14 16:48:29 följande:precis, det är det, fast man bestämmer hur mycket nikotin man vill ha i sig. Man ser otroligt fånig ut med den :) Men oj vad den dämpar suget, bara vanan jag behöver bli av med nu, och när den är borta nikotinberoendet
    Håller tummar och tår
  • lillabruden

*kramkalas*
    Emmet99 skrev 2009-01-14 13:11:30 följande:
    haha, awww vad du är GO!!!!! :)
  • MulleNuh

ja men jag har börjat röka igen!!!!

• Tess80

Jag slutade röka för 1½ år sedan *ler stolt*! Men jag slutade inte "självmant" på det viset...utan jag låg inne på sjukan i en vecka efter en operation, och jag kunde inte gå ut och röka (låg i sängen hela tiden med en massa medikationer).

Men när jag efter 1 vecka fick åka hem så tyckte jag att det är ju dumt o börja röka igen, då när jag inte hade rökt på 1 vecka ändå. Men suget fanns ju kvar...herregud!!! Ja det var inte lätt, för min sambo är rökare också! Men så fort jag blev sådär jättesugen på en cigg, så tog jag fram en godis klubba och sög på den (bara för att ha något i munnen) eller så kunde jag gå fram till min sambos tända cigg och bara lukta på den i några sekunder och sedan så gick suget över.

Det jag tyckte var jobbigast när man slutade röka var att lukt och smak ändrades så fruktansvärt! Jag glömmer aldrig när jag var sååå sugen på sushi och gick o köpte det och blev jättebesviken och tyckte att det smakade äckligt. Jag hade svårt med mitt "nya" luktsinne och smaksinne...det tog ett tag innan man började tycka att det smakade gott.

• passionsblomman

VA!?!

Vad säger du??? Varför det nu då???

MulleNuh skrev 2009-02-02 12:13:35 följande:
    ja men jag har börjat röka igen!!!!
Svar på tråden Nervös!!!! OT!!