• MulleNuh

Nervös!!!! OT!!

Fy.. I morgonbitti ska jag börja äta Champix! Det är en medicin för rökstopp. Ganska läbbiga och starka tabletter. Men dom ska ge effekt har jag hört..

Behöver stöd! Jag vill inte vara en äcklig rökare längre.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 21:25
    Jag ska väl tillägga att jag har rökt i 20 år! Och jag är idag 29 år..

Sjukt att man rökt i 20 år och inte ens fyllt 30..

• Svar på tråden Nervös!!!! OT!!
  • Emmet99
    MulleNuh skrev 2009-01-03 09:30:22 följande:
    Skitbra jobbat!!!! Kämpa på!!Jag ska säga att igår var min absolut jobbigaste dag! Jag var såååå röksugen så jag nästan grät!! Och då var min 20:e rökfria dag (tror jag)Jag skriver dom vidriga grejerna till dig också.. Det är jobbigare än man tror och det håller på länge.. Så du inte blir chockad senare. Men jag tror du grejar detta!! Är du beredd så..
    ahhhrgh, dammit! Vad duktig du var som klarade dig igenom den! Men efter en helt månad nästan... Var det något speciellt som hände som du förknippade med cig eller var det bara apropå ingenting? Men som sagt, det är bra att veta!!
  • MulleNuh

Jag var stressad. Svettig.. JOBBIGA ungar.. Ja en jävligt jobbig dag/dagar bara..

• tonårsmorsa

Kämpa på tjejer. Ni är superduktiga.

Delar med mig lite av mina erfarenheter: Värst var röksuget de två första veckorna. Därefter var det mer vanans makt som var boven i dramat. Helt säker på att jag var rökfri kände jag mig först efter 2 år. Så klarar ni de första veckorna, förstör då inte det genom att ta en cigg, för då måste ni ju "avgiftas" igen.

Lillabruden: Bra hejaramsor

• MulleNuh

Ja men precis.. Mitt sug igår var ju stressvanan. Att få gå ut och lugna sig med en cigg..

tonårsmorsa skrev 2009-01-03 19:58:57 följande:
    Kämpa på tjejer. Ni är superduktiga. Delar med mig lite av mina erfarenheter: Värst var röksuget de två första veckorna. Därefter var det mer vanans makt som var boven i dramat. Helt säker på att jag var rökfri kände jag mig först efter 2 år. Så klarar ni de första veckorna, förstör då inte det genom att ta en cigg, för då måste ni ju "avgiftas" igen. Lillabruden: Bra hejaramsor
  • Emmet99

hade just ett utbrott igen där jag vrålade med tårarna sprutandes att jag minsann inte ALLS ville sluta röka. Eller rättare sagt att den enda fungerande procenten av min hjärna vill sluta. De andra 99% tycker detta var den mest korkade idén någonsin :P

Jag började tyvärr sluta innan jag riktigt hade hunnit bestämma mig totalt för det (med hjärtat alltså), så det känns som att jag gör det lite mot min vilja (alltså inte den logiska, logiskt sett är det klart jag inte vill röka), och snacka om att det späs på av abstinensen. men jag tänker BANNE mig inte gå igenom detta IGEN!! So far so good. Men jisses vad hjärntvättad man är. Känner mig hur patetisk som helst.

• passionsblomman

Jodå, visst vill du sluta! Hejja hejja!

Emmet99 skrev 2009-01-03 20:33:37 följande:
    hade just ett utbrott igen där jag vrålade med tårarna sprutandes att jag minsann inte ALLS ville sluta röka. Eller rättare sagt att den enda fungerande procenten av min hjärna vill sluta. De andra 99% tycker detta var den mest korkade idén någonsin :PJag började tyvärr sluta innan jag riktigt hade hunnit bestämma mig totalt för det (med hjärtat alltså), så det känns som att jag gör det lite mot min vilja (alltså inte den logiska, logiskt sett är det klart jag inte vill röka), och snacka om att det späs på av abstinensen. men jag tänker BANNE mig inte gå igenom detta IGEN!! So far so good. Men jisses vad hjärntvättad man är. Känner mig hur patetisk som helst.
  • MulleNuh

Tänk att ALLA dom tankarna är ENBART ursäkter.. För det är precis vad dom är!!

Emmet99 skrev 2009-01-03 20:33:37 följande:
    hade just ett utbrott igen där jag vrålade med tårarna sprutandes att jag minsann inte ALLS ville sluta röka. Eller rättare sagt att den enda fungerande procenten av min hjärna vill sluta. De andra 99% tycker detta var den mest korkade idén någonsin :PJag började tyvärr sluta innan jag riktigt hade hunnit bestämma mig totalt för det (med hjärtat alltså), så det känns som att jag gör det lite mot min vilja (alltså inte den logiska, logiskt sett är det klart jag inte vill röka), och snacka om att det späs på av abstinensen. men jag tänker BANNE mig inte gå igenom detta IGEN!! So far so good. Men jisses vad hjärntvättad man är. Känner mig hur patetisk som helst.
  • passionsblomman

En lite läskig sak som jag noterar är att mycket av det ni kämpar med som håller på med att fimpa, är att det ruggigt mycket liknar att sluta med socker...
    ...som är min drog då tydligen...

• MulleNuh

joo nog kan man göra en liten liknelse! Absolut...

passionsblomman skrev 2009-01-03 22:38:27 följande:
    En lite läskig sak som jag noterar är att mycket av det ni kämpar med som håller på med att fimpa, är att det ruggigt mycket liknar att sluta med socker......som är min drog då tydligen...
  • JanetKim

DU HAR HUMOR! :D

lillabruden skrev 2009-01-02 03:10:41 följande:
    [citat]
    Föreställ er....ett tomt rum...det är tyst....ni hör fotsteg....lite rassel.....in kommer Lillabruden o Company med pompoms! Hoppas och viftar och skuttar och trillar......reser sig igen och formerar till ett fint kaos. Börjar*OK! Heja Heja alla friska! Den som röker ska vi smiska!!! Dags att fimpa din cigg! Gå och skaffa dig ett ligg!! HEJA HEJA
Svar på tråden Nervös!!!! OT!!