• MulleNuh

Nervös!!!! OT!!

Fy.. I morgonbitti ska jag börja äta Champix! Det är en medicin för rökstopp. Ganska läbbiga och starka tabletter. Men dom ska ge effekt har jag hört..

Behöver stöd! Jag vill inte vara en äcklig rökare längre.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 21:25
    Jag ska väl tillägga att jag har rökt i 20 år! Och jag är idag 29 år..

Sjukt att man rökt i 20 år och inte ens fyllt 30..

• Svar på tråden Nervös!!!! OT!!
  • MulleNuh

Ja och fatta hur mycket pengar man sparar!!! Man får jävligt mycket för 100:- om man INTE köper cigg!

Emmet99 skrev 2008-12-28 19:56:58 följande:
    ja min kille kommer vara så glad när han kan pussas när han vill =) (och jag med) Skall bli grymt skönt att slippa gå ut och frysa hela tiden också!Mulle: Hehe, en sak som är positiv med att jag är totalt pank för tillfället, jag kommer inte kunna köpa cig hur mycket jag än vill =)
  • Emmet99

gabaaahhh! Klockan är banne mig 20 över 6 på morgonen! Jag hade planerat att bli jättepackad inatt så jag kunde tillbringa nyårsdagen jättebakis med noll lust att röka (mår hemskt kass om jag röker bakis och vill inte alls) Planen gick rätt dåligt. Vi har haft en enormt trevlig kväll, men jag som hade (för första gången sen tonåren) medvetna planer om att bli packad som en sill, och röka som en ål har inte alls skött mitt jobb =) En festkväll brukar jag kunna röka upp till 2 paket cigg. Inatt kom jag upp till tio (på hela dagen) och då har jag ändå ansträngt mig. Får anta att det är ett gott tecken... Packad blev jag inte heller direkt. Min pojkvän blev dock, så han kommer inte må bra imorgon. Det roliga är att HAN som aldrig rökt ställde sig och försökte röka ikväll!! Var jätteorolig att han skulle dra halsbloss och kräkas över hela mig, men det gick bra, haha! Oj vad jag skriver! Jag är nervös som tusan, nu skall jag ta min sista cigg!!!! Håll tummarna för mig kära ni! Ska sluta cold turkey utan hjälpmedel! Och det känns ju superlätt innan man har "börjat" vara utan cigg.... Mulle, du är min stora inspiration!!! Jag SKA klara det!!! Skål för ett rökfritt 2009!

• MulleNuh

Du GREJAR det!!! Skriv till mig så fort du känner panik!!!!!
    Inboxa om du vill..
    Jag har mycket att säga.

Emmet99 skrev 2009-01-01 06:28:55 följande:
    gabaaahhh! Klockan är banne mig 20 över 6 på morgonen! Jag hade planerat att bli jättepackad inatt så jag kunde tillbringa nyårsdagen jättebakis med noll lust att röka (mår hemskt kass om jag röker bakis och vill inte alls) Planen gick rätt dåligt. Vi har haft en enormt trevlig kväll, men jag som hade (för första gången sen tonåren) medvetna planer om att bli packad som en sill, och röka som en ål har inte alls skött mitt jobb =) En festkväll brukar jag kunna röka upp till 2 paket cigg. Inatt kom jag upp till tio (på hela dagen) och då har jag ändå ansträngt mig. Får anta att det är ett gott tecken... Packad blev jag inte heller direkt. Min pojkvän blev dock, så han kommer inte må bra imorgon. Det roliga är att HAN som aldrig rökt ställde sig och försökte röka ikväll!! Var jätteorolig att han skulle dra halsbloss och kräkas över hela mig, men det gick bra, haha! Oj vad jag skriver! Jag är nervös som tusan, nu skall jag ta min sista cigg!!!! Håll tummarna för mig kära ni! Ska sluta cold turkey utan hjälpmedel! Och det känns ju superlätt innan man har "börjat" vara utan cigg.... Mulle, du är min stora inspiration!!! Jag SKA klara det!!! Skål för ett rökfritt 2009!
  • MittiPrickBrud

Heja emmet och grattis mullenuh!

• Jasmina E

Hejar på dig ts U can do it.

Egentligen är det inte så värst jobbigt att sluta smoka tycker jag.

Det är psykiskt ju. Finns absolut inget som säger att man inte kan sluta för att kroppen behöver nikotinet eller den andra skiten man suger i sig.

Ni har säkert redan tänkt på hur jävla äckligt man luktar när man rökt, hur jävla äckligt kläderna luktarna.

Sen är det ju faktiskt helt sjukt att man frivilligt utsätter sig för något som dramatiskt ökar risken för cancer = döden, när den risken redan är stor för de allra flesta. Och det finns ingen ursäkt för att dessutom bli rånad på köpet.

Hoppas du blir och förblir en fräsch, frisk och rökfri aningen rikare människa, lycka till

• MulleNuh

Alltså även om man inte får cancer så får man GARANTERAT någon sjukdom av ciggarna!! Kol är ju väldigt vanligt. Har man en gång fått kol så blir man aldrig av med det!! Ju längre sjukdomen går desto svårare blir det att andas.. Bläää..

NEJ till äckelpäckel i lugorna!
    JA till frasvåfflor med sylt och grädde som jag ska göra nu!!

• Emmet99

jag vill också ha våfflor!! :D Synd vi inte har våffeljärn =( Shit vad gott.. Hur som haver! har nu inte rökt på 12 timmar, men sen sov jag ju förstås hela dagen. Jag utmanade ödet genom att dricka kaffe, men det MÅSTE jag kunna, kan inte ge upp mitt älskade kaffe också. Det är lite jobbigt, men tänker på hur gott det är att faktiskt bara känna smaken av kaffe och inte nån cig.

Tack för stöd och pompons!! Det hjälper ska ni veta!

Svar på tråden Nervös!!!! OT!!