• Svar på tråden Luleåtråden del 2
  • altervattnet
    fruiaugusti09 skrev 2009-02-27 10:47:11 följande:
    nä ingen aning- håller me. ikea kanske?asså jag har inte fått ngn bekräftelse från kyrkan än- måste nå ringa:S börjar ju bli nerbös:)
    I vilken kyrka ska ni gifta er ?

När vi bokade kyrka så bekräftade dom den direkt, men det kanske var för att vi har "egen" präst med oss.. eller ?
    hm.. nu blir jag också nervös... måste nog ringa och dubbelkolla. Det var nämligen min m2b som ringde och bokade ..
  • Jörgens fru

Vi ringde och bokade kyrkan 25 juli i fjol, div 1 år innan vigseln. Dom sa att vi skulle få bekräftelsen i början på 2009. Men när vi inget hört efter januari månads utgång, så tvingade jag sambon att ringa och efterlysa bekräftelsen, det var ju han som bokad tiden. Och allt var som det skulle, dom hade inte börjat skicka ut bekräftelserna ännu. Och för ca 2 veckor sedan fick vi bekräftelsen. Vilken lättnad! VET! Man är ju inte LITE nojjig! Vi vigs i Nederluleå kyrka (gammelstad)

Vilken präst vi får är dock inte klart ännu. Men dag och tid är bekräftat.

• fruiaugusti09

vi ska å gifta oss i g-stad:)
    Min mb2 hade bokat så han fick ringa och då hade dom skickat ut den redan-så efter lunch när posten kom så hade vi våran bekräftelse hemma:D

De var en stooor lättnad!

• Leeeloo

Vi med! =) i nederluleå kyrka. Den är ju hur vacker som helst. Vi har fått bekräftelse och allt. Känns skönt. =)

• Anna  Henrik

Har ni sett att de annonserar efter par som vill gifta sig på vårmässan på Arcus senare i vår? En släkting till mig gjorde det för två år sen och jag var där som gäst. Annorlunda och uppskattat!!tipsa alla ni känner...

• EhjärtarE

Anna Henrik skrev 2009-02-28 10:56:35 följande:

Har ni sett att de annonserar efter par som vill gifta sig på vårmässan på Arcus senare i vår? En släkting till mig gjorde det för två år sen och jag var där som gäst. Annorlunda och uppskattat!!tipsa alla ni känner...
    Ja, jag såg det. Men det känns inte speciellt personligt att göra på det sättet. Vi ska bara ha familj och nära vänner med, så det känns inte alls som våran grej
  • altervattnet
    EhjärtarE skrev 2009-02-28 16:17:29 följande:
    Anna Henrik skrev 2009-02-28 10:56:35 följande:Ja, jag såg det. Men det känns inte speciellt personligt att göra på det sättet. Vi ska bara ha familj och nära vänner med, så det känns inte alls som våran grej
    Håller med, känns lite opersonligt... men antar att man har allt betalt och det är väl det som kan locka många...
  • Jörgens fru

Shit! Nu är inbjudningarna postade!

• Anna  Henrik

kul!när satte ni osa?

Jörgens fru skrev 2009-03-05 21:46:52 följande:

Shit! Nu är inbjudningarna postade!
  • troddealdrig

Nu har de fått inbjudningskorten i går, inte ett ljud från någon utom en. Undra vad våra paranteser(föräldrar) säger, 7 Augusti är det dags.

Svar på tråden Luleåtråden del 2