Luleåtråden del 2
Den här tråden är för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här pratar vi om allt, men mest bröllop såklart.
Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-53/m3094004.html
Den här tråden är för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här pratar vi om allt, men mest bröllop såklart.
Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-53/m3094004.html
har en fråga ang detta med barn, vi har valt att ha barnfritt då det blir för många om alla våra vänner och arbetkamraters barn kommer, hur tycker ni denna formulering låter?
Vi gillar verkligen barn, men en dag som denna vill vi gärna umgås barnfritt med våra vänner. Vi har förståelse för att det kan vara svårt att få barnvakt på midsommarafton, meddela oss om det inte går att få barnvakt denna dag, så får vi komma fram till en lösning då vi vill att alla våra vänner ska kunna komma och fira vår stora dag tillsammans med oss!
Hur tycker ni det låter? har ni andra förslag?
Vi har två vänner som kommer att ha barn på ca 3 månader då och dem kommer vi att meddela personigen att dem får ta med barnet om amning behövs osv! Och är det så att et inte går att ordna barnvakt för någon så menar vi alltså med "en lösning" att de får komma ändå, framgår det?
mkt bra tips. toppen tack brudar!
Ang detta med barn eller inte, så har jag följt några trådar och det verkar vara ett känsligt ämne.
Det viktigaste är att NI gör som NI vill, och inte ger er vika för en massa sura miner.
Tycker formuleringen låter bra. Sen kan ni ju förtydliga det hela när ni pratar med de berörda, så det verkligen inte blir några missförstånd å så.
Sen kan midsommarhelgen vara lite knepig med barnvakter.
Men summa kardemumma, det låter bra!
tack för responsen jörgens fru:) jo jag har sett vissa trådar ang detta ämne, vågar inte ens ge mig in där haha, sån hets i dem trådarna:)
Hej! Här har det hänt en del. Vi har varit borta en vecka och åkt skidor i fjällen, skitskönt! Men nu känns det verkligen som att man bhöver komma igång på riktigt med inbjudningskort, hemsida, frisör, florist, klänning, fråga tärna, fråga värdar osv. Tyvärr har min M2b tenta snart, så jag vet inte hur mycket vi hinner.
Nu är det 2009, vårat år! Det känns helt underbart fast ändå overkligt. Det är mindre en 7 månader kvar till vårat bröllop, det är typ ingenting! Hjälp!